ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برگزاری انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای به صورت الکترونیکی

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه عنوان کرد که در ۲۳ آذر ماه، انتخابات هیات مدیره این سازمان برگزار خواهد شد و برای اولین بار فرآیندی که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه عنوان کرد که در ۲۳ آذر ماه، انتخابات هیات مدیره این سازمان برگزار خواهد شد و برای اولین بار فرآیندی که چند ماه طول می‌کشید، در عرض چند روز برای کل کشور انجام خواهد شد.

به گفته «ناصرعلی سعادت»، برای نخستین بار این انتخابات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و در عرض چند روز و تا پایان آذر ماه، تکلیف هیات مدیره کل استان‌ها مشخص خواهد شد. وی همچنین خبر می‌دهد که اگرچه سیستم رای‌گیری برای اعضای هیات مدیره به صورت الکترونیکی است اما با همکاری شرکت «سیتاد» که کار انتخابات ریاست جمهوری را در سال جاری انجام داده است، از هر رای الکترونیکی یک پرینت هم داخل صندوق‌ها ریخته می‌شود تا در نهایت قابلیت شمارش دستی آرا نیز وجود داشته باشد.

به گفته سعادت، مدت زمان ریاست در سازمان نصر ۳ ساله است اما در گذشته چندین ماه صرف فرآیند انتخابات می‌شد که اکنون با الکترونیکی شدن آن، مشکل حل شده است و نتیجه انتخابات در همان روز برگزاری مشخص می‌شود.

سعادت خبر داد که در نهایت ۲۱ نفر در تهران به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب خواهند شد. وی همچنین عنوان کرد که برای انتخابات سال جاری ۹۸۳۱ تعرفه برگ رای در نظر گرفته شده است که ۴۵۳۳ عدد از این تعرفه‌ها مختص تهران است. این در حالیست که به گفته رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در انتخابات قبلی از ۲۰۰۰ برگ تعرفه رای استفاده شده بود: «افزایش تعرفه‌ رای به این دلیل بود تا محدودیتی وجود نداشته باشد هرکس که در سازمان عضویت دارد بتواند به شخص مورد نظر خود رای بدهد.»

به گفته رییس سازمان نصر، بر اساس قانون هر یک از افرادی که برای عضویت در هیات مدیره کاندیدا شده است می‌تواند سه دقیقه در روز انتخابات برای حاضرین سخنرانی کند که این مسئله به دلیل تعداد بالای شرکت‌کنندگان باعث بروز مشکلاتی می‌شد، اما کنون قابلیتی وجود دارد تا افراد کاندیدا بتوانند از خود فیلمی آپلود کرده و در سامانه نصر قرار دهند. به همین شکل رای‌دهندگان به شکل بهتری می‌توانند با برنامه‌های آنها آشنا شوند.

ناصرعلی سعادت در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر بیان بزرگترین دستاورد سازمان نصر در زمان ریاست او، مواردی همچون کسب کرسی در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، برگزاری چند دوره نمایشگاه الکامپ و حمایت از استارتاپ‌ها و حل مشکلات شرکت‌ها را مثال زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی