ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه هواوی Mate 10 Pro و آیفون 10

مدیران کمپانی هوآوی که حالا تبدیل به دومین تولید کننده موبایل در دنیا تبدیل شده، قبل از عرضه سری Mate 10 روی توان هوش مصنوعی این موبایل ها تاکید کرده و آنها را فراتر از ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

مدیران کمپانی هوآوی که حالا تبدیل به دومین تولید کننده موبایل در دنیا تبدیل شده، قبل از عرضه سری Mate 10 روی توان هوش مصنوعی این موبایل ها تاکید کرده و آنها را فراتر از یک اسمارت فون معمولی دانسته بودند.

علاوه بر این در چندین اظهارنظر این سری را بالاتر از موبایل هایی از قبیل گلکسی نوت 8 و آیفون 10، کارآمدترین اسمارت فون های سال معرفی کرده بودند.

حال در ادامه این مقاله بیانیه خبری نمایندگی هوآوی در ایران را مرور می کنیم که در آن ویژگی های Mate 10 Pro با آیفون 10 مقایسه شده اند.

طی هفته های گذشته پرچم داران نام داری از برندهای بزرگ بازار تلفن همراه دنیا وارد بازار شدند. شرکت هوآوی در زمره برندهایی بود که موبایل های سری Mate 10 خود را که برای اولین بار از پردازنده با قابلیت پردازش هوش مصنوعی یا AI در آنها بهره گیری شده رونمایی نمود. همچنین رقبایی مانند آیفون 8 و آیفون 10 هم در این مدت زمان به بازار عرضه شدند که آنها نیز قابلیت های قابل توجهی داشتند. در این بررسی تلاش داریم برترین موبایل سری Mate 10 یعنی Mate 10 Pro را در مقابل قدرتمندترین محصول بین آیفون های جدید عرضه شده یعنی آیفون 10 را بررسی کنیم.

پردازنده:پردازنده ای که هوآوی برای Mate 10 Pro در نظر گرفته، یعنی Kirin 970، از پردازش هوش مصنوعی پشتیبانی می کند. البته پردازنده A11 آیفون هم از موتور پردازش عصبی برای Face ID برخوردار است ولی تفاوت محصول هوآوی با آیفون در اینجاست که پردازنده Mate 10 Pro که البته همان پردازنده ای است که در Mate 10 هم به کار گرفته شده است از یک بخش NPU اختصاصی برای پردازش هوش مصنوعی برخوردار است که نسبت به پردازنده های عادی از 25 برابر کارایی بیشتر و 50 برابر بهره وری بالاتر برخوردار است و در بخش های مختلفی شامل دوربین، پردازش صدای محیطی، مدیریت انرژی، تشخیص تصاویر و غیره از آن بهره گیری شده است.

در هوآوی Mate 10 Pro امکان پردازش ارتباطات با سرعتی بی رقیب وجود دارد به این معنا که این موبایل از ارتباطات LTE 4.5G Cat. 18 پشتیبانی می کند که می تواند سرعت دانلودی معادل 1.2 گیگابیت بر ثانیه برای این مدل به ارمغان بیاورد که این بازده در دنیای موبایل های تلفن همراه برای اولین بار دیده می شود.

به علاوه در این چیپ برای اولین بار از پردازنده گرافیکی 12 هسته ای MALI-G72 بهره گرفته شده که تجربه گرافیکی بی نظیری را در حوزه بازی های موبایل در اختیار کاربران Mate 10 Pro قرار می دهد.

باتری:باتری به کارگرفته شده در Mate 10 و Mate 10 Pro از ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت بهره می برد و قادر است مثلاً در تماس های تحت بستر 3G موبایل را در حالت مکالمه مداوم 25 ساعت روشن نگاه دارد. این باتری در حالت استفاده عادی حدود 2 روز و در حالت استفاده پرفشار یک روز کامل می تواند این موبایل ها را روشن نگاه دارد. این درحالیست که باتری آیفون 10 از ظرفیت 2716 میلی آمپر ساعت بهره می برد.

همچنین سیستم شارژ سریع هواوی در Mate 10 Pro و البته Mate 10 می تواند تنها طی مدت 30 دقیقه شارژ ظرفیت باتری این موبایل ها را از 0 به 58 درصد افزایش دهد.

هوآوی اولین برندی در بازار تلفن همراه است که موفق شده برای موبایل های خود استاندارد امنیت برای کلیه اجزای سیستم شارژ موبایل از شرکت صاحب نام آلمانی TUV دریافت کند.

دوربین:در دوربین اصلی Mate 10 Pro از لنز دوگانه شرکت صاحب نام Leica که رهبر بازار تولید لنزهای حرفه ای در دنیاست بهره گیری شده است. به کار گیری این لنزها در کنار موتور پردازش هوش مصنوعی به دوربین Mate 10 و Mate 10 Pro این امکان را داده است تا ماهیت سوژه ها را تشخیص داده و افکت های لازم را به صورت خودکار به آنها تخصیص دهند. دوربین این پرچم داران هوآوی می توانند تا 13 نوع سوژه متفاوت را از هم تفکیک کنند و مثلاً تشخیص دهند که سوژه غذاست، یا سگ است یا گربه است؛ قابلیتی که آیفون از آن بی بهره است.

همچنین هر دو لنز دوربین اصلی این موبایل های هواوی از اندازه دیافراگم بزرگ و بی نظیر با میزان f/1.6 بهره مند هستند که به آنها این امکان را می دهد در فضاهای کم نور عکس هایی با کیفیت بسیار بالاتری نسبت به آیفون 10 که از اندازه دیافراگم کمتری برخوردار است ثبت کنند.

مانیتور و طراحی:اندازه صفحه نمایش آیفون 5.8 اینچ است و این در حالیست که صفحه نمایش Mate 10 از اندازه 5.9 اینچ، و Mate 10 Pro از اندازه 6 اینچ بهره می برند. به علاوه نسبت پوشش صفحه نمایش به کل بدنه در آیفون 81.36 درصد است ولی این نسبت در Mate 10 به میزان 81.79 درصد و در Mate 10 Pro به میزان 81.61 درصد است که این به این معناست که هوآوی در هر دو مدل خود نسبت به آیفون، نسبت بیشتری از فضای روی موبایل را به مانیتور اختصاص داده و حاشیه های Mate 10 و Mate 10 Pro نسبت به آیفون کمتر است.

تشخیص اثر انگشت:سنسور تشخیص اثر انگشت در موبایل های سری Mate 10 شرکت هوآوی از سرعت بی نظیری در تشخیص اثر انگشت بهره می برند و تنها با تماس انگشت کاربر در حد 0.3 ثانیه می تواند صفحه اصلی موبایل را نشان دهد. این سرعت در مقایسه با سرعت Face ID و مراحلی که باید برای باز کردن صفحه اصلی موبایل در آیفون 10 طی شود بسیار بیشتر است.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص سایر قابلیت های سری Mate 10 می توانید به صفحه رسمی این محصول مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (60 مورد)
  • yaserhazrati
    yaserhazrati | ۳ خرداد ۱۳۹۷

    هواوی میت 10 پرو از حسگر اثر انگشت برای تشخیص هویت کاربر استفاده می‌کند که در پشت گوشی جای گرفته است. دسترسی به این حسگر آسان است و سرعت و دقت آن هم کم‌نظیر. این حسگر همچنین می‌تواند برای کارهای دیگر مثل گرفتن عکس، باز کردن لیست نوتیفیکیشن‌ها، پاسخ به تماس‌ها و … نیز مورد استفاده قرار بگیرد.شاید بزرگ‌ترین ضعف آیفون در بخش صفحه‌نمایش بریدگی بالای صفحه آن باشد. نکته‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود این است که اگر دو طرف این بریدگی و همچنین بخش پایینی که در اکثر اپلیکیشن‌ها برای قرارگیری نوار جسچرها در نظر گرفته شده را از فضای 5.8 اینچی صفحه‌نمایش کسر کنید چیزی در حدود 4.96 اینچ برایتان باقی خواهد ماند که بسیار کوچک‌تر از 6.0 اینچ در میت 10 پرو است. پس اگر صفحه‌نمایشی بزرگ می‌خواهید میت 10 پرو انتخابی بهتر خواهد بود.میت 10 پرو در زمینه ثبت پرتره، امکانات رابط کاربری، دوام شارژ، هوش مصنوعی و قابلیت‌های ویژه گوشی بهتری محسوب می‌شود.

  • Pedirosh
    Pedirosh | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    هواوی با اشاره به قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی موجود در سری میت ۱۰، این محصولات را فراتر از یک گوشی‌های هوشمند می‌داند و مدعی است که پرچم‌داران جدیدش می‌توانند با شناسایی الگوی استفاده‌ی کاربر از گوشی، تجربه‌ای متفاوت و پایدار را برای وی به ارمغان آورند؛شاید بتوان میت ۱۰ پرو را یکی از زیباترین گوشی‌هایی دانست که در سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار شده است. نسخه‌ی پروی میت ۱۰ از دو طرف با پنل‌هایی از جنس گوریلا گلس احاطه شده و دورتادور این پنل‌ها را نیز فریمی فلزی با لبه‌های تراش‌خورده و سطح بورس‌خورده فرا گرفته است. پنل پشت گوشی از چهار سمت انحنای ظریفی دارد تا گوشی به خوبی در دست جای بگیرد. حسگر اثر انگشت زیر مجموعه‌ی دوربین میت ۱۰ پرو جای گرفته است و دسترسی به آن، به‌سادگی صورت می‌گیرد. هواوی نواری افقی از پنل پشت میت ۱۰ پرو را با بافتی متفاوت طراحی کرده و دوربین دوگانه‌‌ی گوشی را در آن جای داده است. چینی‌ها از این نوار به‌عنوان امضای طراحی خانواده‌ی میت ۱۰ یاد می‌کنند.

  • Soheilnemati999
    Soheilnemati999 | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    سلام دوست عزیز.من خودم قبلا گوشی های برند های معتبر رو داشتم و تجربه کار باهاشون رو دارم.چند وقت اخیر یک سری برند ها واقعا رشد قابل ملاحظه ای داشتن و تونستن برای خودشون جایگاه مناسبی ایجاد کنن که یکی از اونا همین برند هوآوی هست.من خودم تو این چند وقت اخیر یک گوشی میان رده از هوآوی داشتم و یه ماهی میشه که میت 10 پرو رو خریدم و باید به جرئت بگم که شاهکاره هوآوی محسوب میشه.چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ درون و کارکرد بی نظیرش.دوربین فوق العاده ای داره و کیفیت عکساش خیلی خوبه.جدایی از اون باتری خیلی قوی ای داره که به این راحتیا خالی نمیشه.من دید مغرضانه و تعصب گونه نسبت به هیچ کدوم از برند ها ندارم اما میت 10 پرو واقعا کولاک کرده.تا اینجای کار که ازش خیلی راضی بودم و مطمئنم که ازین به بعد هم به کارش به خوبی ادامه میده.امیدوارم تونسته باشم تا حدی شما رو راهنمایی کرده باشم. هواوی با اشاره به قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی موجود در سری میت ۱۰، این محصولات را فراتر از یک گوشی‌های هوشمند می‌داند و مدعی است که پرچم‌داران جدیدش می‌توانند با شناسایی الگوی استفاده‌ی کاربر از گوشی، تجربه‌ای متفاوت و پایدار را برای وی به ارمغان آورند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی