ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

چگونه بازی های سافت لانچ اندروید را دانلود و اجرا کنیم؟

بعد از حمایت گیم لافت از سیاست عرضه Soft Launch، سازندگان زیادی برای بهبود بازی هایشان تصمیم گرفتند راه فرانسوی ها را ادامه دهند. در واقع مرحله «سافت لانچ» در روند توسعه اپلیکیشن ها بدین ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

بعد از حمایت گیم لافت از سیاست عرضه Soft Launch، سازندگان زیادی برای بهبود بازی هایشان تصمیم گرفتند راه فرانسوی ها را ادامه دهند. در واقع مرحله «سافت لانچ» در روند توسعه اپلیکیشن ها بدین صورت است که سازنده ابتدا ساخته اش را برای بعضی منطقه های محدود منتشر کرده و بعد از مدتی به عرضه جهانی می رساند.

اگر از آن دسته بازیکن هایی هستید که به خاطر فاصله بین مرحله سافت لانچ و عرضه نسخه نهایی از این سیاست خیلی راضی نیستید، خبری بدی برای تان داریم؛ روز به روز به شاهد افزایش سازندگانی هستیم که عناوین شان را به صورت محدود منتشر می کنند.

البته عجیب هم نیست. سافت لانچ به نوعی همان نسخه بتا بازی است که در یک منطقه خاصی انتشار می یابد. بنابراین به خاطر بازخوردهای بازیکن ها، دست سازنده برای رفع مشکلات باز می شود. البته گاهی اوقات هم پیش آمده که عرضه سافت لانچ یک اپلیکیشن تاثیر زیادی روی بهبود نسخه نهایی نداشته است.

به هر حال با وجود اینکه توسعه دهندگان در این سیاست یک منطقه خاص را هدف قرار می دهند، راه هایی وجود دارد تا بتوانید بازی های سافت لانچ را زودتر از عرضه جهانی تجربه کنید. اگر صبرتان برای تجربه زودهنگام بازی ها لبریز شده با ما همراه باشید تا این راه ها را مرور کنیم.

از کجا بازی های سافت لانچ را دانلود کنیم؟

سوال اول اینجاست که اصلا بازی های سافت لانچ را از کجا دانلود کنیم. همانگونه که با مطلب «راهنمای روش های دانلود از گوگل پلی» گفتیم، بهترین راه برای دانلود اینگونه عناوین استفاده از مارکت Apkpure است. این فروشگاه تقریبا تمام بازی های گوگل پلی را داشته و بدون استفاده از نرم افزار تغییر آی پی هر برنامه ای که می خواهید را می توانید بگیرید.

البته دانلود از فروشگاه Apkpure همیشه بهترین راه نیست و برای تعداد کمی از اپ ها باید روش دیگری را امتحان کنید. با این وجود همچنان بین راه های دانلود بازی های سافت لانچ، Apkpure بهترین گزینه است. اگر می خواهید بدانید که چگونه فروشگاه Apkpure را دریافت کنید، به این لینک رفته و روش پنجم را بخوانید.

اما برای اینکه بدانید چه بازی هایی در مرحله سافت لانچ قرار دارند، بهترین مرجع وب سایت های Pocketgamer و Pocketgamer.biz هستند. هر کدام با نزدیک به 50 بازی تقریبا تمام عناوین معروف سافت لانچ را شامل شده و هر چند وقت یک بار لیست شان نیز آپدیت می شود. البته خود ما هم چند ماه پیش مقاله ای مشابه را کار کردیم.

چگونه بازی های سافت لانچ را انجام دهیم؟

برای عناوین سافت لانچ، دانلود فایل نصب یا دیتای آن ها بخش راحت ماجرا بوده و قسمت سخت تر چگونگی انجام این بازی ها است. چون اپلیکیشن های سافت لانچ به سه دسته تقسیم می شوند، بنابراین در سه مرحله راه تجربه اینگونه عناوین را توضیح می دهیم:

  • 1 - بازی هایی که محدودیت ندارند

بعضی عناوین هستند که شاید به صورت محدود برای بعضی منطقه ها منتشر شده باشند ولی برای تجربه آن ها نیازمند نرم افزار تغییر آی پی نیستید. در واقع فقط کافیست بازی را از مارکت Apkpure دریافت کنید و سپس به راحتی اپلیکیشن را اجرا کرده و از تجربه خود لذت ببرید.

عناوین معروفی همانند Stellar: Galaxy Commander و Sonic Forces: Speed Battle [البته پیش از عرضه جهانی] از این دسته به حساب می آیند. اگر بخواهیم اپلیکیشن های سافت لانچ را از لحاظ تعداد دسته بندی کنیم «بازی هایی که محدودیت ندارند» در رده دوم قرار می گیرد.

  • 2 - بازی هایی که نیازمند نرم افزار تغییر آی پی هستند

اما در رده نخست فراوانی عناوین سافت لانچ، بازی هایی قرار دارند که برای انجام آن ها نیازمند فیلترشکن هستید. طبیعی هم است. بازی در یک منطقه مخصوص عرضه شده و بنابراین باید آی دی خود را متناسب با آن تغییر دهید؛ اپ را دانلود کنید، نرم افزار تغییر آی پی را اجرا کرده و سپس اقدام به انجام بازی نمایید.

اما اگر می خواهید بدانید که برای تجربه بازی باید در نرم افزار تغییر آی پی کدام کشور را انتخاب کنید دو راه دارید. یکی از اینکه به بخش کامنت های اپ در فروشگاه Apkpure [در صورت وجود] بروید و با خواندن توضیحات گفته شده اطلاعات لازم را به دست آوردید.

یا می توانید به وب سایت های Pocketgamer و Pocketgamer.biz که بالاتر به عنوان بهترین مرجع معرفی کردیم بروید. برای هر بازی، کشورهایی که اپلیکیشن در آنجا انتشار یافته نوشته شده است. بنابراین تنها کافیست آی پی را متناسب با آن تغییر دهید.

  • 3 - بازی هایی که با ارور لایسنس اجرا می شوند

بخش سخت ماجرا همین اجرای بازی هایی است که با ارور لایسنس مواجه می شوند. در واقع بعضی سازندگان برای اینکه اطمینان پیدا نمایند عنوان شان را همان جامعه آماری که مشخص کرده اند انجام می دهند، از لایسنس گوگل استفاده می کنند. اگر می بینید هنگام انجام یک بازی با ارور Invalid License مواجه می شوید به همین خاطر است.

متاسفانه خیلی از سازندگان معروف از این روش استفاده می کنند. از گیم لافت با قسمت اخر مدرن کامبتش بگیرید تا South Park Phone Destroyer که هر دو از نام آشناترین بازی های اسمارت فون ها به شمار می روند. اما برای تجربه عناوین لایسنس دار سه روش وجود دارد.

راحت ترین راه این است که پیش از دانلود کامل بازی، ابتدا نرم افزار تغییر آی پی را روشن کنید و سپس به صفحه مربوطه آن در گوگل پلی بروید. روی گزینه Download کلیک کرده و در ادامه Proceed را فشار دهید. بعد از اینکه چند کیلوبایت از اپلیکیشن دریافت شد، روند دانلود را متوقف کنید.

حالا به مارکت Apkpure یا هر مرجع دیگری که می خواهید رفته و نسخه کامل را از آنجا بگیرید؛ تمام شد، از تجربه خود لذت ببرید. البته یک نکته مهم را به یاد داشته باشید، پیش از آنکه به صفحه گوگل پلی بازی بروید، Cache مربوط به فروشگاه گوگل پلی و سرویس گوگل را در Setting موبایل پاک کنید.

یک درصد احتمال دهید روش بالا جواب ندهد، همچنان شانس برای تجربه عنوان مورد علاقه تان را دارید. اپلیکیشن Lucky Patcher یکی از معروف ترین برنامه های اندرویدی است که به کاربر این امکان را می دهد تا تغییراتی روی بعضی بازی ها یا اپ ها بدهد. از برطرف کردن ارور Invalid License بگیرید تا حذف تبلیغات که با این نرم افزار ممکن هستند.

در مرحله اول فایل نصب بازی که می خواهید را دانلود کنید. سپس Lucky Patcher را باز کرده و در پایین گزینه Rebuild & Install را انتخاب نمایید. با این کار، پنجره ای جدیدی باز شده و حالا کاربر باید آدرس اپلیکیشنی که می خواهد تغییرات روی آن انجام بگیرد را به برنامه بدهد.

Lucky Patcher برای همه بازی ها جواب نمی دهد.

با کلیک روی فایل نصب بازی، چند گزینه به نمایش در خواهد آمد. گزینه اول یعنی Apk Without License Vertification را انتخاب کنید. در مرحله بعد، منوی پچ ها نشان داده می شود. با کلیک روی هر خانه، نسخه مد شده اپلیکیشن آن تغییرات را خواهد داشت.

در حالت پیش فرض گزینه Auto Mode انتخاب شده ولی اگر دیدید باز نتوانستید بازی را اجرا کنید، می توانید بقیه گزینه ها [در وهله اول گزینه آخر یعنی Remove dependencies] را برگزینید. اکنون دست نگه دارید تا عملیات پچ کردن به اتمام برسد. بعد از تمام شدن، به فایل منیجر موبایل رفته و در آدرس Lucky Patcher>Modified فایل را بیابید.

اگر موبایل تان روت نیست، باید ابتدا بازی اپ لایسنس دار را نصب کنید. در منوی اصلی روی آن کلیک کرده و گزینه Open Menu of Patches را بزنید. سپس مرحله های گفته شده را بروید و بعد از انتخاب فایل تان، با کلیک روی گزینه Uninstall & Install برنامه اصلی را پاک کرده و نسخه مود را نصب نمایید.

برای راحتی کار نیز می توانید نام Lucky Patcher را جستجو کنید. البته دو نکته را به یاد داشته باشید، یکی اینکه Lucky Patcher در بعضی بازی ها جواب نمی دهد. جدا از اینکه اگر اصلا از یک موبایل روت شده استفاده می کنید، می توانید کارتان را راحت کرده و نسخه روت گوگل پلی را بگیرید. اینگونه هیچ مشکلی با ارور لایسنس ندارید.

Lucky Patcher تنها محدود به موبایل های روت شده نبوده و روی بقیه اسمارت فون ها نیز اجرا می شود

اما راه سوم که در کنار اولی بهترین راه است را می توانیم ساخت یک اکانت گوگل بنامیم. برای اینکار ابتدا بسته به کشوری که بازی در آنجا انتشار یافته، نرم افزار تغییر آی پی را اجرا کرده و سپس اکانت جیمیلی برای آن منطقه بسازید. حالا اکانت جیمیل را به دیوایس خود اضافه کرده و با همان اکانت، گوگل پلی را اجرا نمایید.

احتمالا باید یک شماره هم به سیستم بدهید. همان شماره معمولی خود را وارد کنید، مشکلی نیست. اینگونه به راحتی می توانید تقریبا تمام عناوین سافت لانچ را انجام دهید. پیشنهاد می کنیم اگر از علاقه مندان به بازی های سافت لانچ هستید، یک اکانت مربوط به کانادا با همین روش بسازید.

در بخش اپلیکیشن های دیجیاتو بخوانید:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • u kh
    u kh | ۱۸ آبان ۱۳۹۶

    البته مهم اینه که منظور رسونده شده ولی شاید به apk بشه بگی اپک ? ولی pure رو به هیچ عنوان نمیشه گفت پور.البته جاداره از مطلب خوب تشکر کنم .

  • علی بحرینی
    علی بحرینی | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    اپک پور عالیه از بازار خودمون هم حتی

  • | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    اپک پور آخه ? نیازی نداره هر چیزی رو فارسی بنویسیم

    • Farzad FJ
      Farzad FJ | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

      اشغاله

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    عالی بود اما cache صحیحه، نهcatch

مطالب پیشنهادی