ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیون دلاری پنتاگون برای پیدا کردن فرازمینی‌ها

شاید از نظر شما تحقیقات پیرامون مشاهده‌ی یوفو‌ها (UFO) یا حضور اشیاء ناشناس پرنده، بیشتر شبیه به سناریو‌ی فیلم‌های عملی-تخیلی باشد اما اخیراً مشخص شده که وزارت دفاع ایالات متحده، بودجه‌ای برای تحقیقات در این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

شاید از نظر شما تحقیقات پیرامون مشاهده‌ی یوفو‌ها (UFO) یا حضور اشیاء ناشناس پرنده، بیشتر شبیه به سناریو‌ی فیلم‌های عملی-تخیلی باشد اما اخیراً مشخص شده که وزارت دفاع ایالات متحده، بودجه‌ای برای تحقیقات در این زمینه اختصاص داده و به مدت پنج سال از پروژه‌ای با نام «شناسایی خطرهای هوافضایی پیشرفته» حمایت مالی نموده است.

سناتور آمریکایی سالانه ۲۲ میلیون دلار به حساب شرکت هوافضایی دوستش واریز کرده است

به گزارش «نیویورک تایمز» پروژه‌ی یاد شده از سال ۲۰۰۷ به دستور «هری رید» سناتور آمریکایی آغاز به کار نمود و سالانه ۲۲ میلیون دلار از وزارت دفاع آمریکا به آن تزریق شد. او این پول را سالانه به حساب شرکت دوستش «رابرت بیگلو» می‌ریخت که مطلقاً باور داشت UFOها زمانی به زمین سفر کرده و زیستگاه‌هایی بسط‌پذیر از خود باقی گذاشته‌اند. البته با اینکه از سال ۲۰۱۲ دیگر هیچ پولی از طرف دولت به پروژه‌ی مذکور تزریق نشد اما این پژوهش‌ها تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

تجهیزات پژوهشی شرکت هوافضای بیگلو

جزئیات زیادی از نتایج این پروژه‌ی تحقیقاتی به بیرون از پنتاگون درز نکرده اما ویدیوی‌هایی از برخورد تصادفی هواپیمای ارتش آمریکا با اشیاء مرموزی پیدا شده که توضیحی علمی برایشان نیست. از این اشیاء مرموز می‌توان به پرواز پر سرعت هواپیمایی ناشناس با نیروی محرکه‌ و منشاء نامعلوم اشاره کرد.

سرمایه‌گذاری دولت آمریکا بر روی چنین پژوهش‌هایی بدین معنا نیست که مسئولان به دنبال پیدا کردن بیگانگان هستند و هنوز تحقیقات شرکت هوافضایی بیگلو به نتیجه‌ی خاصی نرسیده است اما سناتور رید سال ۲۰۰۹ خاطر نشان کرده بود که پدیده‌هایی غیرمتعارف و محرمانه‌ای طی این تحقیقات کشف شده است.

شئ مرموز شباهتی به هواپیماهای شناخته شده‌ نداشته و با پدید‌های طبیعی قابل توضیح نبوده است

مسئولی ناشناس نیز همان سال ادعا کرد که دولت ایالات متحده توانایی مقابله با آنچه مشاهده کرده را نخواهد داشت. اگرچه این شایعات را ‌می‌توان به نوع دیگری نیز معنی کرد که شئ مذکور، شباهتی به هواپیماهای شناخته شده‌ نداشته و با پدید‌های طبیعی قابل توضیح نبوده است. از این رو دولت مجبور شده تا با نگاه عمیق‌تری، آن را بررسی کند. در این راستا «لویز الیزوندو» سرپرست تیم تحقیقات مدعی شده بود اطلاعات بدست آمده معلوم نمی‌کند چه کشوری فرستنده شئ مذکور (از نظر او یک هواپیمایی جاسوسی) بوده است.

 

با این نتایج، مشخصاً پروژه‌ی یاد شده قادر نخواهد بود رنسانسی در حوزه تحقیقات فرازمینی ایجاد کند که می تواند ادعای مخالفان چنین پروژه‌هایی را تصدیق کند. این مخالفین، تحقیقات پیرامون موجودات فضایی را هدر دادن پول و زمان می‌دانند اما با توجه به زیاد شدن پدید‌ه‌های غیر متعارف این چنینی در قرن اخیر می‌تواند بسیاری از سوالات بشر را در این زمینه پاسخ دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • manama
    manama | ۲۷ آذر ۱۳۹۶

    تنها دلیلی که یک فرازمینی را میتونه ترغیب کنه میلیاردها کیلومتر راه را طی کنه و به زمین بیاد به نظر من میتونه تهیه مستند حیات وحش از زندگی انسان ها روی زمین برای مردم خودشون باشه!
    همونطور که ما مستند سازها را میبریم جنگل های دور افتاده مستند حیات وحش تهیه کنن اونا هم همینطور میان از بدبختی ماها فیلم میگیرن میرن پا تلویزیونشون هر هر به احوال ما میخندن!

  • Rahman.x.R.f
    Rahman.x.R.f | ۲۷ آذر ۱۳۹۶

    یک خیال خام

    بشر این ایده و آرزوشو به گور میبره .

  • AmrH
    AmrH | ۲۷ آذر ۱۳۹۶

    از عوارض مایجوانا بوده احتمالا ?
    کاری کردن با شما که فکر میکنید یوفو وجود داره، و من متاسفم ...

  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۲۷ آذر ۱۳۹۶

    وجود دارن قسم میخورم یکیشو4سال پیش دیدم.

    • ashkan
      ashkan | ۲۷ آذر ۱۳۹۶

      صد در صد وجود دارن ولی تو چطور دیدیشون

    • مهرداد ابراهیم زاده
      مهرداد ابراهیم زاده | ۲۷ آذر ۱۳۹۶

      بیشتر تو ضیح میدی؟

مطالب پیشنهادی