ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جف بزوس بیش از 1.1 میلیارد دلار از سهام خود در آمازون را فروخت

همان طور که می دانید جف بزوس مدیرعامل آمازون اکنون رسماً ثروتمند ترین فرد دنیا به شمار می رود، اما بخش اعظم ثروت او که اکنون رقمی بالغ بر 95 میلیارد دلار می شود با ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

همان طور که می دانید جف بزوس مدیرعامل آمازون اکنون رسماً ثروتمند ترین فرد دنیا به شمار می رود، اما بخش اعظم ثروت او که اکنون رقمی بالغ بر 95 میلیارد دلار می شود با سهام کمپانی تحت اداره اش گره خورده است.

جف بزوس هنوز 80 میلیون سهم در آمازون دارد

به همین دلیل او هر از گاهی بخشی از سهام خود را به پول نقد تبدیل می کند و تازه ترین اقدام او در این راستا به اواخر هفته گذشته بر می گردد، با این تفاوت که این بار رقمی بیشتر از همیشه را شاهد هستیم. برای نخستین بار، بزوس سهامی به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار را فروخته است.

بزوس طی شش سال گذشته معمولاً 900 هزار تا 1 میلیون سهم خود را به صورت دوره ای به فروش می رساند (او هنوز تقریباً 80 میلیون سهم در آمازون دارد). با این حال افزایش فوق العاده ارزش سهام این کمپانی در سال جاری باعث شده تا دارایی بزوس نیز به مراتب بیشتر از قبل شود.

البته اینکه بزوس دقیقاً با این حجم از نقدینگی چه کار می کند هنوز مشخص نیست، چون او برخلاف بیل گیتس یا مارک زاکربرگ، چندان درگیر فعالیت های بشردوستانه و خیرخواهانه نیست، هرچند پدر و مادرش (جکی و مایک بزوس) یک بنیاد آموزشی را با سرمایه نه چندان بالا مدیریت می کنند.

مدیر عامل آمازون چند ماه قبل اعلام کرد که دوست دارد بیشتر در کارهای خیر شریک شود و از دنبال کنندگانش در توییتر خواست ایده ها و نظراتشان را برای او ارسال کنند. با این حال، شاید بزوس قصد دارد بخشی از این سرمایه نقدی هنگفت را به شرکت فضایی خودش یعنی «بلو اوریجین» تزریق نماید تا از رقابت فضایی اخیر در میان شرکت های خصوصی عقب نماند.

با جف بزوس بیشتر آشنا شوید:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی