ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمارهای جدید ایرانسل: از صرفه‌جویی ۶۰ میلیارد تومانی مشترکین تا پیشرفت 3G و 4G

امروز اپراتور دوم کشورمان با حضور وزیر ارتباطات مراسمی را برگزار کرد و به آزمایش کامل (End-to-End) شبکه 5G پرداخت. در مورد این آزمایش پیشتر برایتان نوشته‌ایم ولی در ابتدای مراسم، آمار و ارقام جالبی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۲:۳۸

امروز اپراتور دوم کشورمان با حضور وزیر ارتباطات مراسمی را برگزار کرد و به آزمایش کامل (End-to-End) شبکه 5G پرداخت. در مورد این آزمایش پیشتر برایتان نوشته‌ایم ولی در ابتدای مراسم، آمار و ارقام جالبی از سوی «علیرضا قلمبر دزفولی»، مدیرعامل ایرانسل عنوان شد که حکایت از پیشرفت اپراتور دوم در ماه‌های گذشته دارد و مرور کوتاه آنها، خالی از لطف نیست.

ایرانسل هیچ‌وقت تمایل زیادی به عنوان کردن تعداد دقیق و به‌روز کاربرانی که از شبکه‌اش استفاده می‌کنند نداشته اما با این‌حال، دزفولی خبر می‌دهد که ۳۱.۵ میلیون نفر در شبکه ایرانسل، از نسل سوم و چهارم این اپراتور استفاده می‌کنند.

2G

دزفولی همچنین خبر داد که در نسل دوم، ۸۶ درصد از جمعیت کشور را پوشش می‌دهد. وقتی در این آمار ریزتر بشویم، به پوشش ۳۳۷۳ شهر و دهستان و ۴۹.۵ میلیون کاربر می‌رسیم.

3G

مدیرعامل ایرانسل در مورد پوشش شبکه 3G خبر می‌دهد که در حال حاضر ۳۱ میلیون تلفن همراه از نسل سوم ایرانسل استفاده می‌کنند و این اپراتور ۲۵۴۹ شهر و دهستان را تحت پوشش خود دارد. تعداد مشترکین نسل سوم ایرانسل به ۲۳ میلیون نفر می‌رسد که با توجه به آمار موبایل‌ها، می‌توان به این نتیجه رسید که برخی از کاربران از چند تلفن همراه 3G بهره می‌برند.

4G

اما تعداد موبایل‌های پشتیبانی کننده از شبکه نسل چهارم در ایرانسل برابر با 11 میلیون تلفن همراه اعلام شد. تعداد 1565 شهر و دهستان تحت پوشش این شبکه قرار دارند و 8.5 میلیون مشترک ایرانسل از خدمات نسل چهارم این اپراتور بهره می‌برند. جالب است که دزفولی در میان ارائه این آمار عنوان کرد که ظرف سه ماه گذشته، این تعداد ۲ میلیون نفر افزایش داشته است.

TD-LTE

مدیرعامل ایرانسل تعداد مشترکان شبکه نسل 4.5 ثابت را 250 هزار نفر اعلام کرد و خبر داد که مشترکان در 159 شهر می‌توانند از این شبکه بهره بگیرند. شبکه نسل 4.5 همراه ایرانسل نیز در 366 شهر پوشش سراسری دارد.

پهنای باند مصرفی در ثانیه

پهنای باند مصرفی مشترکان ایرانسل 363 گیگابیت برثانیه است. به گفته دزفولی، از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ روند افزایش مصرف دیتا در جهان سه برابر شده در حالی که این افزایش در ایران ۳۳.۵ برابر بوده است.

پهنای باند مصرفی روزانه

مصرف دیتای روزانه از ابتدای راه‌اندازی شبکه اینترنت پهن‎‌باند در شهریور 93 برابر با 90 ترابایت بوده است که این عدد در 25 شهریورماه 96 و در فاصله سه سال به 3 هزار و 13 ترابایت رسیده است. رشد سرانه دیتای همراه مشترکان ایرانسل 27 برابر بوده و رشد ترافیک روزانه دیتای همراه نیز 58 برابر شده است.

کاهش تاخیر

کاهش تاخیر یا «Latency» مثال زدنی بوده و تا 20 برابر کاهش داشته است.

۶۰ میلیارد تومان کاهش هزینه کاربران با ترافیک داخلی

پس از اعمال تفکیک و کاهش تعرفه ترافیک داخلی و اعمال تعرفه نیم‌بها برای محتوا و وب‌سایت‌های داخلی، هزینه مشترکان تا 600 میلیارد ریال کاهش پیدا کرده است. مدیرعامل ایرانسل گفت این درحالی است که پیش‌بینی می‌شود مبلغ 7 هزار میلیارد ریال در هزینه‌های مشترکان در طول یک سال از آغاز این طرح در کل ترافیک داخلی صرفه جویی شود.

رشد استفاده از موبایل‌های 4G

رشد موبایل‌های پشتیبانی‌کننده از شبکه نسل چهار در شبکه ایرانسل از مردادماه 1395 تا مردادماه جاری 2.4 برابر شده است که بر این اساس تلفن‌های همراهی که از این شبکه در حال بهره‌برداری هستند به 11 میلیون عدد رسیده‌ است.

ایرانسل، بزرگترین اپراتور دیتای ایران؟

در تیر ماه سال جاری، «محمود واعظی» وزیر وقت ارتباطات از ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران نام برد. امروز نیز مدیرعامل ایرانسل با اشاره به مصرف بیش از ۳۶۳ گیگابیت در ثانیه، ایرانسل را بزرگترین اپراتور دیتای کشور معرفی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • تکنولوژی برتر
    تکنولوژی برتر | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶

    دقیقا امیر جان.خوبه که میدونن ملت همه 2Gو3Gو به زور4Gدارن جای اینکه اینارو قویتر کنن رفتن دنبال5Gمیچرخن بابا همه جا سرعت تقریبا پایینه همینارو درست کنید که حداقل کاربراتون پولی که بابت اینترنت میدن حداقل با سرعت درستش به دستشون برسه بقیه پیشکش مثلا مردم پول میدن اینترنت سرعت بالا میخرن بعد درحد سرعت2Gاینترنت دریافت میکنن این یعنی دزدی جای چرتو مرت گفتن اینارو بررسی کنید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی