ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا با ارسال باکتری به فضا به حفظ سلامت فضانوردان کمک می کند

چه اتفاقی می افتد اگر فردی در فضا مریض شود؟ چطور می توان او را درمان کرد؟ ناسا قصد دارد با ارسال مجموعه ای از باکتری ها به همراه آنتی بیوتیک به فضا، پاسخ این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

چه اتفاقی می افتد اگر فردی در فضا مریض شود؟ چطور می توان او را درمان کرد؟ ناسا قصد دارد با ارسال مجموعه ای از باکتری ها به همراه آنتی بیوتیک به فضا، پاسخ این سوال را دریابد.

این آژانس فضایی به تازگی ماهواره کوچکی به نام «E. coli Anti-Microbial» را به مدار زمین ارسال کرده که حاوی تعدادی باکتری اشریشیا کُلی یا به اختصار « E.coli» (نوعی باکتری که به طور شایع در روده جانوران خونگرم وجود دارد) است. ناسا قصد دارد بدین طریق نحوه عملکرد آنتی بیوتیک ها بر این باکتری بیماری زا در جاذبه ضعیف را بررسی کند.

دلیل انتخاب این باکتری توسط محققان جالب است؛ در شرایط پر تنش (از جمله جاذبه ضعیف)؛ سیستم دفاعی اشریشیا کُلی فعال می شود و مقاومت آن در مقابل آنتی بیوتیک ها را بالا می برد. بدین ترتیب شرایطی که در آزمایش اخیر ایجاد می شود، امکان بررسی میزان مقاومت آنها در فضا را فراهم می آورد.

به گفته محققان، این آزمایش ناسا کمک می کند که بتوان به نحوه عملکرد آنتی بیوتیک ها برای درمان بیماری های فضانوردان و نیز درمان انسان ها روی زمین پی برد. این تحقیق همچنین به محققان کمک می کند که به درستی تصمیم بگیرند کدام محموله های دارویی را برای فضا نوردان ارسال کنند. بدین ترتیب امکان فعالیت طولانی مدت فضا نوردان در آینده در فضا را فراهم می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • itookan
    itookan | ۵ آذر ۱۳۹۶

    واسشون لباس فضانوردیم می‌دوزن؟

مطالب پیشنهادی