ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رنو- مرسدس بنز- نیسان و ساخت یک موتور 1.3 لیتری مشترک

مدتی است که رنو و مرسدس بنز همکاری هایی را در بخش فنی با همدیگر آغاز کرده اند. توسعه موتور یکی از بندهای این همکاری بوده و این دو کمپانی آلمانی و فرانسوی قصد دارند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

مدتی است که رنو و مرسدس بنز همکاری هایی را در بخش فنی با همدیگر آغاز کرده اند. توسعه موتور یکی از بندهای این همکاری بوده و این دو کمپانی آلمانی و فرانسوی قصد دارند برای کاهش هزینه ها از موتورهای مشترک استفاده کنند.

در این راستا رنو اخیرا از یک موتور کم حجم رونمایی کرده که با همکاری اشتوتگارتی ها طراحی و تولید شده است. با توجه به این مساله می توان انتظار داشت که موتور مذکور، علاوه بر محصولات رنو، نیروبخش مرسدس بنز A کلاس و چند محصول دیگر با برندهای نیسان و حتی داچیا خواهد بود.

این موتور که حجمی برابر با 1.3 لیتر دارد، از اوایل سال 2018 در مدل هایی مثل Scenic و Grand Scenic به کار گرفته خواهد شد. البته به نظر نمی رسد که فیس لیفت مگان نیز از این موتور پربازده بی بهره بماند.

رنو در توصیف موتور مشترک جدید، از عبارت "بهبود چشمگیر برای لذت رانندگی" استفاده نموده و ارایه گشتاور در دورهای پایین را از ویژگی های کلیدی آن برشمرده است. مصرف سوخت بهینه و آلایندگی کمتر از دیگر مزایایی است که فرانسوی ها به آن اشاره کرده اند.

این موتور توربو برای تولید در سه نسخه برنامه ریزی شده است. نسخه پایه در حالت استاندارد 115 اسب بخار داشته و در مدل های پایین رده فقط با گیربکس دستی ترکیب خواهد شد. دو نسخه دیگر 140 و 160 اسب بخار قدرت دارند و نیروی آنها از طریق گیربکس دو کلاچه اتوماتیک به چرخ ها انتقال خواهد یافت.

قدرتمندترین نسخه از موتور جدید رنو، بین 260 الی 270 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و می تواند شتاب صفر تا صد را در خودرویی مثل Scenic در عرض 9.1 ثانیه محقق کند.

طبق اطلاعیه رسمی انتشار یافته، نیسان هم با استفاده از تجارب و تکنولوژی های به کار رفته در موتور GT-R، در توسعه این موتور 1.3 لیتری نقش داشته است.

با توجه به حضور رنو در بازار ایران، دور از انتظار نیست که این موتور روزی در زیر کاپوت برخی مدل ها به کشورمان راه پیدا کند. ظاهرا رنو کارخانه خود در وایادولید اسپانیا را برای تولید موتور یاد شده انتخاب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۷ آذر ۱۳۹۶

    اقاي عليپور كمپاني رنو نيسان در قالب يك شركت فعاليت ميكنن و بهتره در عنوان در يك قسمت جمله باشن، بخصوص كه در متن هم صحبتي از همكاري نيسان به شكل مستقل بيان نيشده، بنابراين به قطع يقين اسمي كه از نيسان اورده شده مرتبط با نام عنوان شون كه رنو-نيسان هست هست...

مطالب پیشنهادی