ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خشن و جذاب؛ تویوتا از شاسی بلند مفهومی FT-AC در لس آنجلس رونمایی کرد

وقتی صحبت از ماجراجویی و گشت و گذار در طبیعت با خودرو مطرح باشد، بی تردید شاسی بلندهای تویوتا جزو اصلی ترین و جان سخت ترین مواردی هستند که به ذهن خطور می کنند. این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

وقتی صحبت از ماجراجویی و گشت و گذار در طبیعت با خودرو مطرح باشد، بی تردید شاسی بلندهای تویوتا جزو اصلی ترین و جان سخت ترین مواردی هستند که به ذهن خطور می کنند. این دسته از محصولات تویوتا همواره از دیرباز تاکنون توانایی های بسیار بالایی در عبور از انواع مسیرهای صعب العبور داشته و به همین جهت انتخاب اول بسیاری از ماجراجویان در نقاط مختلف جهان از جمله ایران محسوب می شوند.

در نمایشگاه خودروی لس آنجلس که این روزها در ایالات متحده در حال برگزاری است، این کمپانی ژاپنی از یک شاسی بلند کانسپت با نام FT-AC رونمایی کرده که طراحی بسیار جسورانه و هیجان انگیزی دارد. هر بخش از نمای خارجی این سامورایی، یکی از مدل های کنونی یا سابق تویوتا را در ذهن تداعی کرده و به دلیل پیکره کلی مدرن، گویی پلی بین گذشته و آینده ایجاد نموده است.

البته شاید چراغ های عقب را از این قاعده مستثنی بدانیم، زیرا به نظر می رسد اشتباها از محصولات فولکس واگن الگو برداری شده اند!

یکی از ویژگی های کلیدی و جالب این خودرو، اجزای جداشدنی از بدنه هستند. برای مثال در نمای روبرو که مشابه مدل 4Runner از آب درآمده، چراغ های مه شکن خاصیتی این چنینی داشته و ایده پردازان معتقدند که با خارج کردن چراغ های مذکور از جای خود، می توان آنها را بر روی دوچرخه یا یک وسیله نقلیه دیگر نصب کرده و به ماجراجویی در طبیعت ادامه داد.

دوربین های اینفرارد نصب شده بر روی آینه های جانبی نیز قابل جدا شدن هستند تا در صورت نیاز بتوان در اطراف خودرو یا در مناطقی دورتر نیز از آنها استفاده کرد.

آقای جک هولیس (Jack Hollis) یکی از مدیران ارشد تویوتا درباره این شاسی بلند کانسپت گفته:

FT-AC برای ماجراجویانی که آخر هفته ها به دنبال هیجان و طبیعتگردی هستند، یک گزینه کامل است. اهمیتی ندارد که مسیر، فعالیت ها و سرنشینان چه ویژگی ها و خصوصیاتی داشته باشند، FT-AC در هر شرایطی تجربه ای جالب رقم خواهد زد.

درباره پیشرانه این کانسپت جذاب اطلاعات دقیقی در دست نیست، هر چند بهره گیری از یک نمونه هیبریدی در آن تایید شده؛ در توصیف این پیشرانه تویوتا اعلام کرده که مصرف سوخت و قدرت کافی برای هر چهار چرخ جزو ویژگی های اصلی آن به شمار می روند.

اگر چه برنامه ای برای تولید این شاسی بلند مفهومی وجود ندارد، اما یقینا برخی از عناصر ظاهری آن در مدل های آتی تویوتا از جمله نسل جدید RAV4 دیده خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mohammad_0fficial
    mohammad_0fficial | ۱۰ آذر ۱۳۹۶

    یادش رفته دستگیره در بزاره براش????ولی قشنگه واس افرودیا عالیه لذتی که افرود با این داره احتمالا خیلی شیرین باید باشه پلتفرمش هم حدود۶۰درصدش chrهست

  • m.sarv
    m.sarv | ۱۰ آذر ۱۳۹۶

    جایگزین fj کروزر

  • ali malekshahian
    ali malekshahian | ۱۰ آذر ۱۳۹۶

    در یک کلام میشه گفت بی‌نظیره، و در یک نگاه کلی هم افسوس باید خورد که چرا ما نباید تجربه استفاده ازین خودروها داشته باشیم، کاش روزی برسه تا همت خود ملت از شر این شرکت های داخلی آشغال ساز خلاص بشیم

    • ali karami
      ali karami | ۱۰ آذر ۱۳۹۶

      big like

مطالب پیشنهادی