ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا فرمت عکس جدید HEIC در iOS 11 با پلتفرم های مختلف سازگار است؟

اپل از دیروز عرضه جهانی iOS 11 را شروع کرده و میلیون ها کاربر آیفون به تدریج به نسخه جدید سیستم عامل موبایلی این شرکت دست پیدا می کنند. طبق معمول، آپدیت جدید نیز با ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۵

اپل از دیروز عرضه جهانی iOS 11 را شروع کرده و میلیون ها کاربر آیفون به تدریج به نسخه جدید سیستم عامل موبایلی این شرکت دست پیدا می کنند.

طبق معمول، آپدیت جدید نیز با تغییراتی همراه است که برخی از آنها در سطح سیستمی اعمال می شوند و تا مدت ها از نگاه کاربران مخفی می مانند. اوایل سال جاری این شرکت سیستم فایل نوینی را برای دستگاه های مبتنی بر iOS عرضه کرد و حال، فرمت فایل تصویری جدید آنها وارد میدان شده که می تواند کاربران را دچار مشکل نماید.

فرمت فایل تصویری پر بازده (HEIC) قالب جدیدیست که از سوی توسعه دهندگان استاندارد معروف فشرده سازی صدا و تصویر یعنی MPEG معرفی شده. HEIC به صورت پیش فرض در iOS 11 به کار گرفته می شود تا عکس ها فضای کمتری را اشغال کنند.

iOS 11 عکس ها را با فرمت JPEG به اشتراک می گذارد

از آنجا که با فرمت جدیدی روبرو هستیم، مقداری ناسازگاری بین دستگاه ها و پلتفرم های مختلف انتظار می رود که اپل فعلاً به خوبی آنها را مدیریت کرده. به عنوان مثال در زمان اشتراک گذاری از طریق اپلیکیشن ها، iOS 11 فایل های HEIC را بدون دخالت کاربر به JPEG تبدیل می کند.

کاربرانی که آیفون خود را مستقیماً به لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی متصل می کنند هم احتمالاً مشکلی نخواهند داشت، چون iOS 11 در زمان انتقال تصاویر و ویدیوها به مک یا پی سی آنها را به فرمت های سازگار تبدیل می کند.

اپلیکیشن هایی که تصاویر را به صورت فایل روی سرورهای کلاود نگهداری می کنند (مانند گوگل فوتوز یا دراپ باکس) به خوبی با فرمت HEIC سازگارند و می توانند عکس ها را در قالب جدید یا فرمت مرسوم JPEG نگهداری کنند.

مایکروسافت کمی از دیگر شرکت ها عقب مانده و فرمت جدید HEIC را پشتیبانی نمی کند، به همین دلیل اپلیکیشن وان درایو در پلتفرم های مختلف (موبایل، وب، دسکتاپ) فایل های جدید را به JPEG تبدیل نموده و آنها را نگهداری می کند.

با توجه به اینکه اپل و شرکت های ثالث تمام موانع احتمالی سر راه این فرمت عکس جدید را پوشش داده اند، اما باز هم احتمال بروز مشکلاتی وجود دارد. به همین دلیل اگر از فرمت HEIC راضی نیستید می توانید در قسمت تنظیمات دوربین آن را غیر فعال نمایید.

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Abolfazl_Ahmady
    Abolfazl_Ahmady | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

    لطفا تصحیح کنید. فرمت HEIF
    مخفف High Efficiency Image Format

    • Abolfazl_Ahmady
      Abolfazl_Ahmady | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

      احتمالا با فرمت HEVC
      که مخفف High Efficiency Video Codec هست
      اشتباه شده

      • Abolfazl_Ahmady
        Abolfazl_Ahmady | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

        *Coding

مطالب پیشنهادی