ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سامسونگ محبوب ترین خودروی برقی کره جنوبی را با باتری های قوی تری راهی میدان می کند

با معرفی نسل چهارم مگان، مقامات رنو تصمیم گرفتند نسخه سدان این خودرو را در برخی از بازارها از جمله اروپا، جایگزین مدل فلوئنس کنند. با وجود این فلوئنس در کره جنوبی هویتی دیگر داشته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

با معرفی نسل چهارم مگان، مقامات رنو تصمیم گرفتند نسخه سدان این خودرو را در برخی از بازارها از جمله اروپا، جایگزین مدل فلوئنس کنند. با وجود این فلوئنس در کره جنوبی هویتی دیگر داشته و کماکان با نام سامسونگ SM3 به حیات خود ادامه می دهد.

سامسونگ SM3 یا فلوئنس در شرق آسیا با یک پیشرانه الکتریکی به فروش می رسد. این خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه سئول 2011 در معرض دید کره ای ها قرار گرفته و اندکی بعد راهی خیابان ها شد.

از آن تاریخ تاکنون SM3 محبوبیت بسیار بالایی در کره جنوبی داشته و در حال حاضر پرطرفدارترین خودروی برقی این کشور به شمار می رود. برای سال 2018 رنو-سامسونگ تصمیم گرفته که عملکرد این سدان الکتریکی را ارتقا داده و آن را با مسافت قابل پیمایش بهتری به دست مشتریان برساند.

وزارت بهداشت کره جنوبی آوریل گذشته 1200 دستگاه فلوئنس برقی سفارش داد

آنطور که اعلام شده، شعاع حرکتی SM3 به واسطه جایگزینی باتری 22 kWh با نمونه قوی تر 36 kWh برابر با 57 درصد افزایش یافته و این خودرو اکنون می تواند با یک بار شارژ 213 کیلومتر مسافت را طی کند. با وجود این SM3 هنوز فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد، چرا که بیشتر اتومبیل های برقی از باتری هایی با ظرفیت باتری بیشتر برخوردار بوده و با یک بار شارژ بیش از دو برابر مسافت یاد شده را می پیمایند.

وظیفه به حرکت در آوردن SM3، بر عهده یک موتور برقی با 94 اسب بخار قدرت و 226 نیوتن متر گشتاور گذاشته شده و نیروی تولیدی همانند نسخه بنزینی به چرخ های جلو ارسال می شود.

مساله نسبتا عجیب به قیمت فلوئنس برقی یا همان SM3 مربوط می شود. این خودرو در کره جنوبی 39,000,000 وون ارزش دارد، یعنی چیزی در حدود 36 هزار دلار که هم تراز با مدل هایی مثل تسلا مدل 3 و شورولت بولت است. با این رقم از میان اعضای بنزینی خانواده رنو، می توان شاسی بلندی مثل کولئوس را با تجهیزات مناسب خریداری کرد.

ناگفته نماند بر اساس استراتژی فرانسوی ها رنو تا سال 2022 قصد دارد 8 مدل کاملا برقی و 12 مدل الکتریکی شده (هیبریدی) را به جمع محصولات خود اضافه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۶ آذر ۱۳۹۶

    اخه این و به چه خودرو خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • HasanHoseinPoor
      HasanHoseinPoor | ۱۶ آذر ۱۳۹۶

      سامسونگ تو صنایه هوایی دریایی نظامی و زیر دریایی هم فعالیت داره

  • milad
    milad | ۵ آذر ۱۳۹۶

    چقدر زشته ، چه داخلش چه بیرونش

  • ali karami
    ali karami | ۴ آذر ۱۳۹۶

    قشنگه

مطالب پیشنهادی