ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مالکان سامسونگ و ال جی در فهرست ثروتمندترین خانواده های آسیایی فوربز

موسسه «فوربز» هر ساله لیستی از ثروتمندترین خانواده های آسیایی را منتشر می کند و امسال مالکان سامسونگ با یک پله نزول در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفته اند. مالکان متمول کمپانی کره ای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

موسسه «فوربز» هر ساله لیستی از ثروتمندترین خانواده های آسیایی را منتشر می کند و امسال مالکان سامسونگ با یک پله نزول در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفته اند.

مالکان متمول کمپانی کره ای که سال گذشته در صدر این فهرست جاخوش کرده بودند، امسال قافیه را به خانواده «آمبانی» واگذار کرده اند که کنترل شرکت خوشه ای «Reliance Group» را دست داشته و در زمینه های ارتباطات، نفت و گاز فعالیت دارند.

خانواده آمبانی

گفتنی است فوربز در این لیست تنها خانواده هایی را در نظر گرفته که در سه نسل گذشته یک کسب و کار را توسعه داده اند. بر این اساس دارایی خانواده آمبانی 44.8 میلیارد دلار بوده در حالی که ثروت خانواده لی بالغ بر 40.8 میلیارد دلار است.

خانواده لی

خانواده لی از نخستین سال انتشار این فهرست در سال 2015 مقام نخست را در دست داشته اند که با توجه به دارایی شگفت انگیز سامسونگ در زمینه های مختلف از موبایل گرفته تا تولید چیپ چندان عجیب به نظر نمی رسد. گفتنی است سامسونگ در سال جاری به سودآورترین کمپانی تولید کننده موبایل و یکی از بزرگترین تولید کننده چیپست تبدیل شده است.

لازم به ذکر است که این خانواده کره ای در بین 10 مورد اول تنها کسانی هستند که مالکیت یک کمپانی مرتبط به موبایل را در اختیار دارند و دومین مورد در این زمینه به خانواده «کو» در رده بیست و هشتم برمی گردد که با مالکیت ال جی سرمایه ای 8.7 میلیارد دلاری را به هم زده اند.

گفتنی است برخی از ثروتمندترین خانواده های آسیایی چینی هستند که در سال های اخیر و طی توسعه سریع این کشور ثروت هنگفتنی را دست و پا کرده اند، با این حال چون نسل های قبلی در این شکل گیری این کسب و کارها نقشی نداشته اند، در لیست مذکور به آنها اشاره نشده است.

بر این اساس در بین کشورهایی که در این لیست جای گرفته اند 18 خانواده از هند، 9 خانواده از هنک کنگ و 5 خانواده از سنگاپور قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HazelNut
    HazelNut | ۱ آذر ۱۳۹۶

    کسب و کار دزدی لحاظ نشده مثل اینکه ولی خوب نمیشه گفت کار نیس چون خیلیها با این‌ روش پولدار شدن. شاید مثل چند نفر اول نباشن ولی در حد الجی هستن.

مطالب پیشنهادی