ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایلان ماسک از برنامه های خود برای سفر به مریخ می گوید

تقریباً یک سال از طرح برنامه سفر به مریخ و مسکونی سازی این سیاره توسط میلیاردر و کارآفرین آمریکایی «ایلان ماسک» می گذرد و حالا مدیر عامل SpaceX اطلاعات بیشتری در این باره منتشر کرده ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

تقریباً یک سال از طرح برنامه سفر به مریخ و مسکونی سازی این سیاره توسط میلیاردر و کارآفرین آمریکایی «ایلان ماسک» می گذرد و حالا مدیر عامل SpaceX اطلاعات بیشتری در این باره منتشر کرده است.

ماسک که سال گذشته طی کنگره بین المللی فضانوردی در شهر «گوادالاخارا» مکزیک درباره راکت ها و روش های حمل انسان به مریخ توضیحاتی را ارائه کرده بود، به تازگی اعلام کرده که برنامه های اسپیس اکس اندکی تغییر کرده اند.

ابعاد فضاپیمای مخصوص اسپیس اکس برای سفر به مریخ کاهش می یابد

وی مشخصاً اظهار داشته که ابعاد فضاپیماهای مورد استفاده برای کاهش هزینه های تولید کوچک تر شده، و طراحی جدید به کمپانی اجازه می دهد از فضاپیماها برای سفرهای تفریحی در مدار زمین نیز استفاده کند. ایلان ماسک گفته احتمالاً از این طریق سرمایه لازم برای انجام سفر به مریخ تأمین خواهد شد که یکی از نکات کلیدی دیزاین جدید است.

همچنین کاهش قطر فضاپیمای مخصوص اسپیس اکس برای سفر به مریخ باعث شده کمپانی بتواند با استفاده از تجهیزات موجود در خطوط تولید، آن را ساخته و نیاز به احداث کارخانه جدید برطرف شود.

گفتنی است ایلان ماسک قصد دارد روز جمعه در کنگره بین المللی فضانوردی 2017 که در «آدلاید» استرالیا برگزار می شود، از طرح جدید خود رونمایی کرده و جزئیات بیشتری را در اختیار رسانه ها قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی