ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوپرو از دو دوربین جدید Fusion و Hero 6 Black رونمایی کرد

از زمان برگزاری CES 2016، کمپانی گوپرو درباره دوربینی 360 درجه ای برای مشتریان صحبت می کرد که اخیراً بالاخره به صورت رسمی طی رویدادی در کالیفرنیا معرفی شده و در آینده نزدیک روانه بازار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

از زمان برگزاری CES 2016، کمپانی گوپرو درباره دوربینی 360 درجه ای برای مشتریان صحبت می کرد که اخیراً بالاخره به صورت رسمی طی رویدادی در کالیفرنیا معرفی شده و در آینده نزدیک روانه بازار می شود. این دوربین تازه Fusion نامیده شده و از دو لنز بهره می برد که می توانند ویدیوهایی 5.2K با 30 فریم بر ثانیه و نیز تصاویر کروی 18 مگاپیکسلی ثبت کنند؛ صدابرداری 360 درجه ای هم از دیگر ویژگی های قابل توجه این دوربین تازه است.

به گفته گوپرو، Fusion تا عمق نزدیک به 5 متری آب از خود مقاومت نشان می دهد و با اکثر پایه های دوربین های این کمپانی سازگاری دارد. Fusion تمام سنسورها و رادیوهای لازم را در خود جای داده و از جی پی اس، وای فای، بلوتوث، شتاب سنج، ژیروسکوپ و قطب نما بهره می برد. علاوه بر این ها، امکان کنترل صوتی دوربین هم وجود دارد و تمام این قابلیت ها سبب می شود Fusion انتخابی مناسب برای فیلم برداران حرفه ای محتویات 360 درجه ای باشد.

گذشته از این دوربین 360 درجه ای، گوپرو در رویداد خود از دوربین Hero 6 Black نیز رونمایی کرده که از همین حالا به بازار عرضه شده است. از منظر طراحی، این دوربین بسیار شبیه Hero 5 است و علاوه بر مقاومت در برابر آب، به لطف پردازنده تازه، کیفیت تصویر بهتر و سرعت بیشتر را نسبت به مدل های قبلی خانواده Hero به ارمغان می آورد.

مهم ترین بهبود صورت گرفته در Hero 6 Black، امکان ضبط ویدیوهای 4K با 60 فریم بر ثانیه است. البته دوربین های قبلی گوپرو نیز قادر به تصویربرداری 4K بوده اند، اما فیلم برداران و ورزشکاران حرفه ای از مدت ها پیش به دنبال فریم ریت بالاتر بوده اند که حالا بالاخره در دسترس شان قرار می گیرد. در مقام توضیح باید گفت که فریم ریت بالاتر، در شرایط درست، تجربه بصری روان تری به ارمغان می آورد و مهم تر از این، امکان تصویربرداری اسلو موشن را نیز مهیا می سازد.

Hero 6 Black تمرکزی مضاعف روی محتویات اسلو موشن دارد و کاربران می توانند هنگام فیلم برداری 2.7K یا 1080p به ترتیب با 120 و 240 فریم بر ثانیه ضبط کنند؛ این یعنی ویدیوهای ضبط شده با دوربین گوپرو، قابلیت پخش با سرعت 10 برابر کمتر را دارند و خبری از استاتر تصویر نخواهد بود.

در نهایت گفتنی است که دو دوربین Fusion و Hero 6 Black به ترتیب 699 و 499 دلار قیمت گذاری شده اند. Hero 6 Black از همین حالا در بازار آمریکای شمالی عرضه شده است و Fusion هم تا ماه نوامبر امسال در دسترس مشتریان قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • praise
    praise | ۷ مهر ۱۳۹۶

    من رفتم این رو بخرم اولا 499.99 یورو بود نه دلار ثانیاً کشور رو که عوض کردم گذاشتم نروژ، شد حدود 580 یورو!! اصلاً نمیصرفه! ?

مطالب پیشنهادی