ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

باتری جدید توشیبا با 6 دقیقه شارژ امکان 320 کیلومتر رانندگی را فراهم می کند

شرکت ژاپنی توشیبا امروز نوع جدیدی از باتری های لیتیوم یونی را معرفی کرد که سه برابر باتری های فعلی ظرفیت داشته و می تواند به انقلابی در صنعت خودروهای الکتریکی تبدیل شوند.در این باتری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

شرکت ژاپنی توشیبا امروز نوع جدیدی از باتری های لیتیوم یونی را معرفی کرد که سه برابر باتری های فعلی ظرفیت داشته و می تواند به انقلابی در صنعت خودروهای الکتریکی تبدیل شوند.در این باتری از ماده آندی استفاده شده که پس از شش دقیقه شارژ فوق سریع، انرژی لازم برای 320 کیلومتر رانندگی را در خود ذخیره می کند.

ماده آند جدید در واقع اکسید نیوبیوم تیتانیوم است که توانایی ذخیره دو برابر آندهای گرافیتی باتری های لیتیوم یونی فعلی را دارد.

در باتری های قدیمی بر اثر رسوب لیتیوم احتمال فرسودگی سریع باتری و ایجاد اتصال کوتاه وجود داشت اما در محصول جدید از روش جدیدی برای ترکیب و جداسازی کریستال های اکسید نیوبیوم و جایگذاری یون ها در ساختار کریستال استفاده می شود که احتمال رسوب را به مراتب کمتر می کند.

باتری جدید توشیبا

توشیبا با تست یک نمونه اولیه با ظرفیت 50 آمپر ساعت از طول عمر بالا، دمای عملیاتی پایین، ایمنی و سیکل شارژ سریع آن مطمئن شده است.

این شرکت اعلام کرده که محصول جدید قابلیت ذخیره 90 درصد انرژی اولیه بعد از 5000 بار شارژ و دشارژ را دارد. شارژ سریع نیز در دمای بسیار مناسب 10 درجه سانتیگراد و تنها در 10 دقیقه انجام می شود.

این باتری بخشی از خط تولید SCiB توشیبا است که در اتوبوس، ماشین، آسانسور، قطار، نیروگاه ها و صنایع سنگین کاربرد داشته و قرار است از سال 2019 به تولید انبوه برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    بل توجه به سرمایه گذاری توشیبا در گیگافکتوری تسلا احتمال داره از این تکنولوژی در ساخت باتری های آینده تسلا استفاده شه

  • ناصر
    ناصر | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    درود بر ژاپن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی