ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

حاشیه برای مرسدس بنز؛ استفاده از تسلا X کرایه ای برای کسب دانش فنی

در صنعت خودروسازی مواردی وجود دارند که به عنوان یک استاندارد شناخته شده و سایر مدل های هم کلاس با آن مقایسه می شوند. وقتی خودروسازان می خواهند محصولات رده بالایی تولید کنند، معمولا به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

در صنعت خودروسازی مواردی وجود دارند که به عنوان یک استاندارد شناخته شده و سایر مدل های هم کلاس با آن مقایسه می شوند. وقتی خودروسازان می خواهند محصولات رده بالایی تولید کنند، معمولا به سراغ این خودروها رفته و آنها را الگوی خود قرار می دهند تا مدل های توسعه یافته هم تراز یا بهتر باشند.

ب ام و M5، یکی از استانداردهای دنیای خودرو؛ این سدان سایز متوسط اسپرت سال ها است که در کلاس خود نقش یک معیار را برای مقایسه مدل ها ایفا می کند

این مساله گاه به اندازه ی مهم می شود که برخی از خودروسازان یک دستگاه از مدلی را که در کلاس خود استاندارد به حساب می آید، خریده و با آزمایش های مختلف، بطور مو شکافانه دلایل موفقیت آن را بررسی می کنند. برای مثال پورشه 911 GT3 آنقدر عملکرد فوق العاده ای دارد که کمپانی مکلارن یک دستگاه از آن را تهیه نموده و از رمز و رازهای موجود برای توسعه 570S استفاده کرده است.

حال خبر می رسد که این بار مرسدس بنز در اقدامی مشابه، تسلا مدل X را یک مرجع برای تولید کراس اوور برقی خود قرار داده است. همانگونه که اشاره شد، این موضوع اگر چه جای تعجب زیادی ندارد، اما یک نکته بسیار عجیب در آن نهفته است.

بر اساس گزارشی که در مجله آلمانی اشپیگل منتشر شده، اشتوتگارتی ها بجای خرید یک دستگاه مدل X، آن را از شرکت خصوصی Sixt که در زمینه ارایه اتومبیل های کرایه ای فعالیت دارد، اجاره کرده اند!

آنطور که در گزارش اشپیگل آمده، یک زوج آلمانی برای تامین بخشی از هزینه های سفر به سیسیل در تعطیلات، تصمیم می گیرند مدل X خود را برای چند روز در اختیار شرکت Sixt بگذارند.

بعد از طی مراحل لازم و تحویل خودرو به Sixt، این شرکت مدل X زوج مذکور را به دایملر کرایه می دهد. این کراس اوور برقی سرانجام به دست مهندسین مرسدس بنز رسیده و طبق گزارش انتشار یافته، آنها تست های گوناگونی را بر روی این خودرو انجام داده اند.

بنا بر شنیده ها، مدل X به مجموعه تست مرسدس بنز در Sindelfingen منتقل شده و از لحاظ گرما و لرزش مورد ارزیابی قرار گرفته است. بررسی عملکرد در پیست و تست جاده ای تا بارسلونای اسپانیا دیگر آزمایش هایی هستند که بر روی این خودرو اجرا شده اند.

اما نکته بسیار عجیب اینکه اشپیگل ادعا کرده تقریبا تمامی اجزای مدل X از هم باز شده و دوباره مونتاژ گردیده است. این ماجرا زمانی لو رفته که زوج آلمانی بعد از بازگشت از سفر و دریافت خودروی خود، متوجه صدماتی شده و در نهایت ادعای خسارتی در حدود 95 هزار دلار کرده اند.

هنوز درستی یا نادرستی گزارش اشپیگل مشخص نشده و مرسدس بنز و تسلا نیز واکنشی به آن نشان نداده اند. اما در صورت تایید، قطعا اشتوتگارتی ها در قبال این سوال که "چرا به طور مستقل یک دستگاه مدل X برای انجام تست های مختلف خریداری نکردید؟"، از پاسخ خواهند ماند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • m.Alidoost
    m.Alidoost | ۱۵ آذر ۱۳۹۶

    تو کمپین سامسونگ با جایزه ۳ تا نوت ۸ شرکت کنید: https://goo.gl/Z2MtbP

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی