ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل تأیید کرد: چیپست ویژوال کور پیکسل 2 ساخت اینتل است

گوگل چندی قبل، موبایل های پیکسل و پیکسل 2 اکس ال را معرفی کرد و اعلام نمود که هر دو آنها از پردازنده کمکی به نام «ویژوال کور پیکسل» (Pixel Visual Core) بهره می برند ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

گوگل چندی قبل، موبایل های پیکسل و پیکسل 2 اکس ال را معرفی کرد و اعلام نمود که هر دو آنها از پردازنده کمکی به نام «ویژوال کور پیکسل» (Pixel Visual Core) بهره می برند که وظیفه پردازش تصاویر را بر عهده دارد. ولی به نظر می رسد که در حال حاضر این پردازنده کمکی به طور کامل در اسمارت فون های مذکور غیر فعال است.

همچنین در کالبد شکافی پیکسل 2 اکس ال که به تازگی انجام شده بود، مشخص گشت که شماره چیپست یاد شده، با «SR3» شروع می شود، که دقیقاً همان حروف و شماره هایی است که نام چیپست های اینتل با آنها آغاز می شوند و حالا گوگل نیز استفاده از چیپست ساخت اینتل را تأیید کرده.

بخشی از بُرد داخلی پیکسل 2 اکس ال که به تازگی کالبد شکافی شده و چیپست «SR3» اینتل در آن مشخص است.

بر اساس گزارشات قرار است قابلیت های پردازنده کمکی یاد شده در اندروید اوریو نسخه 8.1 فعال شود. انتظار می رود در هفته های آتی شاهد معرفی این نسخه اندروید از سوی گوگل باشیم.

لازم به ذکر است که پس از فعال شدن قابلیت های پردازشی ویژوال کور پیکسل، ثبت تصاویر +HDR با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و البته انتظار می رود سرعت اپ های مرتبط با هوش مصنوعی نیز بهبود یابد. همچنین مصرف باتری (تنها در برخی از وظایف) بهبود خواهد یافت.

گفتنی است هوآوی میت 10 (بررسی دیجیاتو) و آیفون های جدید 8 (بررسی دیجیاتو، بررسی ویدیویی دیجیاتو)، 8 پلاس و 10 نیز در کنار نسل دوم پیکسل های گوگل، از پردازنده های کمکی مخصوص به خود بهره می برند. همچنین سامسونگ نیز قرار است در اسمارت فون های آتی خود از پردازنده های کمکی مشابهی بهره ببرد. لذا به نظر می رسد در آینده شاهد افزایش استفاده از این پردازنده ها در تلفن های هوشمند باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hamed A
    Hamed A | ۳ آبان ۱۳۹۶

    یعنی وقتی میگن احداث میکنیم، واقعا انجام میشه نه مثل اینجا از حالت طرح خارج نشه.

    • Hamed A
      Hamed A | ۳ آبان ۱۳۹۶

      اشتباه شد ، ببخشید

مطالب پیشنهادی