ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری 240 میلیون دلاری MIT و IBM برای فتح حوزه تحقیقات هوش مصنوعی

شرکت IBM و انستیتوی تکنولوژی ماساچوست (MIT) اخیراً وارد همکاری تازه ای شده و به تاسیس آزمایشگاهی پرداخته اند که قرار است طی دهه آتی، به دستاوردهای مهمی در زمینه هوش مصنوعی دست یابد. این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

شرکت IBM و انستیتوی تکنولوژی ماساچوست (MIT) اخیراً وارد همکاری تازه ای شده و به تاسیس آزمایشگاهی پرداخته اند که قرار است طی دهه آتی، به دستاوردهای مهمی در زمینه هوش مصنوعی دست یابد. این قرارداد، سرمایه گذاری 240 میلیون دلاری از سوی IBM را شامل می شود و یکی از بزرگ ترین قراردادهای تاریخ میان یک شرکت خصوصی و یک دانشگاه به حساب می آید.

MIT با دنیای سازمان های تجاری غریبه نیست و آزمایشگاه مدیا این انستیتو، پیشتر چندین کمپانی استارتاپ تاسیس کرده است؛ اما این قرارداد، ابعاد به مراتب وسیع تری نسبت به تجربیات پیشین MIT دارد. این آزمایشگاه تازه که به عنوان شرکتی جدا عمل می کند، MIT-IBM Watson AI Lab نام دارد و روی پیشرفت های مفهومی هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود؛ یکی از اصلی ترین خطوط مشی این شرکت نیز، ترغیب سازمان ها به استفاده از خروجی های واقع گرایانه ابداعات هوش مصنوعی است.

MIT و IBM ضمن تایید این خبر، چهار رکن اساسی برای آزمایشگاه جدید خود در نظر گرفته اند: توسعه الگوریتم هوش مصنوعی، توسعه صنعت هوش مصنوعی، تحقیق در زمینه پشتیبانی سخت افزاری از هوش مصنوعی کامپیوتری و در نهایت، کشف تاثیرات مثبت اقتصادی و اجتماعی هوش مصنوعی روی زندگی مردم در اقصی نقاط جهان.

از منظر پروژه های در دست کار، MIT-IBM Watson AI Lab قصد دارد ابتدا اهداف مشخصی مانند تشخیص سرطان به کمک هوش مصنوعی را دنبال کند و در عین، بازوی دو پروژه دیگر MIT نیز خواهد بود. پروژه نخست، استارتاپ The Engine است که می خواهد سازمان های تازه تاسیس را به تجهیزات تخصصی، سرورها و متخصصین متصل کند. از طرف دیگر، پروژه MIT.nano هم تاسیساتی در زمینه علوم نانو و نانوتکنولوژی است که تا سال 2018 افتتاح می شود.

همکاری بزرگ و جاه طلبانه MIT و IBM، می تواند نشان دهنده آینده ای باشد که باید برای ابداعات تکنولوژیک ترسیم کنیم. با ظهور اتومبیل های خودران و تکنولوژی هایی که اتکای عمیقی به هوش مصنوعی دارند، این سرمایه گذاری بزرگ بدون شک به دستاوردهای مهم و هیجان انگیزی طی دهه آتی منجر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali.T
    Ali.T | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

    یعنی اینقدر خبر رو دیر اعلام میکنین تازگی که از شبکه منوتو هم که کارش این حوزه نیست عقب افتادین.خسته نباشین

  • آریا
    آریا | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

    ایول

مطالب پیشنهادی