ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

چگونه در اینستاگرام لایو دو نفره بگیریم؟

مدتی پیش در اخبار روز تکنولوژی، از اضافه شدن لایو دو نفره به اینستاگرام برای تان گفتیم. لایو دو نفره ویژگی عجیب و غریبی هم نیست که نتوان از آن سر درآورد. خیلی راحت یکی ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۷ آبان ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

مدتی پیش در اخبار روز تکنولوژی، از اضافه شدن لایو دو نفره به اینستاگرام برای تان گفتیم. لایو دو نفره ویژگی عجیب و غریبی هم نیست که نتوان از آن سر درآورد. خیلی راحت یکی از دوستان خود را به استریم لایوتان دعوت می کنید و با هم مهمان استوری های افراد دیگر می شوید.

گفتنیست که اینستاگرام این کار را به ساده ترین شکل ممکن انجام داده. لایو را شروع و پس از هماهنگی های لازم یکی از دوستان خود را دعوت به اجرای زنده می کنید. پس از پاسخگویی او، تصویر برای کاربران در حال تماشا، به دو بخش تقسیم می شود و آن ها می توانند در یک قاب، دو نفر را به صورت همزمان مشاهده کنند.

لایو دو نفره جالب است. بیشتر از آنکه یک ویژگی خاص و کاربر پسند باشد، کاربردی است و می توان از آن برای مسائل مختلف بهره گرفت. خصوصا برای خبرنگاران می تواند ویژگی به شدت قابل استفاده ای باشد. به عنوان مثال می توان به کمک لایو دو نفره، از چند بخش مختلف یک نمایشگاه یا رویدادی خاص، اطلاعات تهیه و پخش کرد.

علاوه بر این می تواند کاربردهای جالب تری هم داشته باشد. مثلا می توان از آن هنگام مصاحبه گرفتن استفاده کرد. خصوصا اگر افراد از لحاظ جغرافیایی فاصله نسبتا زیادی از یکدیگر داشته باشند، استفاده از لایو دو نفره جذاب تر هم می شود.

به نوعی، می توان با فردی از یک قاره دیگر به صورت زنده مصاحبه کرد و آن را در اینستاگرام با دنبال کنندگان خود به اشتراک گذاشت. البته لایو دو نفره، تنها برای امور کاری و خاص طراحی نشده. بلکه با کمی خلاقیت می توان ویدیوهای جذابی هم ساخت و در فضای مجازی به محبوبیت رسید.

مثلا جالب می شود که دو موزیسین در یک لایو دو نفره قرار بگیرند و با نواختن ساز از فاصله دور موسیقی دلنشینی را به اجرا درآورند. حتی می توان از لایو دو نفره در استادیوم های ورزشی و حین اجرای مسابقات حساس نیز استفاده کرد.

به نوعی خیلی راحت می توان هنگام لایو گرفتن از یک مسابقه فوتبال، دوست خود را به پوشش زنده دعوت کرد و به کمک او حال و هوای تماشاگران حاضر در ورزشگاه را به تصویر کشید.

اما دقیقا چگونه می توان به این ویژگی جذاب دست پیدا کرد؟ پاسخ این سوال نیز خیلی راحت است. تقریبا هیچ دردسری برای اجرای لایو دو نفره نخواهید داشت. کافیست استریم زنده خود را آغاز کنید و در حین پخش ویدیو، آیکونی که دو صورتک را نشان می دهد را انتخاب کنید.

سپس می توانید از لیست بینندگان به نمایش درآمده، یک نفر را انتخاب کنید. البته این طور هم نیست که شما یک نفر را انتخاب کنید و بلا فاصله لایو دو نفره شروع شود. بلکه طرف مقابل نیز باید دعوت شما را برای حضور در لایو دو نفره بپذیرد.

به محض قبول کردن دعوت شما توسط کاربر مورد نظر، در کسری از ثانیه صفحه لایو برای بینندگان به دو بخش تقسیم می شود و آن ها می توانند از آن پس به صورت زنده هر دو شما را ببینند.

این هم از نحوه لایو گرفتن دو نفره در اینستاگرام. شما در مورد این ویژگی چه فکری می کنید؟ به نظرتان از لایو دو نفره برای چه کارهای دیگری می توان استفاده کرد؟ ایده های خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Lida Ghiyasi
    Lida Ghiyasi | ۶ فروردین ۱۳۹۷

    چرا هرکسی رو ادد میکنم واسه لایو دو نفره سریع قطع میشه پ از صفحم میره بیرون؟

  • amir hasani
    amir hasani | ۷ آبان ۱۳۹۶

    این چیزای ساده اموزش لازم نداره ک

  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۷ آبان ۱۳۹۶

    بزودی عنش درمیاد

مطالب پیشنهادی