ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین مدل‌های مشمول طرح رجیستری موبایل به زودی اعلام می‌شوند

مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام نمود که کمتر از ۵ روز آینده اولین برندها و مدل‌های تلفن‌همراه مشمول طرح رجیستری اعلام می‌شوند. آغاز طرح رجیستری از  ابتدای ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ آبان ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام نمود که کمتر از ۵ روز آینده اولین برندها و مدل‌های تلفن‌همراه مشمول طرح رجیستری اعلام می‌شوند.

آغاز طرح رجیستری از  ابتدای فعالیت تا امروز پس لرزه‌های بسیاری در بازار موبایل ایران ایجاد کرده و پس از آغاز این طرح نرخ‌ها ده درصد افزایش پیدا نمودند و بسیاری از فروشنگان وادار شدند که برای دور زدن طرح رجیستری، بسته بندی موبایل‌هایشان را باز کرده و با گذاشتن سیم‌کارت، آن را در شبکه ثبت کنند.

اعلام نشدن موبایل‌های مشمول در طرح رجیستری و همچنین تحت تاثیر قرار نگرفتن تلفن‌های همراه فعال شده در این طرح نقصی بزرگ را به‌وجود آورده و به فروشندگان اجازه داده تا در واقع اجرای واقعی طرح را با چند ماه تاخیر همراه سازند؛ روندی که موجب التهاب در بازار موبایل شده و از نتایج فعلی آن می‌توان به افزایش قیمت اندک موبایل‌ها اشاره کرد.

«حمیدرضا دهقانی نیا» در این باره به دیجیاتو می‌گوید که در حافظه اپراتور، یک بار قرار گرفتن سیم‌کارت در موبایل باقی می‌ماند و امکان اطلاع‌رسانی در این رابطه به خریدار وجود دارد:

«ما می‌خواهیم بازار خودش را با شرایط جدید وفق دهد زیرا اگر به‌صورت یک‌باره برندها و مدل‌های مشمول طرح اعلام شود حلقه آخر (فروشندگان) متضرر می‌شوند و این امر شایسته نیست. فروشندگان هم برای اینکه کمتر دچار ضرر شوند، در حال تلاش هستند و این اقدام هم ناشی از این امر است.»

فروشندگان نباید با افزایش قیمت تعداد مشتریان خود را کم کنند

وی معتقد است گرانی تلفن‌همراه در چند روز اخیر قاعده‌مند نیست و فروشندگان باید بدانند که نمی توانند برخی از مدل‌های تلفن همراه را در چند روز آینده بفروشند. پس نباید با افزایش قیمت تعداد مشتریان خود را کم کنند.

«فرید خلیلی»، نایب رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران، پیش از این به دیجیاتو گفته بود:

«این طرح از نظر من تنها راه نجات بازار موبایل و برداشتن نام قاچاقچی از روی کاسبان این صنف است. من شخصاً پیشنهاد اعمال آزمایشی طرح بر روی موبایل‌های کم‌فروش‌تر را ارائه کرده‌ام که امید‌وارم با آن موافقت شود، چرا که باید به آهستگی وارد طرح رجیستری شد تا فروشندگان با آن همراهی کنند.»

گفتنیست طرح رجیستری طبق اعلام‌های قبلی ستاد مبارزه با کالا قاچاق دقیقا طبق تاریخ شروع شده و بعید به نظر می رسد خللی در روند انجام آن پیش بیاید، اما تاثیراتی که این طرح در آینده نزدیک بر بازار موبایلی کشور می‌گذارد قابل پیش بینی نیست و بهتر است در ابتدا طرح مذکور بروی مدل‌های کم‌فروش آزمایش شود تا اینکه ناگهان مدل‌هایی که قسمت بزرگی از بازار را شکل می دهند روی دست فروشندگان بمانند. توجه به این نکته اهمیت بسیار بالایی دارد و طی چند روز آینده متوجه خواهیم شد که آیا مسؤلان مربوطه با ما هم‌نظرند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • mahzar
    mahzar | ۳ آبان ۱۳۹۶

    مگه میشه ایرانیا راهی برای دورزدنش پیدا نکنن از همین الان چندین ملیون قاچاق میارن همشونم فعال میکنن تا دو سال دیگه مشکلی پیش نمیاد

  • احد وصال
    احد وصال | ۳ آبان ۱۳۹۶

    گوشی های شیائومی چی می شند ?

  • | ۳ آبان ۱۳۹۶

    اپل آشغال

  • @digi_phone
    @digi_phone | ۳ آبان ۱۳۹۶

    به احتمال خیلی زیاد شامل Apple میشه.
    چون بقیه برندها هواوی سامسونگ الجی
    تو ایران نمایندگی دارن و فقط اپل نمایندگی نداره.?

    • Ali.T
      Ali.T | ۳ آبان ۱۳۹۶

      نه بابا چه ربطی داره به نمایندگی داشتن
      ۹۰درصد گوشیا بازار قاچاقه
      فکر میکنی این ۹۰ درصد فقط اپله؟!

مطالب پیشنهادی