ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بررسی اپیزود سوم Guardians of the Galaxy؛ طغیان احساسات

حدود یک ماه پیش، بررسی اپیزود دوم Guardians of the Galaxy را منتشر کردیم و در آن از افت این بخش نسبت به قسمت اول گفتیم. قسمت دوم آن چیزی نبود که انتظارش را داشتیم. پس ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

حدود یک ماه پیش، بررسی اپیزود دوم Guardians of the Galaxy را منتشر کردیم و در آن از افت این بخش نسبت به قسمت اول گفتیم. قسمت دوم آن چیزی نبود که انتظارش را داشتیم. پس از مدت ها تل تیل بالاخره یک بازی خوب و خوش ساخت روانه بازار کرده بود که تجربه قابل قبول و لذت بخشی داشت.

با این حال، آن ها باز هم فرمول مثبتی که در پیش گرفته بودند را فراموش کردند و در قسمت دوم همان رویه خسته کننده و حوصله سر برشان را ادامه دادند. اما حالا قسمت سوم در دسترس قرار گرفته و می خواهیم ببینیم که تل تیل توانسته نواقص قسمت دوم را جبران کند یا نه؟

  • سازنده: Telltale Games
  • ناشر: Telltale Games
  • پلتفرم ها: ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، پی سی، نینتندو سوییچ، اندروید و iOS
  • پلتفرم بررسی: پی سی

بگذارید در یک جمله خیالتان را راحت کنم؛ اپیزود سوم Guardians of the Galaxy به معنای واقعی کلمه جذاب و بی نظیر است. حتی از قسمت ابتدایی نیز ظاهر بهتری دارد و همه عناصر آن در جای مشخص و درست خودشان قرار گرفته اند.

گیم پلی روان، داستانی خوب، شوخی های به شدت عالی و کارگردانی هنرمندانه، همه از ویژگی های بارز قسمت سوم به حساب می آیند. به نوعی هیچ ایرادی به قسمت سوم وارد نیست. گویا کارگردان این قسمت حسابی کارش را بلد بوده و هیچ جای گلایه ای برای ما باقی نگذاشته است.

شوخی ها در قسمت سوم فوق العاده شده اند

شاید تنها نکته منفی قسمت سوم، مدت زمان کوتاهش باشد. اما کارگردان آنقدر شما را درگیر داستان و صحنه های خوب اکشن بازی می کند که شاید همین مشکل کوچک نیز آنقدرها به چشم نیاید. کارگردانی قسمت سوم را از هر جهت که نگاه کنید عالی است.

مارک دراست (کارگردان قسمت سوم) داستان را به نحو خوبی پیش می برد و با تزریق صحنه های اکشن بیشتر به بازی، مانع از کسالت بار شدن قسمت سوم شده است. از نظر نگارنده، صحنه های اکشن اپیزود سوم Guardians of the Galaxy، یکی از بهترین کارهای تل تیل تا به امروز است.

درگیری و زد و خوردهای اپیزود سوم، به شدت روان و هیجان انگیز دنبال می شوند. کارگردان از تکنیک صحنه آهسته به خوبی بهره گرفته و تماشای بخش اکشن بازی را به شدت دیدنی کرده است. همچنین تیم توسعه دهنده در انتخاب مکان مناسب برای QTE ها، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته و از این رو، فشردن دکمه ها حس دلنشینی به کاربر می دهد.

همین عامل، به گیم پلی ساده بازی وزن خاصی بخشیده و دنبال کردن داستان Guardians of the Galaxy را بیش از پیش جذاب کرده است. علاوه بر این، اپیزود سوم پر است از صحنه های به یاد ماندنی. شوخی ها در این قسمت فوق العاده شده اند. به طوری که حتی ممکن است از گریه پیتر کوئل هم خنده تان بگیرد.

اما در کنار تمامی این ها، سکانسی که پیتر سعی دارد تا ذهن دوستانش را با موزیک آرام نگه دارد، لحظه ای است که شاید در کمتر اثری بتوان آن را تجربه کرد. سکانس مورد بحث آنقدر خوب و دوستانه است که شاید تماشای آن برای چندین بار متوالی هم دلنشین و جذاب باشد.

خصوصا اگر در بطن داستان قرار بگیرید و این لحظه را تجربه کنید،  از آن حتی بیشتر هم لذت خواهید برد. خوشبختانه تل تیل، کیفیت داستان را هم در اپیزود سوم حفظ کرده. پلات قسمت سوم، افت و خیزهای زیادی دارد و هر از گاهی با برخی از صحنه هایش کاربر را شگفت زده می کند.

پلات قسمت سوم، افت و خیزهای زیادی دارد و هر از گاهی با برخی از صحنه هایش کاربر را شگفت زده می کند

علاوه بر این، پس از مدت ها بحث و جدل ها نیز پایشان به Guardians of the Galaxy باز شد و در برخی از سکانس های بازی، شاهد درگیری های لفظی خوبی میان شخصیت های اصلی هستیم. اما هنوز یک مشکل بزرگ در کارهای تل تیل توی ذوق می زند.

توسعه دهندگان تل تیل می گویند که داستان بازی هایشان بر اساس انتخاب های کاربر به پیش می رود. اما راستش را بخواهید، پس از گذشت این چند سال، هنوز این موضوع رنگ واقعیت به خود نگرفته. درست است که در بازی چندین انتخاب مختلف پیش روی تان قرار میگیرند، اما در نهایت هنوز تاثیر چندانی بر داستان ندارند.

با این حال خوشبختانه Guardians of the Galaxy می تواند این رویه را تغییر دهد. بازی با یک تصمیم مهم به پایان می رسد و اگر تل تیل این فرصت را غنیمت بشمارد، می تواند برای یک بار هم که شده این مشکل بزرگ را پشت سر بگذارد و بازی هایش را از مسیرهای نیمه خطی، بیرون بکشد.

در پایان باید گفت که قسمت سوم Guardians of the Galaxy، یکی از بهترین کارهای تل تیل است. اما یک قسمت به تنهایی نمی تواند یک بازی اپیزودیک را به طور کامل نجات دهد. هنوز دو قسمت دیگر از Guardians of the Galaxy باقی مانده و باید ببینیم که تل تیل باز هم این عملکرد درخشان را تکرار خواهد کرد یا نه.

  • اتفاقات غیر منتظره
  • بازگشت درگیری های لفظی
  • گارگردانی به شدت خوب
  • سکانس های به یاد ماندنی
  • تلاش برای خارج کردن داستان بازی از مسیر نیمه خطی اش
  • کوتاه بودن
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی