ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

چگونه راهنمای صوتی Waze را شخصی سازی کنیم؟

مسیریاب ویز در یکی از به‌روزرسانی های اخیرش قابلیتی دریافت کرده که طرفداران شخصی سازی عاشقش می شوند. از این به بعد برای شنیدن راهنمای صوتی ویز دیگر به صداهای خشک و بی روح کامپیوتری ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

مسیریاب ویز در یکی از به‌روزرسانی های اخیرش قابلیتی دریافت کرده که طرفداران شخصی سازی عاشقش می شوند. از این به بعد برای شنیدن راهنمای صوتی ویز دیگر به صداهای خشک و بی روح کامپیوتری محدود نیستید، بلکه می توانید خودتان آن ها را ضبط کرده و حتی با دیگران به اشتراک بگذارید.

این قابلیت نه تنها نقطه ضعف ویز برای ایرانی ها (که همان نبود راهنمای صوتی فارسی است) را پوشش داده بلکه دست تان را باز گذاشته که ادبیات راهنمای صوتی را طوری انتخاب کنید که با آن راحت هستید.

خوشبختانه شخصی سازی راهنمای صوتی ویز کار سختی نیست و وقت زیادی هم از شما نمی گیرد. در این مقاله به آموزش استفاده از این قابلیت می پردازیم.

ویز را اجرا کنید و از سمت چپ صفحه، با سوایپ منوی کشویی را بیرون بکشید. حالا از بالای صفحه آیکن چرخ دنده را لمس کنید تا وارد تنظیمات اپ شوید.

در بخش Quick Settings، گزینه ای به اسم Voice Directions وجود دارد. روی آن ضربه بزنید تا منوی انتخاب صدا برایتان باز شود.

اگر آخرین نسخه ویز را دریافت کرده باشید، بالای صفحه گزینه ای به اسم Record new voice می بینید. کافیست روی آن اشاره کنید تا مراحل ضبط صدا آغاز شود.

همانطور که در مقدمه گفتیم، ویز به غیر از شخصی سازی راهنمای صوتی امکان اشتراک گذاری آن را هم به شما داده. بنابراین می توانید برای راهنمای صوتی تان اسم مشخصی در نظر بگیرید و فایل راهنمای صوتی تان را با دیگر کاربران ویز به اشتراک بگذارید.

در منوی New Voice، با پر کردن فیلد Name your voice می توانید عنوان راهنمای صوتی تان را انتخاب کنید. حالا نوبت به ضبط صدا می رسد. خوشبختانه ویز با تقسیم بندی دستورات صوتی انجام این کار را برایتان آسان کرده.

جمله های مربوط به شروع مسیریابی، مسافت ها، تغییر جهت، گزارشات مسیر و رسیدن به مقصد همگی از قبل در اپلیکیشن تعریف شده اند تا بتوانید آن ها را به زبان خودتان برگردانید و با صدای پیش فرض ویز جایگزین کنید.

مثلا برای شروع رانندگی، می توانید پیام All set, let’s hit the road ویز را با جمله «همه چی آمادس. بزن بریم!» جایگزین کنید. برای ضبط هم کافیست که دکمه قرمز رنگ رکورد کنار هر پیام را لمس کنید.

هر کدام از این پیام ها باید طول مشخصی داشته باشند، بنابراین موقع انتخاب جمله برای هر پیام به این موضوع توجه داشته باشید. پس از آنکه صداهای مد نظرتان را ضبط کردید، گزینه Save را بزنید تا این مجموعه صدا به عنوان راهنمای صوتی پیش فرض ویز برگزیده شود.

این موضوع را می توانید از علامت تیک کنار اسم راهنما متوجه بشوید. برای اشتراک گذاری صدایی که ضبط کرده اید هم می توانید مثل اسکرین شات پایین از گزینه فلش استفاده نمایید. همچنین هر موقع که خواستید هم می توانید به ویرایش صداهای ضبط شده تان بپردازید.

ویز در مجموع 43 فرمان صوتی دارد که می توانید همه را با صدای خودتان جایگزین کرده و ادبیات و لحنی را به کار ببرید که خودتان می پسندید. هر چند که کیفیت صداهای ضبط شده چنگی به دل نمی زنند، اما استفاده از چنین قابلیت خلاقانه ای در ویز ابدا خالی از لطف نیست و می تواند تجربه لذت بخش تری از مسیریابی را برایتان به ارمغان بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • modernamir
    modernamir | ۲۱ آذر ۱۳۹۶

    این قابلیت که از خیلی وقت پیش بود. جدید نیست.

  • zig
    zig | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

    ویز مگه حرام نشده بود؟!

  • مُلّا ممد
    مُلّا ممد | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

    میتونین از ربات الگرام ویز راهنمای صوتی با زبان فارسی دانلود کنین

    تو گوگل سرچ کنین ربات تلگرام ویز ایران

  • omid hedayatnej
    omid hedayatnej | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

    دمش گرم منم واسه این که فارسی صحبت نمیکرد ناراحت بودم ?

  • سعید
    سعید | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

    تاقبل از این از گوگل استفاده میکردم
    اما
    با اتفاقات اخیر که باعث شد این برنامه تیتر اخبار بشه سراغش رفتم عالیه این قسمتش هم کاملا واضح و با کمی جستجو میشد دید

مطالب پیشنهادی