ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«پرنس ولادیمر»، زیردریایی اتمی جدید روس ها با برد موشکی 9300 کیلومتر

همان طور که احتمالاً می دانید مسابقه تسلیحاتی شرق و غرب پس از پایان جنگ سرد، در سال های اخیر رونق تازه ای گرفته و هر از گاهی شاهد معرفی سلاح جدیدی از سوی یکی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

همان طور که احتمالاً می دانید مسابقه تسلیحاتی شرق و غرب پس از پایان جنگ سرد، در سال های اخیر رونق تازه ای گرفته و هر از گاهی شاهد معرفی سلاح جدیدی از سوی یکی از طرفین رقابت (روسیه و آمریکا) هستیم.

حال در یکی از جدیدترین موارد، روسیه زیردریایی اتمی تازه ای از کلاس «Borei A» را معرفی کرده که قادر به حمل و شلیک 20 موشک بالستیک قاره پیمای «RSM-56 Bulava» با برد 9300 کیلومتر بوده، و برای مخفی شدن از دید رادارهای دشمن تا عمق 400 متری در آب فرو می رود.

پرنس ولادیمر برای مخفی شدن از دید رادارهای دشمن تا عمق 400 متری در آب فرو می رود

زیردریایی مورد بحث با نام رسمی «Knyaz Vladimir» یا «پرنس ولادیمر» در حال حاضر قدرتمندترین زیردریایی راهبردی دنیاست که در مقابل نمونه آمریکایی کلاس «Ohio» با برد موشکی 7800 کیلومتر، توانایی درگیری با اهداف از فواصل دورتر را داشته و می تواند در نواحی عمیق تری از آب اقیانوس ها و دریاها حرکت کند.

پرنس ولادیمر
اوهایو

لازم به ذکر است که زیردریایی رادار گریز پرنس ولادیمر از سال 2012 در دست توسعه بوده و نخستین نمونه عملیاتی آن سال آینده تحویل نیروی دریایی ارتش روسیه خواهد شد. در ضمن نیروی دریایی روسیه در مجموع سفارش تولید 8 فروند از این زیردریایی را ثبت کرده که پس از تحویل تا سال 2020، توان راهبردی قابل توجهی را برای کشور روسیه به ارمغان خواهند آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • manama
    manama | ۴ آذر ۱۳۹۶

    من نمیفهمم این روس ها با این همه تکنولوژی های فضایی و نظامی فوق پیشرفته که دارن چرا تو صنعت خودرو، صنعت الکترونیک و صنایعی که الان مثلا ژاپن و کره جنوبی توشون حرف اول و دوم را میزنه روس ها حرفی برای گفتن ندارن آنچنان؟!
    یک جای کار باید بلنگه!

  • ali zade
    ali zade | ۴ آذر ۱۳۹۶

    دوران جنگ سرد هم شورووی همه چیز و زودتر معرفی کرد ، اما عدم تعادل مناسب اقتصادی و سیاست نادرست و دسیسه غربیها باعث فروپاشی شورووی و کمونیسم شد ، البته الان روسها هوشمندانه تر از قبل شدن و ...

مطالب پیشنهادی