ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی هوآوی میت 10 پرو؛ قهرمان دورگه در لیگ برتر

پاییز امسال یکی از دوست داشتنی ترین فصل های حوزه موبایل بود و شرکت های مختلف یکی پس از دیگری پرچمداران گران قیمت خود را برای خالی کردن جیب کاربران در روزهای پایانی سال میلادی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ آذر ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

پاییز امسال یکی از دوست داشتنی ترین فصل های حوزه موبایل بود و شرکت های مختلف یکی پس از دیگری پرچمداران گران قیمت خود را برای خالی کردن جیب کاربران در روزهای پایانی سال میلادی معرفی کردند.

هوآوی هم که در دنیای موبایل ره صد ساله را یک شبه پیموده و مدتیست بین سه شرکت برتر این حوزه جا خوش کرده، امسال خانواده فبلت های قدرتمندش را برای بازارهای هدف مختلف عرضه کرد. پیش از این به طور کامل با میت 10 (بررسی دیجیاتو) آشنا شدید و حالا می خواهیم میت 10 پرو را برایتان بررسی کنیم.

بسیاری از کارشناسان، میت 10 پرو را پرچمدار اصلی هوآوی در سال 2017 و رقیب سرسخت آیفون های اپل و کهکشانی های سامسونگ می دانند. این موبایل زیبا با سخت افزار فوق العاده قدرتمند، حداقل روی کاغذ یکی از بهترین پرچمداران امسال محسوب می شود. ابتدا بهتر است نگاهی به مشخصات اصلی این فبلت داشته باشیم:

  • نمایشگر 6 اینچی اولد
  • چیپست Kirin 970
  • 4/6 گیگابایت حافظه رَم
  • 64/128 گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین دوگانه 12 + 20 مگاپیکسلی
  • اندروید 8.0 + رابط کاربری EMUI 8.0
  • مقاومت در برابر آب و گرد و غبار تحت استاندارد IP67

در ادامه می خواهیم عملکرد هوآوی میت 10 پرو را در دنیای واقعی و در مقایسه با رقبای اصلی اش بررسی کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

هوآوی همانند اکثر شرکت ها، در سال جاری سنت دیرین خود یعنی بدنه تمام فلزی را کنار گذاشته و ترکیب شیشه و فلز را برای ساخت فبلت هایش انتخاب کرده است. پشت بدنه میت 10 پرو (و دو مدل دیگر این خانواده) پنل شیشه ای با کیفیتی به کار رفته که لبه های خمیده آن، ارگونومی بسیار خوبی به موبایل می دهد.

هوآوی می گوید با استفاده از مواد پیشرفته و روشی ابتکاری، این شیشه به خصوص را در دمای 700 درجه سانتیگراد ساخته و شکل داده تا نهایت استحکام و زیبایی در آن ایجاد شود. البته هنوز اطلاعات کاملی در مورد مقاومت این شیشه در برابر ضربه وجود ندارد اما عقل و منطق حکم می کند که نهایت محافظت از آن را به عمل آورید، به خصوص اگر سرنوشت اختراع جدید اپل یعنی شیشه پشت بدنه آیفون های 2017 را پس از سقوط دیده باشید.

خوشبختانه هوآوی یک قاب محافظ سیلکونی با کیفیت را درون جعبه فبلت جدیدش قرار داده که از زیبایی دستگاه نمی کاهد و آن را در برابر خط و خش های احتمالی و ضربه های جزئی محافظت می نماید.

میت 10 پرو در رنگ های آبی نیمه شب (Midnight Blue)، خاکستری تیتانیومی (Titanium Grey) و قهوه ای موکا (Mocha Brown) وارد بازار می شود و احتمالاً شما هم مثل ما رنگ قهوه ای را در انتهای لیست رنگ های مورد علاقه خود قرار می دهید، ولی این فبلت در رنگ قهوه ای موکا به نحو تعجب برانگیزی زیباست و در بدو ورد، توانست توجه تمام اعضای تحریریه دیجیاتو را به خود جلب کند.

استفاده هوشمندانه از یک نوار افقی پر رنگ و بافت دار در پشت بدنه میت 10 پرو که لنزهای دوربین، فلاش LED دوگانه دورنگ و ماژول حسگر لیزری را در بر می گیرد، جلوه زیبا و لوکسی به این موبایل بخشیده و عنصر تقارن در جانمایی اجزای سخت افزاری هم کاملاً شایسته تقدیر است، موضوعی که حتی در میت 10 لایت (بررسی دیجیاتو) هم به وضوح مشاهده کردیم.

از نمای روبرو شاهد نمایشگر کشیده 6 اینچی با نسبت تصویر 18:9 هستیم که تقریباً 81 درصد سطح جلوی بدنه را به خود اختصاص داده و لبه های خمیده شیشه روی صفحه هم ضمن جلوه گری با نور، امتیاز ارگونومی میت 10 پرو را تا حد زیادی بالا می برد. این موبایل همچنین اولین محصول سری میت هوآوی است که به استاندارد IP67 مجهز شده، یعنی هیچگونه گرد و غباری در آن نفوذ نمی کند و تا مدت نیم ساعت در عمق 1 متری آب دوام می آورد.

اما در کنار مزایای پرشمار طراحی میت 10 پرو، دو ویژگی آزاردهنده هم در این موبایل وجود دارد؛ اول انتقال حسگر اثر انگشت به پشت بدنه است که برای دسترسی به آن باید حتماً موبایل را از روی میز بردارید، و دوم فقدان جک 3.5 میلیمتری هدفون است که به هیچ نمی توان از آن گذشت.

در مجموع هوآوی نشان داد توانایی ساخت موبایلی با نمایشگر 6 اینچی، طراحی بسیار زیبا، ارگونومی فوق العاده و ظاهری پریمیوم، فقط در انحصار کره ای ها نیست و از عهده غول تکنولوژی چین هم بر می آید.

نمایشگر

یکی از تفاوت های اساسی میت 10 پرو با مدل پایه در نمایشگر آنهاست؛ در حالی که میت 10 نمایشگر 5.9 اینچی LCD با رزولوشن QHD و نسبت تصویر استاندارد 16:9 دارد، میت 10 پرو به پنل 6 اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس (2160×1080 پیکسل) مجهز شده که تراکم 402 پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می آورد.

هوآوی می گوید این میزان تراکم از دقت چشم انسان بیشتر است و ما هم با آنها موافقیم، چون در شرایط استفاده عادی بین میت 10 و مدل پرو از نظر دقت تصویر تفاوتی دیده نمی شود، ضمن اینکه اکثر نمایشگرهای با کیفیت هم به صورت پیش فرض روی رزولوشن تمام اچ دی تنظیم می شوند. فقط در برخی کاربردهای خاص مانند واقعیت مجازی نیاز به تراکم بیشتر از 500 پیکسل در هر اینچ احساس می شود.

اگرچه هوآوی از پنل امولد با ساختار مشابه کهکشانی های پرچمدار سامسونگ (و آیفون 10) در میت 10 پرو استفاده کرده، اما شاهد اشباع بیش از حد و مصنوعی رنگ ها نیستیم و تصاویر به صورت زنده و واقعی به نمایش در می آیند. البته در صورت نیاز می توانید از منوی تنظیمات، دمای رنگ ها یا اشباع آنها را به دلخواه خود تنظیم کنید.

هوآوی در قسمت تنظیمات نمایشگر منویی به نام Fullscreen Display قرار داده که با استفاده از آن می توانید نحوه اجرای اپلیکیشن های ناسازگار با نسبت تصویر 18:9 را مدیریت کنید. همچنین به لطف پنل امولد، حالا میت 10 پرو هم می تواند اطلاعات مورد نیاز شما از قبیل تاریخ، ساعت و شارژ باتری را روی صفحه خاموش به نمایش درآورد،البته برخلاف کهکشانی های سامسونگ، هوآوی فعلاً تنظیمات خاصی را برای این قابلیت در اختیار شما نمی گذارد.

حداکثر روشنایی نمایشگر میت 10 پرو در حالت دستی کمی از 400 نیت بالاتر می رود که به خاطر بازتاب ناچیز صفحه، استفاده از موبایل در اکثر شرایط نوری را ممکن می سازد، اما اگر زیر تابش مستقیم آفتاب قرار دارید، باید تنظیمات رنگ را روی حالت Vivid قرار داده و روشنایی را به صورت خودکار درآورید تا حداکثر روشنایی بالای 600 نیت را تجربه کنید.

کنتراست بی نهایت، پوشش 112 درصدی گاموت رنگی NTSC و پشتیبانی از محتوای HDR تحت استاندارد HDR10 هم مواردی هستند که نمایشگر میت 10 پرو را به یکی از بهترین نمونه های بازار کنونی موبایل تبدیل کرده و آن را در کنار کهکشانی های سامسونگ و آیفون 10 قرار می دهند.

نرم افزار

میت 10 پرو یکی از اولین موبایل هاییست که مستقیماً با اندروید اوریو وارد بازار کشورمان شده. رابط کاربری اختصاصی هوآوی یعنی EMUI 8.0 با بهره گیری از قابلیت های ویژه نسخه هشتم سیستم عامل اندروید و پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی چیپست Kirin 970 روان تر و بهینه تر از همیشه کار می کند و تعداد اپلیکیشن های زائد آن هم به حداقل رسیده.

پیش از این قابلیت های رابط کاربری EMUI 8.0 هوآوی و نقش هوش مصنوعی در میت 10 را به طور کامل بررسی کرده ایم و حالا فقط به تفاوت های اصلی در میت 10 پرو می پردازیم. هوآوی به صورت پیش فرض تمام اپلیکیشن ها را داخل صفحات متعدد هوم می ریزد که برای تغییر آن باید به بخش تنظیمات رفته و منوی اپلیکیشن ها را فعال کنید.

از آنجا که حسگر اثر انگشت میت 10 پرو (برخلاف میت 10) به پشت بدنه منتقل شده، حضور دکمه های ناوبری مجازی روی صفحه نمایش کاملاً اجباریست و فقط در صورت نیاز می توانید آنها را با سوایپ به پایین یا بالا، پنهان یا آشکار کنید. امکان تعیین ترتیب دکمه ها و داک ناوبری مجازی هم از منوی Smart Navigation وجود دارد.

همان طور که می دانید در اندروید اوریو نشان نوتیفیکیشن جدید یا تعداد پیام های خوانده نشده روی آیکن اپلیکیشن ظاهر می شود. برای غیرفعال کردن این گزینه یا تنظیمات مربوط به آن باید صفحه هوم را به مدت طولانی لمس کرده و به منوی تنظیمات آن بروید.

دکمه جابجایی بین اپلیکیشن ها به شما اجازه می دهد تا دو برنامه را کنار یکدیگر اجرا کنید. برای این کار کافیست کارت یکی از برنامه ها را به مدت 2 ثانیه فشرده و آن را به قسمت بالای نمایشگر انتقال دهید تا حالت Split Screen فعال شود.

در منوی Smart Assistance می توانید قابلیت Mini Screen را فعال کنید تا با سوایپ روی نوار ناوبری به سمت راست و کوچک شدن نمایشگر، به راحتی با یک دست از میت 10 پرو استفاده نمایید. همچنین قابلیت ترسیم حروف روی صفحه برای باز کردن اپلیکیشن های خاص نیز وجود دارد که البته استفاده از آن به تمرین زیادی نیاز دارد.

یکی دیگر از قابلیت های رابط کاربری میت 10 پرو که از ویژگی های منحصر به فرد پنل امولد کمک می گیرد، حالت تاریک است. در این حالت رنگ غالب رابط کاربری از سفید به مشکی تغییر می کند تا مصرف باتری به میزان قابل توجهی کاهش یابد. البته این قابلیت فقط روی برخی از اپلیکیشن های سیستمی تأثیر دارد و دیگر برنامه ها را تغییر نمی دهد.

یکی از مهم ترین قابلیت های میت 10 پرو به نام Projection به شما اجازه می دهد تا با اتصال موبایل به نمایشگر بزرگ از طریق یک تبدیل USB-C به HDMI (یا VGA یا DVI) از آن به عنوان یک کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید، یعنی همان قابلیتی که سامسونگ از طریق وسیله جانبی دکس استیشن (بررسی دیجیاتو) ارائه می دهد.

پس از ورود به صفحه دسکتاپ، می توانید نوار اعلان موبایل را پایین کشیده و با انتخاب گزینه کیبورد و ماوس مجازی، از صفحه موبایل برای کنترل محیط دسکتاپ استفاده نمایید، یا اینکه تصویر صفحه موبایل را عیناً به مانیتور منتقل کنید.

در مجموع رابط کاربری EMUI هوآوی در نسخه هشتم به مراتب روان تر و سبک تر از قبل شده و امکانات فوق العاده ای را برای شخصی سازی در اختیار کاربر قرار می دهد، اما هنوز هم جای کار دارد و می تواند بهتر از اینها باشد، به خصوص حالا که هوش مصنوعی در آن نهادینه شده است.

دوربین

همکاری هوآوی با لایکا (Leica) طی سال های اخیر فقط جنبه تبلیغاتی نداشته و حالا به کمک این کمپانی متبحر در صنعت عکاسی، میت 10 پرو یکی از بهترین امکانات تصویربرداری را در دنیای موبایل در اختیار دارد.

پیش از این نمونه تصاویر ثبت شده با میت 10 را مرور کردیم و با کیفیت عالی دوربین این موبایل در بررسی تخصصی میت 10 آشنا شدید. میت 10 پرو هم دقیقاً همین ترکیب سخت افزاری و نرم افزاری را در اختیار دارد، یعنی دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی رنگی و دوربین ثانویه 20 مگاپیکسلی مونوکروم با ضریب اف 1.6 که قابلیت های متعددی همچون زوم اپتیکال دوبرابری بدون افت کیفیت و حالت پرتره را در اختیار شما قرار می دهد. پس بدون مقدمه به سراغ نمونه تصاویر ثبت شده با میت 10 پرو می رویم.

تصاویر در نور روز کاملاً دقیق و بی نقص ثبت می شوند، فوکوس هیبریدی چهارگانه (PDAF، لیزری، CAF و تشخیص عمق) با سرعت فوق العاده عمل کرده و تقریباً نمی توانید در شرایط نوری مناسب، سوژه ای تار و خارج از فوکوس را با این موبایل عکاسی کنید.

پردازنده هوش مصنوعی (NPU) به کار گرفته شده در کنار پردازشگر تصویر دوگانه میت 10 پرو می تواند عمق میدان مصنوعی را با دقت بسیار خوب شبیه سازی کرده و سوژه را از پس زمینه شلوغ جدا کند. در تصویر زیر نمونه ای از این قابلیت را می بینید:

البته عمق میدان مصنوعی همیشه درست عمل نمی کند و در مواردی که با چند سطح روبرو هستیم، در تشخیص دچار مشکل می شود. به عنوان مثال در تصویر زیر می بینید که فقط یک سطح در فوکوس نگه داشته شده و مابقی قسمت ها به یک اندازه بوکه شده اند و نتیجه کار کاملاً مصنوعی و غیر واقعی است:

در تاریکی شب به لطف ضریب اف بالا (f/1.6)، حسگرهای پیشرفته و پردازشگر حرفه ای، دوربین به خوبی نور محیط را جذب می کند و نیازی به افزایش بیش از حد حساسیت (ISO) ندارد، در نتیجه تصاویری عاری از نویز و با جزئیات مناسب را به دست می آوریم.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی این دستگاه هم با ضریب اف 2.2 و بهره گیری از هوش مصنوعی، توانایی کم نظیری در ثبت تصاویر پرتره و ایجاد عمق میدان مصنوعی دارد. جالب اینکه حتی اگر چند چهره در کادر و در فاصله های مختلف از دوربین ظاهر شوند، میت 10 پرو آنها را شناسایی کرده و همه را در فوکوس نگه می دارد.

دوربین میت 10 پرو همانند دو برادر دیگرش، یکی از بهترین نمونه ها در دنیای موبایل محسوب می شود و پایگاه تخصصی DxOMark هم امتیاز 100 را برای عکاسی ثابت به آن داده است. فوکوس بسیار سریع و دقیق، دقت رنگ بالا، زوم اپتیکال دوبرابری، لرزشگیر اپتیکال و توانایی ضبط ویدیوهای 4K از جمله قابلیت های اساسی این دوربین به شمار می روند.

در واقع امکانات عکاسی و کیفیت خروجی دوربین میت 10 پرو در حدیست که همیشه دوست دارید موبایل را از جیبتان درآورده و با آن عکس بگیرید، وضعیتی که در معدود موبایل هایی آن را تجربه کرده ایم. چه عکاسان حرفه ای که از تنظیمات دستی کامل این فبلت استفاده می کنند و چه کاربران عادی که از قابلیت تشخیص هوشمند صحنه ها و سوژه های مختلف بهره می گیرند، میت 10 پرو همیشه عکس کم نظیری را تحویلتان می دهد.

در ادامه می توانید گالری تصاویر ثبت شده با هوآوی میت 10 پرو را مشاهده کنید:

سخت افزار

خانواده فبلت های پرچمدار هوآوی در سال 2017 همگی به چیپست Kirin 970 مجهز شده اند که علاوه بر توان پردازشی عمومی و گرافیکی فوق العاده، عملیات سنگین هوش مصنوعی را هم به صورت محلی و از طریق پردازشگر اختصاصی هوش مصنوعی موسوم به NPU انجام می دهد.

میت 10 پرو در دو نسخه وارد بازار می شود، یکی با 4 گیگابایت رَم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با 6 گیگابایت رَم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی. ما مدل دوم را در اختیار داریم و همان طور که انتظار می رود، توان پردازشی آن کاملاً فراتر از سطح نیاز کنونی موبایل های اندرویدی است.

شش گیگابایت رَم پر سرعت به شما اجازه می دهد تا تقریباً تمام اپلیکیشن های مورد نیازتان را درون حافظه نگه دارید و هیچگاه به بارگذاری مجدد آنها نیاز نداشته باشید. ما حدود 30 اپلیکیشن موجود در میت 10 پرو اعم از برنامه های سیستمی، 4 بازی نسبتاً سنگین و شبکه های اجتماعی مختلف را یکی پس از دیگری اجرا کرده و سپس تمام آنها را بدون تأخیر از حافظه لود کردیم.

برای مقایسه بهتر عملکرد میت 10 پرو با رقبا، بهتر است ابتدا نتایج بنچمارک های سخت افزاری را مرور کنیم. در تصویر زیر امتیازات به دست آمده توسط این فبلت و سپس مقایسه با برخی رقبا را مشاهده می کنید:

همان طور که می بینید در تمامی تست های فوق، میت 10 پرو هم سطح با دیگر پرچمداران اندرویدی امسال عمل می کند و حتی در تست چند هسته ای گیکبنچ امتیاز بهتری از تمام آنها گرفته است. البته آیفون های 2017 خودشان را کاملاً از رقبای اندرویدی جدا کرده اند و به نظر نمی رسد به این زودی ها رقیبی را کنار خود ببینند.

در تصویر زیر نتیجه به دست آمده توسط میت 10 پرو در برنامه PCMark و مقایسه آن با رقبای اندرویدی در اندروید 8 (ستون وسط) و اندروید 7 (ستون سمت راست) را می بینید:

در اینجا هم میت 10 پرو عملکردی نظیر اکثر پرچمداران سال 2017 دارد و کهکشانی های امسال سامسونگ را هم با اختلاف اندک پشت سر می گذارد، اما تازه واردهایی مانند پیکسل های جدید گوگل و ریزر فون در بالای جدول خودنمایی می کنند.

برای سنجش عملکرد گرافیکی پردازنده Mali-G72 MP12 به سراغ اپلیکیشن 3DMark و دو تست بسیار سنگین Sling Shot و Sling Shot Extreme Unlimited می رویم که نتایج به دست آمده توسط میت 10 پرو و مقایسه با پرچمداران اپل و سامسونگ را در ادامه می بینید:

در تست Sling Shot می بینیم میت 10 پرو تقریباً 20 درصد ضعیف تر از آیفون 10 و حدود 30 درصد ضعیف تر از گلکسی نوت 8 است. در تست دوم اختلاف فبلت هوآوی با آیفون ها بسیار کمتر می شود اما باز هم فاصله قابل توجهی بین آنها و کهکشانی های امسال سامسونگ دیده می شود. البته این اختلاف بدین معنا نیست که میت 10 پرو در اجرای بازی های سنگین کم می آورد. ما به مدت طولانی آسفالت 8 را با این فبلت بازی کردیم که هیچ نشانه ای از تأخیر، لگ، افت نرخ فریم و حتی داغ شدن بدنه مشاهده نشد. این وضعیت در اجرای اپلیکیشن های سنگین و استفاده طولانی از دوربین در حالت فیلمبرداری هم صدق می کند.

هوآوی میت 10 پرو تمامی امکانات ارتباطی روز را در اختیار دارد و اولین موبایل بازار کشورمان محسوب می شود که به مودم LTE Cat 18 مجهز شده، یعنی با فرض محال پشتیبانی شبکه، می توانید اطلاعات را با حداکثر سرعت خیره کننده 1.2 گیگابیت بر ثانیه دانلود کنید. هر دو سیم کارت این موبایل به طور همزمان در شبکه 4G LTE فعال شده و از انتقال صدا روی شبکه LTE یعنی VoLTE نیز پشتیبانی می کنند. البته فقدان بلوتوث 5 یکی از کمبودهای قابل توجه در این فبلت محسوب می شود.

بیش از 110 گیگابایت فضای ذخیره سازی (مدل 128 گیگابایتی) در میت 10 پرو به قدری زیاد است که پر شدن آن را احساس نمی کنید و به راحتی می توانید فایل های حجیم، از جمله ویدیوهای با کیفیتی که با دوربین آن ذخیره کرده اید را روی خود موبایل نگه دارید. این حجم از حافظه داخلی باعث می شود تا فقدان درگاه اختصاصی برای کارت حافظه در این فبلت پرچمدار چندان به چشم نیاید.

یکی دیگر از قابلیت های  برجسته میت 10 پرو و دو برادر دیگرش، کیفیت صدای خروجی آنهاست که در حال حاضر از نظر حجم و وضوح صدا در صدر جدول دیجیاتو قرار دارند. بلندگوی اصلی این دستگاه در لبه پایینی و اسپیکر مکالمه در زمان تماشای فیلم یا پخش کلیپ های صوتی، به راحتی شما را از هدفون بی نیاز می کنند. هدست حاضر در جعبه این فبلت هم کیفیت خوبی دارد اما خشک بودن آن ممکن است باعث شود که به خوبی در گوش جای نگیرد، اتفاقی که برای ما افتاد و عملاً استفاده از آن را در محیط بیرون ناممکن ساخت، چون سر و صدای محیط بیشتر از موسیقی پخش شده به گوش می رسید.

البته دوستداران موسیقی حتماً استفاده از هدفون های حرفه ای را ترجیح می دهند که در این صورت، فقدان جک هدفون بیش از همیشه به چشم می آید. تبدیل USB-C به جک 3.5 میلیمتری درون جعبه میت 10 پرو قرار گرفته و باید ترتیبی اتخاذ کنید تا همیشه همراهتان باشد.

باتری و شارژ

میت 10 پرو یکی از معدود فبلت های پرچمدار و قدرتمند بازار است که شارژدهی فوق العاده ای دارد. اکثر محصولات رده بالا نهایتاً یک روز کامل را با شما همراهی می کنند و حتی اگر 20 الی 30 درصد شارژ برایشان باقی مانده باشد، حتماً باید شب را تا صبح به شارژر متصل شوند.

هوآوی اما باتری قدرتمند 4000 میلی آمپر ساعتی را در میت 10 پرو به کار گرفته که در بدترین حالت یک روز و نیم و در شرایط عادی، دو روز کامل را در کنار شما خواهد ماند. این عملکرد حیرت انگیز باتری که هوش مصنوعی و تخصیص بهینه منابع هم در آن نقش دارد، نگرانی بابت شارژ دستگاه را به حداقل خواهد رساند. جالب است بدانید بیش از 2 ساعت کامل فیلمبرداری مداوم با روشنایی حداکثر نمایشگر و فعال بودن قابلیت های ارتباطی، فقط 20 درصد از شارژ باتری میت 10 پرو را کاهش داد.

در کنار این باتری قدرتمند، هوآوی فناوری شارژ سریع اختصاصی خود موسوم به SuperCharge را هم به کار گرفته که ظرف مدت 30 دقیقه می تواند 58 درصد از ظرفیت باتری را شارژ کند، رقمی که برای یک روز استفاده کامل کفایت می کند. باید اشاره کنیم که فست شارژر همراه دستگاه عرضه شده و نیازی نیست مبلغ اضافه ای بابت تهیه آن بپردازید.

جمع بندی

هوآوی یکی از سه قطب اصلی بازار موبایل دنیا و کشورمان محسوب می شود و هر سال، سهم بیشتری از این بازار رو به رشد و پرسود را در اختیار می گیرد. سبد محصولات متنوع این شرکت باعث شده تا برای هر دسته از کاربران، چیزی برای عرضه داشته باشد و نیاز تمام سلیقه ها را برآورده سازد.

خانواده فبلت های پرچمدار 2017 این شرکت که میت 10 پرو هم در میان آنها جای می گیرد، رقابت سختی را در بالای جدول رقم زده و چالش بزرگی را برای عنوان دارهای این حوزه یعنی سامسونگ و اپل به وجود آورده اند، به نحوی که در برخی شاخص ها می توان غول تکنولوژی چین را برتر از رقبا دانست.

طراحی چشم نواز و متمایز، کیفیت ساخت بسیار خوب، سخت افزار قدرتمند، دوربین های حرفه ای فوق العاده و شارژدهی عالی باتری، مواردی هستند که میت 10 پرو را در بازار فبلت ها به گزینه ای سرآمد تبدیل می کنند. البته این موبایل هم مانند دیگر محصولات امسال با کمبودها و مشکلاتی روبروست که برخی از آنها به مرور از طریق آپدیت های نرم افزاری رفع می شود و برخی دیگر را هم باید به ناچار بپذیریم. در ادامه این نقاط قوت و ضعف را دوباره مرور می کنیم.

نقاط قوت هواوی میت 10 پرو
  • طراحی زیبا و متمایز
  • کیفیت ساخت عالی
  • بدنه ضد آب
  • نمایشگر امولد با کیفیت
  • سخت افزار قدرتمند
  • پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی
  • دوربین دوگانه عالی
  • کیفیت صدای بسیار خوب
  • شارژدهی فوق العاده
  • قیمت مناسب در مقایسه با رقبا
نقاط ضعف هواوی میت 10 پرو
  • خش پذیری، شکنندگی و لغزندگی بدنه شیشه ای
  • ضعف پردازشگر گرافیکی در مقایسه با رقبا
  • فقدان بلوتوث 5
  • فقدان جک هدفون
  • فقدان درگاه کارت حافظه
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • Ramin7Hashemi
    Ramin7Hashemi | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    سلام دوستان
    خب همیشه که بحث خرید گوشی میشه اولین دعوا سر آی او اس و اندروید میشه که خب من شخصا از وقتی که متوجه شدم کی داره آیفون وارد میکنه (خودتون بهتر میدونید دیگه) تصمیم گرفتم دیگه آیفون نخرم. پس من شخصا دیگه آی او اس نمیخرم. بحث بعدی که پیش میاد اینه که خب هوآوی و سامسونگ از اندروید استفاده میکنن. حالا دعوا میشه بین هوآوی و سامسونگ و خب با اون رفتار عجیب و غریب و ضد انسانی سامسونگ در المپیک دیگه سامسونگ هم نمیخرم و حتی تبلتم رو هم فروختم. حالا که از سامسونگ و آیفون کوچ کردم به هوآوی خب انتظاری از هوآوی نداشتم واقعیت ولی از وقتی میت 10 پرو خریدم اصن نظرم راجبش به کلی عوض شد. باور نمیکردم که ی گوشی از برند هوآوی انقد قوی باشه و بشه بهترین گوشی که تا حالا داشتم. واقعا هنر و زیبایی با سخت افزار ادغام شده و نتیجش شده شاهکاری که همه چیزش بهم میخوره. حالا متوجه میشم چرا جایزه های معتبر اروپایی رو هوآوی درو میکنه و هدفش رو گذاشته که بازار اندروید رو بگیره (به نظر من که گرفته). ای کاش قیمتش بالاتر بود تا حداقل ملت فک نکنن مگه میشه کمیت و کیفیت بالا با قیمت ارزون مگه میشه!
    مرسی

  • saeedfarzi
    saeedfarzi | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    خیلی گوشیه خوبیه فقط چرا نمیاد به بازار؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی