ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارزش سهام بلک بری به لطف فروش نرم افزارها افزایش یافت

بنابر گزارش های تازه، فروش نرم افزارهای بلک بری در حال بالا بردن ارزش سهام این کمپانی است. بلک بری که قبلاً یکی از برندهای برتر حوزه اسمارت فون به شمار می رفت، مدتی است ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

بنابر گزارش های تازه، فروش نرم افزارهای بلک بری در حال بالا بردن ارزش سهام این کمپانی است. بلک بری که قبلاً یکی از برندهای برتر حوزه اسمارت فون به شمار می رفت، مدتی است تمرکز خود را روی توسعه نرم افزار معطوف کرده و توسعه سخت افزارهای خود را به TCL واگذار کرده است؛ تصمیمی که سبب شده بلک بری بتواند وقت بیشتری صرف تخصص خود، یعنی نرم افزارهای مختلف کند.

به نظر می رسد که پس از کش و قوس های فراوان، این تصمیم بالاخره منافع پیش بینی شده را به همراه آورده و سهام بلک بری حالا تا 14 درصد (یا 5 سنت به ازای هر سهم) افزایش یافته است. البته میزان رشد فعلاً اندک است، اما سرمایه گذاران انتظار دارند که این روند تا سال 2018 و فراتر از آن ادامه یابد.

نرم افزار و سرویس ها، تنها عوامل تاثیرگذار بر رشد 26 درصدی بلک بری در پایان سه ماهه دوم امسال و دست یابی به درآمد 196 میلیون دلاری نبوده اند، اما ظاهراً بیشترین نقش را ایفا کرده اند. بلک بری از طریق فروش لایسنس هم درآمد قابل توجهی کسب کرده و 56 میلیون دلار به درآمد خود افزوده است. این در حالی است که طی سه ماهه دوم سال گذشته میلادی، درآمد بلک بری از فروش لایسنس تنها 16 میلیون دلار بود؛ البته کمپانی کانادایی در آن زمان هنوز از حوزه سخت افزار خارج نشده بود.

گفتنی است که حدود یک هفته پیش، خبری مبنی بر همکاری بلک بری با Delphi در راستای توسعه سیستم عامل BlackBerry's QNX برای اتومبیل های خودران به گوش رسید و به نظر می رسد این قرارداد همکاری تا پیش از پایان سال جاری میلادی منعقد خواهد بود. همه این ها در کنار فروش اخیر پتنت های بلک بری به Timex، یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان ساعت های مچی، سبب می شود درآمد بلک بری حداقل روی کاغذ، روز به روز افزایش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی