ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: مقایسه هوآوی میت 10 پرو و آیفون 10

اواخر تابستان سال جاری بود که هوآوی برای نخستین بار اپل را کنار زد و جایگاه دوم بازار موبایل جهان را از نظر تعداد دستگاه های عرضه شده به دست آورد. البته کمپانی آمریکایی با ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

اواخر تابستان سال جاری بود که هوآوی برای نخستین بار اپل را کنار زد و جایگاه دوم بازار موبایل جهان را از نظر تعداد دستگاه های عرضه شده به دست آورد. البته کمپانی آمریکایی با معرفی آیفون های جدیدش به مکان قبلی بازگشت اما غول تکنولوژی چین به اندازه کافی نگاه ها را به خود خیره ساخت.

رقابت تنگاتنگ بین این دو شرکت، ما را بر آن داشت تا بهترین موبایل های آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم: در یک سو گل سرسبد محصولات امسال اپل یعنی آیفون 10 (بررسی دیجیاتو) را داریم که با طراحی انقلابی و سخت افزار قدرتمند، لوکس ترین تلفن همراه در بازار کشورمان محسوب می شود و در سوی دیگر، میت 10 پرو (بررسی دیجیاتو) به عنوان بهترین محصول هوآوی و یکی از قدرتمند ترین فبلت های جهان.

ابتدا نگاهی به مشخصات اصلی این دو موبایل پرچمدار می اندازیم:

مشخصات هوآوی میت 10 پرو اپل آیفون 10
وزن 178 گرم 174 گرم
نمایشگر 6 اینچی امولد

رزولوشن 1080×2160 پیکسل

تراکم 402 پیکسل در هر اینچ

5.8 اینچی امولد

رزولوشن 1125×2436 پیکسل

تراکم 458 پیکسل در هر اینچ

سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو iOS 11
چیپست Kirin 970 A11 Bionic
حافظه رَم: 6 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 128 گیگابایت

رَم: 3 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت

دوربین اصلی: دوگانه 12+20 مگاپیکسلی

سلفی: 8 مگاپیکسلی

اصلی: دوگانه 12 مگاپیکسلی

سلفی: 7 مگاپیکسلی

ارتباطات دو سیم کارت LTE Cat18

بلوتوث 4.2

تک سیم کارت LTE Cat12

بلوتوث 5

باتری 4000 میلی آمپر ساعت 2716 میلی آمپر ساعت
قیمت در ایران حدود 3 میلیون تومان حدود 6 میلیون تومان

همان طور که در جدول فوق می بینید، بهترین موبایل های هوآوی و اپل در برخی ویژگی ها شبیه هم هستند و در برخی موارد اختلاف قابل توجهی دارند. در ادامه به بررسی دقیق نقاط قوت و ضعف هرکدام از آنها می پردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی و نمایشگر

شیشه و فلز، همان چیزیست که امسال در دنیای موبایل می بینیم و میت 10 پرو و آیفون 10 هم در همین دسته جا می گیرند. اگر برند این دو تلفن همراه را در نظر نگیریم، با دو محصول زیبا اما کاملاً متمایز روبرو خواهیم شد که انتخاب بین آنها بیشتر به سلیقه شخصی بر می گردد.

با اینکه میت 10 پرو در طرفین نمایشگر تقریباً بدون حاشیه است و فضای بالا و پایین صفحه هم در آن به حداقل رسیده، اما طراحی استاندارد و قابل انتظاری دارد. در مقابل، اپل حاشیه اطراف نمایشگر را به یک اندازه کاهش داده اما مجبور شده بالای صفحه را بشکافد و مجموعه حسگرها و دوربین های جلویی موسوم به ماژول TrueDepth را در آن جای دهد. همین تفاوت در طراحی باعث شده تا میت 10 پرو در مقایسه با آیفون 10 حدود یک سانتی متر بلند تر و 3 میلیمتر عریض تر باشد.

در نگاه اول نمایشگر آیفون 10 کاملاً بدون حاشیه به نظر می رسد، اما محاسبات نشان می دهند نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در میت 10 پرو و آیفون 10 به ترتیب 81 و 82.3 درصد است و اختلاف فاحشی بین این دو دستگاه وجود ندارد. با این حال به خاطر ارتفاع کمتر پرچمدار اپل، استفاده از آن با یک دست ساده تر از رقیب چینی اش خواهد بود و از نظر ارگونومی، امتیاز بهتری می گیرد.

میت 10 پرو و آیفون 10 هر دو از پنل های AMOLED بهره می گیرند، اما زمانی که طبق اعلام پایگاه تخصصی «دیسپلی میت» حتی کهکشانی های سامسونگ هم از این نظر یارای رقابت با آیفون 10 را ندارند، طبیعتاً از هوآوی هم نباید انتظار زیادی داشت. صفحه نمایش میت 10 پرو از نظر کیفیت، دقت و پویایی رنگ ها هیچ چیزی کم ندارد، مگر اینکه آن را کنار آیفون 10 قرار دهید.

صفحه نمایش آیفون 10 با تراکم 458 پیکسل در هر اینچ، روشنایی بسیار بالا و دقت رنگ کم نظیر، در حال حاضر بهترین نمایشگر دنیای موبایل محسوب می شود و حتی با نزدیک ترین رقیبش یعنی گلکسی نوت 8 هم اختلاف محسوسی دارد. خوشبختانه پنل به کار رفته در میت 10 پرو هم از استاندارد HDR10 پشتیبانی می کند و می توانید از تماشای محتوای HDR روی آن لذت ببرید.

یکی از تفاوت های بخش نمایشگر این دو دستگاه، وجود حسگر ویژه و فناوری TrueTone در آیفون 10 است که دمای رنگ صفحه را بر اساس وضعیت نور محیط تنظیم می کند و متوازن ترین رنگ ها را بر اساس آن به نمایش در می آورد. در مقابل هوآوی هم قابلیت انتخاب دستی دمای رنگ و اشباع آن را در اختیار شما گذاشته، در حالی که اپل معمولاً چنین حق انتخابی را برای کاربر متصور نمی شود.

آیفون 10 و میت 10 پرو گواهی IP67 را دریافت کرده اند و بنابراین به طور کامل در برابر قطرات باران یا سقوط های کوتاه مدت درون آب مقاوم هستند. البته به خاطر جنس شیشه ای بدنه هر دو موبایل، حتماً استفاده از قاب های محافظ را در دستور کار قرار دهید، به خصوص برای آیفون 10 که هزینه تعویض پنل پشتی و نمایشگر آن تقریباً هم اندازه قیمت کل دستگاه است.

سخت افزار

میت 10 پرو با جدیدترین چیپست اختصاصی هوآوی یعنی Kirin 970 عرضه شده که پردازنده هشت هسته ای و پردازشگر گرافیکی Mali-G72 را همراه خود دارد. در کنار این چیپست قدرتمند، شش گیگابایت حافظه رَم پر سرعت و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی هم دیده می شود. آیفون 10 هم قوی ترین چیپست دنیای موبایل یعنی A11 Bionic را با پردازنده شش هسته ای و پردازشگر گرافیکی اختصاصی اپل به همراه دارد.

حتماً می دانید که بر اساس بنچمارک های انجام شده، آیفون های امسال اپل اختلاف قابل توجهی با پرچمداران دنیای اندروید کسب کردند و کلاس متفاوتی از نتایج را رقم زدند. با این حال ما باز هم به سراغ دو ابزار محک معتبر، یعنی آنتوتو برای ارزیابی عملکرد کلی دستگاه و 3DMark برای ارزیابی کارآیی پردازشگر گرافیکی رفتیم و نتایج زیر را به دست آوردیم:

می بینید آیفون 10 در تست آنتوتو حدود 28 درصد و در تست Sling Shot اپلیکیشن 3DMark حدود 73 درصد قوی تر از میت 10 پرو عمل کرد، اما داستان به همین جا ختم نمی شود. در زمان اجرای تست متوجه شدیم که دمای پشت بدنه آیفون 10 (به خصوص زیر ماژول دوربین و اطراف آن) به شکل آزاردهنده ای افزایش پیدا می کند، در حالی که میت 10 پرو فقط کمی گرم شده بود.

همان طور که می دانید، افزایش دمای پردازنده کارآیی آن را کاهش می دهد و به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تأثیر این وضعیت بر عملکرد آیفون 10 را بیشتر بررسی کنیم. برای این کار همان بنچمارک های قبلی را چند مرتبه پشت سر هم اجرا کردیم و به نتایج جالبی رسیدیم. در تصویر زیر نتیجه چهار بار اجرای متوالی تست آنتوتو توسط میت 10 پرو و سپس آیفون 10 را می بینید (توجه داشته باشید هر دو تلفن همراه در شرایط کاملاً یکسان و به صورت همزمان، تست ها را اجرا کردند).

میت 10 پرو از اجرای اول تا چهارم با کاهش 5 درصدی عملکرد مواجه می شود که کاملاً طبیعی است، اما آیفون 10 از رقم خیره کننده 226 هزار در اجرای اول، به رقم عجیب 152 هزار در اجرای چهارم می رسد که کاهش چشمگیر 33 درصدی را نشان می دهد. بدین ترتیب آیفون 10 در کمتر از نیم ساعت، کارآیی به مراتب کمتری از فبلت جدید هوآوی پیدا می کند.

برای اطمینان از این وضعیت نامطلوب، سنگین ترین تست گرافیکی 3DMark یعنی Sling Shot Extreme Unlimited را هم در شرایط مشابه روی هر دو دستگاه اجرا کردیم (آخرین تست پس از اجرای چهارم بنچمارک آنتوتو انجام شد). نتایج این آزمون را هم در تصاویر زیر و به ترتیب برای میت 10 پرو و آیفون 10 می بینید:

در این تست هم میت 10 پرو امتیاز مشابهی را در هر چهار اجرا به دست آورد، اما آیفون از امتیاز اولیه 3187 به امتیاز نهایی 2436 رسید که کاهش 24 درصدی را نشان می دهد (فضای خالی در تصویر فوق بدین خاطر است که آیفون 10 تست سوم را به پایان نرساند و بدون هیچ اعلان خاصی از اپلیکیشن خارج شد).

تست های فوق نشان می دهند آیفون 10 با اینکه موبایل فوق العاده قدرتمندیست، اما استفاده درازمدت را تاب نمی آورد و پس از دقایقی پردازش سنگین تا حد زیادی افت می کند. علاوه بر این، داغ شدن بیش از اندازه بدنه شما را هم نگران سلامتی دستگاه خواهد کرد و این احساس را به وجود می آورد که آیفون 10 نیاز به استراحت دارد. این وضعیت حتی در زمان کار کردن با انیموجی ها نیز احساس می شود.

اما در نهایت، تجربه کاربری روزمره با هر دو دستگاه بسیار لذت بخش است، چون پرچمداران هوآوی و اپل به راحتی از عهده اجرای روان آخرین نسخه سیستم عامل های اندروید و iOS بر می آیند و توان سخت افزاری آنها فراتر از نیاز اکثر برنامه های موجود است.

هوش مصنوعی

یکی از برتری های چیپست Kirin 970 هوآوی استفاده از پردازنده اختصاصی به نام NPU است که برای انجام فعالیت های سنگین هوش مصنوعی ساخته شده و به صورت کاملاً یکپارچه با رابط کاربری EMUI 8.0 عمل می کند (قبلاً در مورد هوش مصنوعی در میت 10 به تفصیل سخن گفته ایم). البته اپل هم در چیپست A11 Bionic پردازنده مشابهی به نام «موتور عصبی» (Neural Engine) را به کار گرفته که قدرت پردازش آن تقریباً یک سوم NPU هوآوی است.

پردازنده AI هوآوی در عکاسی هوشمند، اجرای سریع اپلیکیشن های پر کاربرد، جلوگیری از کند شدن موبایل در درازمدت، حذف نویز محیطی و مانند اینها به کار می رود و عملیات هوش مصنوعی مانند ترجمه را به صورت آفلاین انجام می دهد. در مقابل موتور عصبی اپل هم در فناوری تشخیص چهره Face ID، اجرای اپلیکیشن های واقعیت افزوده و مواردی از این دست کاربرد دارد.

البته پردازنده های اختصاصی هوش مصنوعی موبایل هنوز در ابتدای راه هستند و انتظار می رود به مرور شاهد توسعه قابلیت های آنها باشیم. با این حال هوآوی و اپل، دو کمپانی پیشگام در این حوزه به شمار می روند که زودتر از دیگران، سخت افزار مورد نیاز این فناوری را در موبایل هایشان جای داده اند.

ارتباطات

در حوزه ارتباطات، میت 10 پرو برتری های قابل توجهی نسبت به رقیب آمریکایی اش دارد که از میان آنها می توان به پشتیبانی از دو سیم کارت LTE به صورت همزمان با قابلیت VoLTE اشاره کرد، در حالی که در آیفون 10 همچنان به یک سیم کارت محدود هستید. فبلت پرچمدار هوآوی نخستین موبایل مجهز به مودم LTE Cat18 به شمار می رود که حداکثر سرعت خیره کننده 1.2 گیگابیت بر ثانیه را در شبکه LTE به ارمغان می آورد اما آیفون 10 از مودم LTE Cat12 با حداکثر سرعت 600 مگابیت بر ثانیه بهره می برد. با این حال جای خالی فناوری بلوتوث 5 در میت 10 پرو به عنوان موبایلی که اواخر سال 2017 پا به عرصه رقابت گذاشته، به شدت احساس می شود.

امنیت

هوآوی میت 10 پرو به حسگر اثر انگشت فوق سریع در پشت بدنه مجهز شده که بدون لحظه ای تأخیر، عملیات شناسایی و باز کردن قفل را انجام می دهد. اپل امسال در مسیر نوآوری (یا بر حسب اجبار) فناوری محبوب تاچ آیدی را حذف کرده و احراز هویت را از طریق اسکن سه بعدی چهره و ماژول اختصاصی TrueDepth انجام می دهد.

اگرچه امنیت بالای این روش طی ماه های گذشته به اثبات رسیده، اما از نظر سهولت استفاده و سرعت عمل به مراتب ضعیف تر از حسگر اثر انگشت است. نگه داشتن آیفون 10 در فاصله و زاویه مناسب از صورت گاهی اوقات کلافه کننده یا حتی ناممکن است و مجبور می شوید رمز عبور را به صورت دستی وارد کنید.

کیفیت صدا

با توجه به تست های متعددی که انجام دادیم، میت 10 پرو و آیفون 10 در حال حاضر بهترین خروجی صدای اسپیکر را ارائه می کنند و به نظر نمی رسد موبایلی در بازار ایران بتواند با آنها رقابت کند. میت 10 پرو از نظر بلندی صدا اندکی بهتر از آیفون 10 است اما وضوح صدای آیفون 10 کمی بهتر از رقیب چینی اش به نظر می رسد.

اپل بنیان گذار سنت ناپسند حذف جک هدفون از موبایل های پرچمدار بود و هوآوی هم در میت 10 پرو همین راه خطا را در پیش گرفته. هر دو شرکت مجبور شده اند علاوه بر ارائه هدفون هایی با رابط لایتنینگ یا USB-C، یک تبدیل اختصاصی جک 3.5 میلیمتری را نیز همراه دستگاه ارائه کنند.

از شباهت کاملاً تصادفی هدفون های هوآوی و ایرپادهای اپل که بگذریم، باید گفت میت 10 پرو از نظر خروجی صدا برتری محسوسی نسبت به آیفون 10 دارد، چون این فبلت پرچمدار به پردازنده اختصاصی صدا با خروجی 32 بیتی 384 کیلوهرتزی مجهز شده، در حالی که آیفون 10 خروجی صدای 24 بیتی 48 کیلوهرتزی را ارائه می کند. بنابراین اگر فایل های صوتی با کیفیت و هدفون های-رزولوشن در اختیار داشته باشید، برتری میت 10 پرو را به خوبی احساس خواهید کرد.

نرم افزار

هم آیفون 10 و هم میت 10 پرو به جدیدترین نسخه از سیستم عامل های iOS و اندروید مجهز هستند. سیستم عامل موبایلی اپل در نسخه یازدهم به کلی متحول شده و تجربه جدیدی را پیش روی کاربران این اکوسیستم قرار می دهد. در مقابل اندروید اوریو همراه با رابط کاربری EMUI 8.0 در فبلت جدید هوآوی هم قابلیت های متعددی را در اختیار شما می گذارد.

معمولاً مقایسه بین اندروید و iOS کار درستی نیست و انتخاب یکی از این دو به ترجیح شخصی شما بر می گردد، با این حال همه می دانیم که iOS یکی از بهینه ترین سیستم عامل های دنیاست و به نحو احسن از منابع محدود سیستم بهره می برد. در مقابل، اندروید قابلیت های شخصی سازی متعددی را ارائه می دهد که برای بسیاری از کاربران اهمیت فوق العاده ای دارد.

دوربین

اگر به جدول رده بندی پایگاه تخصصی DxOMark نگاه کنید، می بینید پس از گوگل که هر سال به طریقی جایگاه اول را برای خودش رزرو می کند، آیفون 10 و میت 10 پرو با کسب امتیاز 97 به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند، بنابراین مطمئن باشید هرکدام از این دو دستگاه را که تهیه کنید، مجموعه ای از بهترین امکانات تصویربرداری را در اختیار خواهید داشت.

هم میت 10 پرو و هم آیفون 10 به ماژول دوربین دوگانه با چیدمان عمودی مجهز شده اند. در فبلت هوآوی این ماژول از یک دوربین 12 مگاپیکسلی رنگی و یک دوربین 20 مگاپیکسلی مونوکروم با لنزهای لایکا (Leica) و ضریب اف 1.6 تشکیل شده. اپل هم دو دوربین 12 مگاپیکسلی را با ضریب اف 1.8 و 2.4 در کنار هم قرار داده است. البته بیرون زدگی دوربین آیفون 10 کاملاً توی ذوق می زند و حضور آن در گوشه بدنه هم حالت ناموزونی به طراحی آن می دهد.

از جمله قابلیت های ویژه میت 10 پرو در این بخش می توان به تشخیص هوشمند صحنه ها و سوژه های مختلف و اعمال تنظیمات مناسب برای ثبت بهترین عکس ممکن اشاره کرد. زوم دو برابری بدون افت کیفیت، ثبت تصاویر HDR و عکاسی پرتره هم جزو قابلیت های هر دو دستگاه به شمار می روند، البته هوآوی می تواند عمق میدان مصنوعی را در هر شرایطی اعمال کند.

عکاسی با هرکدام از این دو موبایل بسیار لذت بخش است، چون تصاویر بسیار زنده و با جزئیات کامل به ثبت می رسند. مثلاً تصویر زیر که در حالت HDR گرفته شده و سپس برش 100 درصد آن را مشاهده کنید. جزئیاتی که میت 10 پرو و آیفون 10 در روشنایی روز به تصویر کشیده اند، در حد دوربین های حرفه ای DSLR است:

در تصویر زیر که از فاصله نزدیک گرفته شده، رنگ گل ها را در نهایت پویایی می بینید. در برش 100 درصد به نظر می رسد آیفون 10 اندکی از نظر ثبت جزئیات بهتر عمل کرده است:

تصویر زیر قدرت عکاسی این دو موبایل را در شب نشان می دهد. در برش 100 درصد می بینیم میت 10 پرو کمی بهتر عمل کرده و اجزای تصویر را بهتر از رقیبش تفکیک کرده است:

حالت پرتره یکی دیگر از قابلیت های این دو موبایل است که هم میت 10 پرو و هم آیفون 10 به خوبی از عهده اجرای آن بر می آیند. در تصویر زیر می بینید تفکیک سوژه از پس زمینه با دقت کامل انجام شده اما آیفون 10 خروجی رنگ طبیعی تری دارد:

در ادامه گالری تصاویر ثبت شده با این دو دستگاه را مشاهده می کنید:

در ویدیوی زیر می توانید عملکرد لرزشگیر اپتیکال دوربین میت 10 پرو و آیفون 10 را در کنار هم مشاهده کنید. همان طور که می بینید آیفون 10 حرکت روان تری را به تکان های ناگهانی تصویر می دهد اما هر دو دستگاه عملکرد مطلوبی در این بخش دارند.

در بخش تصویربرداری، آیفون 10 می تواند ویدیوهایی با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را به ثبت برساند، قابلیتی که فعلاً در پرچمداران اندرویدی به چشم نمی خورد.

باتری و شارژ

کاربران آیفون همواره از شارژدهی باتری موبایل هایشان گلایه داشتند و اگرچه آیفون 10 نسبت به دیگر محصولات این کمپانی باتری قوی تری با ظرفیت 2716 میلی آمپر ساعت دارد، اما نهایتاً یک روز کامل را همراه شما خواهد بود. 20 الی 25 درصد شارژ باقی مانده در انتهای روز شما را وادار می کند که آیفون 10 را هر شب به شارژر متصل کنید.

در مقابل، میت 10 پرو از نظر شارژدهی باتری، یکی از بهترین فبلت های پرچمدار بازار (شاید بهترین آنها) به شمار می رود و با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، به راحتی دو روز کامل را با استفاده معمول دوام می آورد. فناوری شارژ سریع یا همان «سوپر شارژ» هوآوی را هم فراموش نکنید که ظرف 30 دقیقه 58 درصد ظرفیت این باتری غول پیکر را پر می کند.

جمع بندی

هوآوی میت 10 پرو و اپل آیفون 10، دو مورد از بهترین فبلت های بازار کشورمان محسوب می شوند که برترین قابلیت های روز دنیا را در اختیار شما می گذارند. محصول هوآوی با ظاهری آشنا و کیفیت ساخت عالی، به راحتی خودش را از رقبایش جدا می کند اما آیفون 10 همان چیزیست که تمام نگاه ها را به خود خیره خواهد کرد.

در بررسی فوق دیدیم هرکدام از این دو دستگاه، مزایایی نسبت به دیگری دارند. از جمله برتری های آیفون 10 می توان به طراحی متمایز و چشم نواز، ارگونومی عالی، نمایشگر بی رقیب، سخت افزار قدرتمند و شارژ وایرلس اشاره کرد. در مقابل میت 10 پرو هم با سخت افزار پایدارتر، حسگر اثر انگشت، شارژدهی فوق العاده، پردازنده قدرتمند هوش مصنوعی، خروجی صدای های-فای و پشتیبانی از شارژ سریع بر رقیب آمریکایی اش برتری دارد.

اینجاست که بحث تعیین کننده ای پیش می آید، و آن هم قیمت این دو دستگاه در ایران است. به لطف شرایط عجیب حاکم بر بازار موبایل کشورمان برای تهیه آیفون 10 حداقل باید دو برابر قیمت میت 10 پرو را بپردازید، در حالی که دو برابر امکانات بیشتر را به دست نمی آورید و حتی برخی برتری های فبلت پرچمدار هوآوی را هم از دست می دهید. شاید بتوان گفت بخش زیادی از سه میلیون تومان اضافه قیمت آیفون 10 صرف خیره کردن نگاه دیگران می شود و عملاً چیزی به ارزش های این دستگاه اضافه نمی کند.

بنابراین اگر شما هم جزو آن دسته از کاربران هستید که محصولات اپل را به هر قیمتی می خرید، آیفون 10 بهترین گزینه برای شماست اما اگر چندان علاقه ای به این برند پرطرفدار ندارید، می توانید دیگر فبلت های پرچمدار بازار که قیمتی به مراتب معقول تر دارند را هم مد نظر قرار دهید، به خصوص میت 10 پرو که شایستگی خود را به خوبی اثبات کرده است.

برتری های هوآوی میت 10 پرو
  • عملکرد باثبات سخت افزار
  • پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی
  • حسگر اثر انگشت
  • خروجی صدای های-رزولوشن
  • شارژدهی عالی
  • شارژ فوق سریع
برتری های اپل آیفون 10
  • ارگونومی بهتر
  • طراحی زیبا و متمایز
  • نمایشگر بی نظیر
  • سخت افزار قدرتمند
  • فناوری تشخیص چهره FaceID
  • شارژ وایرلس
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (50 مورد)
  • aslanasadi
    aslanasadi | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

    از میان سه میت10 معرفی‌شده، خرید مدل پرو به کسانی پیشنهاد می‌شود که به طراحی اهمیت می‌دهند و لوکس بودن چیزی که به دست می‌گیرند، بر ای‌شان اهمیت دارد. از طرفی اگر علاقه‌مند به عکاسی و به‌خصوص گرفتن عکس‌های پرتره هستید، میت10پرو می‌تواند یکی از انتخاب‌های اندرویدی شما باشد. امکان اجرای تمام بازی‌های موجود در فروشگاه اپل با بالاترین کیفیت و رزولوشن ممکن از موارد دیگری است که این گوشی را با توجه به نمایشگر 6 اینچی‌اش خواستنی‌تر کرده است.روشنایی نمایشگر میت10پرو در حدی است که نمی‌توان صفت عالی را در مورد آن استفاده کرد، اما می‌توان گفت با توجه به امولد بودن پنل از بهترین‌های بازار به‌حساب می‌آید.باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی در مقایسه با نسل قبلی این گوشی هیچ تفاوتی به خود ندیده است. در عوض پایین آوردن تراکم پیکسلی و استفاده از تراشه‌ای کم‌مصرف در کنار بهینه-سازی‌های نرم‌افزاری باعث شده‌ تا میت 10 پرو در مقایسه با میت 9 پرو، زمان بیشتری را با یک‌بار شارژ روشن بماند. این باتری از نسخه‌ی سوم فناوری سوپر شارژ هوآوی استفاده می‌کند و در چشم برهم زدنی شارژ می‌شود.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی