ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی نوت 8
تکنولوژی

پنج ویژگی گلکسی نوت ۸ که بهره وری شما را افزایش می دهند

همه تلفن های هوشمند قادر هستند تماس گرفته یا صفحات وب را مرور کنند. برخی کاربران به همین مقدار راضی هستند و چندتایی هم بازی و اپلیکیشن شبکه های اجتماعی روی موبایل خود نصب می ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۵ آذر ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

همه تلفن های هوشمند قادر هستند تماس گرفته یا صفحات وب را مرور کنند. برخی کاربران به همین مقدار راضی هستند و چندتایی هم بازی و اپلیکیشن شبکه های اجتماعی روی موبایل خود نصب می کنند، اما برای بعضی دیگر اینها کفایت نمی کند. اگر شما هم در گروه دوم هستید، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. در این مطلب می خواهیم نگاهی داشته باشیم به قابلیت های گلکسی نوت ۸ که به افزایش بهره وری کاربر منجر می شوند.

بهترین قلم در دنیای تلفن‌های هوشمند

شما قلم استایلوس را برای تلفن هوشمند ابزاری کاربردی می دانید؟ به تعداد کاربران موبایل در این مورد نظرات مختلف وجود دارد، اما اجازه دهید یک تجربه شخصی را مثال بزنم. مدتی پیش در یک کارگاه آموزشی شرکت داشتم اما کاغذ و خودکارم را فراموش کرده بودم. سرعت تایپ خصوصاً روی نمایشگر کوچک موبایل هرگز به اندازه نوشتن با قلم نخواهد بود، بر همین اساس مشغول سبک سنگین کردن بودم که آیا می توانم با تایپ کردن روی موبایلم مطالب مهم را یادداشت کنم یا خیر، تا اینکه به یاد آوردم برای انجام بررسی، گلکسی نوت ۸ را در جیب دارم. اینجا بود که برای اولین بار جایگزین کردن S Pen را با کاغذ و قلم به شکل جدی و کاربردی تجربه کردم.

کارگاه آن روز با موفقیت به پایان رسید و همین تجربه کافی بود تا قبول کنم گلکسی نوت ۸ تا حد زیادی می تواند با کاغذ و قلم سنتی جایگزین شود. بهره وری یعنی بدون نیاز به همراه داشتن ابزارهای سنتی قادر باشید با همان تلفن هوشمندی که در جیب دارید، کارهای بیشتری انجام دهید.

اپلیکیشن های متعددی برای نوت برداری با امکانات مختلف وجود دارد، برخی از آنها به شما کاغذ ادامه دار بی پایان می دهند، در برخی دیگر می توانید پس از نوشتن متن، اندازه و نوع قلم را تغییر دهید و موارد دیگر. برای آشنایی با تعدادی از این نمونه ها توصیه می کنیم مطلب بهترین اپلیکیشن های گلکسی نوت 8 را مطالعه فرمایید.

البته هیچ الزامی به نصب اپلیکیشن وجود ندارد، کافی است قلم S Pen را بیرون آورده و بلافاصله روی نمایشگر خاموش دستگاه شروع به نوشتن کنید. کیبورد گوگل و خود سامسونگ هم به شکل پیشفرض از قابلیت شناسایی دستخط شما پشتیبانی می کنند. کافی است با مطالعه مطلب ترفندهای گلکسی نوت 8 این قابلیت را فعال کرده و شروع به نوشتن کنید تا دستگاه با همان سرعتی که روی کاغذ می نویسید، دستخط شما را به متن تایپ شده تبدیل کند.

دانشجو هستید و همیشه مشغول جزوه نوشتن؟ در حوزه مهندسی فعال هستید یا از ابزارهای طراحی مثل SketchBook یا مجموعه ادوبی استفاده می کنید؟ به نقاشی علاقه مند هستید و پای تلفن آثار هنری چشم نوازی خلق می کنید؟ یا مبتدی هستید و می خواهید با اپلیکیشن های آموزشی، نقاشی کردن را یاد بگیرید؟ شاید هم نصف کردن میوه ها در فروت نینجا با انگشت تکراری شده و می خواهید انجام این بازی را با قلم تجربه کنید، یا چندتایی بازی مختص قلم نصب کنید؟ اگر پاسخ تان به هریک از این سوالها مثبت باشد، گلکسی نوت ۸ محصولی به حساب می آید که برای شما ساخته شده است.

نمایشگر بی‌کران

استیو جابز اصرار داشت کاربران موبایل های بزرگ را دوست ندارند، موضوعی که بازار تلفن های هوشمند، به مرور خلاف آن را ثابت کرد. موبایل ها در سالیان اخیر روز به روز بزرگتر شده اند و حتی اپل هم پس از مرگ جابز رویه قبلی را کنار گذاشته و به تولید تلفن های هوشمند با اندازه بیشتر روی آورده است. سامسونگ سالها در تولید نمایشگرهای بسیار باکیفیت تجربه دارد و از این نظر سرآمد بازار است.

اوایل سال جاری شرکت کره ای از گلکسی اس ۸ (بررسی دیجیاتو) با صفحه نمایش جدید Infinity Display پرده برداشت. خبر خوش برای کاربران علاقه مند به فبلت های بزرگ اینکه نمایشگر بدون حاشیه موسوم به «بی‌کران» حالا به گلکسی نوت ۸ آمده است، محصولی که بلافاصله لقب بهترین صفحه نمایش موبایل را از وبسایت تخصصی دیسپلی‌میت دریافت کرد.

در گلکسی نوت ۸ یک صفحه نمایش ۶.۳ اینچی از نوع سوپرامولد با رزولوشن +QHD در اختیار دارید، در حالی که این محصول فقط ۴ میلی متر از آیفون ۸ پلاس کشیده تر است و نمایشگر آیفون، ۵.۵ اینچ بیشتر نیست.

نوت ۸ در مقابل گلکسی اس ۸ هم فقط ۳ میلی متر بلندتر است، در حالی که این تلفن هوشمند مزیت هایی مثل نمایشگر بزرگتر و قلم S Pen را در خود دارد.

هر اینچ از صفحه نمایش بزرگ نوت ۸، ۵۲۱ پیکسل در خود دارد و هیچ چیز به خوبی پنل سوپرامولد رنگها را پویا و چشم نواز نمایش نمی دهد. نمایشگر کم حاشیه فبلت سامسونگ به بهترین شکل قلم باکیفیت دستگاه را تکمیل می کند، S Pen را از جایگاهش خارج کنید، اپلیکیشن مورد نظر خود را اجرا کنید و در دنیای طرح و رنگ ها غرق شوید.

چند وظیفگی با یک اشاره

سیستم عامل اندروید به شکل پیشفرض این قابلیت را دارد که صفحه را برای اجرای دو اپلیکیشن به دو قسمت تقسیم کنید، اما سامسونگ در گلکسی نوت ۸ امکانات بیشتری برای «چند وظیفگی» فراهم کرده است. در فبلت جدید می توانید اپلیکیشن ها را در پنجره کوچکی پایین صفحه باز کنید، هر وقت به آن اپلیکیشن نیاز داشتید کافی است قلم را به سمت پنجره کوچک بگیرید تا تمام صفحه شود، کنار بردن قلم هم دوباره اپلیکیشن را به پنجره کوچک پایین صفحه باز می گرداند. اما قابلیت کاربردی تر اینکه می توانید اپلیکیشن هایی که همزمان با هم استفاده می کنید را جفت کنید.

برای استفاده از این قابلیت به پنل های کنار صفحه رفته و App Pair را فعال و اپلیکیشن های مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این حالت یک آیکون به پنل های کنار صفحه اضافه می شود که هروقت آن را فشار دهید، بلافاصله صفحه به دو قسمت تقسیم شده و دو اپلیکیشن در کنار یکدیگر اجرا می شوند. برای مثال می توانید حین رانندگی اپلیکیشن های گوگل مپ و اسپاتیفای را به این شکل در اختیار داشته باشید، یا تقویم و ایمیل و هر ترکیب دیگری که به طور معمول در کنار هم استفاده می کنید.

باتری کافی برای یک روز پر مشغله

بهترین تلفن هوشمند هم بدون عمر باتری کافی به هیچ دردی نمی خورد. سامسونگ اینبار دیگر بی مهابا ظرفیت باتری فبلت جدید را افزایش نداده و در این محصول شاهد استفاده از یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی هستیم. گلکسی اس ۸ پلاس قلم ندارد و این موضوع دست سازنده را برای استفاده از یک باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت باز گذاشته است، اما در نوت ۸ بخشی از ظرفیت باتری را برای داشتن بهترین قلم دنیای موبایل فدا می کنید.

با این وجود لازم است بدانید که بر اساس بررسی ما، باتری این محصول به خوبی برای حداقل یک روز استفاده کفایت می کند و نوت ۸ قادر است با یک بار شارژ، تا شب همراه شما باشد. خوشبختانه سامسونگ در زمینه امنیت باتری هم درس خود را یاد گرفته و اطمینان حاصل کرده مشکل نسل قبلی بار دیگر رخ نمی دهد.

تبدیل شدن به کامپیوتر شخصی با دکس

دکس را به خاطر دارید؟ یک «داک» کوچک که همراه با گلکسی اس ۸ (بررسی دیجیاتو) رونمایی شد و قادر است موبایل شما را به کامپیوتر شخصی تبدیل کند. نوت ۸ را روی دکس قرار دهید و مانیتور و ماوس و کیبورد را به آن متصل کنید، کامپیوتر شما به همین راحتی آماده است.

در این حالت می توانید اندروید را با رابط کاربری رومیزی روی مانیتور بزرگ در اختیار داشته باشید و این موضوع شما را از روند انتقال اطلاعات از موبایل روی کامپیوتر نیز آسوده می کند. به نظر شما داشتن یک کامپیوتر شخصی اندرویدی در جیب برای انجام عملکردهای روزمره، تا چه حد در دنیای واقعی کارایی خواهد داشت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • faraz mohamadi
    faraz mohamadi | ۹ آذر ۱۳۹۶

    فقط سامسونگ بهترینه هم تی وی هم گوشی و ....

    • solook
      solook | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

      قیمت نوت 8
      http://gooshichand.com/items/?&model=note_8&brand=SAMSUNG

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی