ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام احتمالاً پیشنهاد 130 میلیارد دلاری برادکام را رد می کند [به روز رسانی: رد شد]

همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، کمپانی «برادکام» هفته گذشته تصمیم خود مبنی بر خرید شرکت «کوالکام» با قیمت 130 میلیارد دلار را علنی کرد که این رقم، قرارداد مذکور را به بزرگترین معامله ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | ۰۹:۰۰

همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، کمپانی «برادکام» هفته گذشته تصمیم خود مبنی بر خرید شرکت «کوالکام» با قیمت 130 میلیارد دلار را علنی کرد که این رقم، قرارداد مذکور را به بزرگترین معامله تاریخ تولیدکننده های چیپ بدل می کند.

اکنون خبر می رسد که اعضای هیئت مدیره کوالکام قصد دارند با رد پیشنهاد مورد بحث، مبلغ بیشتری را از برادکام طلب کنند؛ تصمیمی که با توجه به موقعیت کنونی شرکت و موفقیت روزافزون چیپست های اسنپدراگون منطقی به نظر می رسد.

رقم 130 میلیارد دلار ریسک های حاصل از فروش کوالکام را پوشش نمی دهد

لازم به ذکر است که رقم 130 میلیارد دلار بر اساس ارزش 70 دلاری هر سهم کوالکام در نظر گرفته شده که به عقیده «استیون مولنکُف» مدیر عامل این شرکت، با وجود قیمت کنونی 65 دلار به ازای هر سهم، موجب کاهش ارزش کمپانی شده و ریسک های حاصل از فروش کوالکام و سرنوشت قراردادهای آن با شرکا را پوشش نمی دهد.

از طرف دیگر «هاک تَن» مدیر عامل برادکام که چند هفته پیش احتمال نقل مکان شرکت از سنگاپور به آمریکا را مطرح کرده بود، اظهار داشته این کمپانی آماده هرگونه تغییر در رویکرد و مسائل موجود بر سر راه خرید کوالکام خواهد بود.

گفتنی است سهامداران بزرگترین تأمین کننده چیپست موبایل چندان هم نسبت به فروش شرکت خود بی میل نیستند، با این حال تلاش می کنند با افزایش هرچه بیشتر مبلغ معامله، در نهایت سود بالاتری را از آن خود کنند.

 

به روز رسانی:

همانطور که پیش بینی می شد کوالکام روز گذشته به پیشنهاد برادکام برای خرید پاسخ منفی داد.

پل جاکوبز رئیس هیئت مدیره این شرکت در بیانیه خود آورده است:

هیئت مدیره روی این مساله اتفاق نظر دارند که پیشنهاد برادکام با در نظر داشتن جایگاه پیشرو کوالکام در تکنولوژی های موبایل و همچنین رشد پیش بینی شده برای آن بسیار پایین تر از ارزش واقعی آن است.

تام هورتون مدیر اجرایی این شرکت نیز در بیانیه ای اعلام نمود:

بعد از بررسی همه جانبه پیشنهاد برادکام و مشورت با مشاوران حقوقی و مالی شرکت به این نتیجه رسیدیم که پیشنهاد برادکام به مراتب پایین تر از ارزش واقعی کوالکام است و با ابهامات قانونی و حقوقی قابل توجهی همراه است. ما کاملا اطمینان داریم استراتژی پیاده سازی شده توسط استیو مولنکف مدیرعامل کوالکام و همچنین تیم مدیریتی که وی را همراهی می کند دستاوردهای مالی به مراتب بیشتری نسبت به پیشنهاد برادکام برایمان خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی