ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بررسی Resident Evil 7: Not a Hero؛ مختصر اما مفید

پس از انتشار رزیدنت اویل ۷، کپکام از یک سورپرایز جذاب رونمایی کرد؛ اپیزود «Not a Hero». محتوایی تازه و کاملا رایگان که پروتاگونیست اصلی آن کسی جز کریس ردفیلد نبود. این محتوای تازه، شاید ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

پس از انتشار رزیدنت اویل ۷، کپکام از یک سورپرایز جذاب رونمایی کرد؛ اپیزود «Not a Hero». محتوایی تازه و کاملا رایگان که پروتاگونیست اصلی آن کسی جز کریس ردفیلد نبود. این محتوای تازه، شاید دقیقا همان چیزی بود که بسیاری انتظارش را داشتند. خصوصا آن هایی که دلشان برای کاراکترهای قدیمی سری تنگ شده بود با معرفی Not a Hero قند در دلشان آب شد.

با این حال، کلی طول کشید تا بازی به دست طرفداران برسد. پروژه با چند تاخیر پی در پی مواجه شد و تقریبا ۱۰ ماهی صبر کردیم تا بالاخره بتوانیم بازی را اجرا کنیم. اما خوشبختانه پس از این همه انتظار، بالاخره با چیزی طرف هستیم که از آن می توان به عنوان یک محتوای رایگان خوب یاد کرد.

  • سازنده: Capcom
  • ناشر: Capcom
  • پلتفرم ها: ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، پی سی
  • پلتفرم بررسی: پی سی

Not a Hero از بسیاری جهات بازی خوبی است. با اینکه محتوایی رایگان است اما اصلا در آن کم کاری دیده نمی شود و استانداردهای رزیدنت اویل ۷ را کاملا حفظ می کند. از همه مهمتر اینکه، بازی برخلاف چیزی که فکرش را می کردیم، اصلا در وادی اکشن شدن قدم برنداشته. اکشن آن، همان مکانیزم خشک و سخت رزیدنت اویل ۷ را حفظ کرده و به کاربر اجازه نشانه گیری دقیق نمی دهد.

یکی از المان های تازه Not a Hero، اضافه شدن ضربات مشت است که در حین گیچ شدن دشمنان می توان از آن استفاده کرد.

شخصیتی که در Not a Hero شاهدش هستیم نه تنها از لحاظ ظاهری، بلکه از نظر شخصیت پردازی هم شباهتی به کریس ردفیلد ندارد

همین مسئله باعث می شود در مواجهه با دشمنان، استرس عجیبی به جانتان بیفتد و مدام نگران گلوله هایی باشید که خرج می کنید. دشمنان هم تقریبا تغییر خاصی نکرده اند و با همان موجودات عجیب و غریبی طرف هستیم که در نسخه اصلی با آن ها رو به رو بودیم.

تنها یک سری موجود خشن تر به بازی اضافه شده اند که مهمات ساده موجود در بازی رویشان کارساز نیست. برای این ها، باید به دنبال تیرهای مخصوصی بگردید که پیدا کردنشان هم کار چندان ساده ای نیست. همین موضوع جدال با این موجودات را دشوار می کند و بازی اصلا اجازه آن را نمی دهد که به راحتی جلویشان قد علم کنید.

آن وقت است که می فهمید فرار بهترین گزینه ممکن است. توسعه دهندگان Not a Hero، مراحل بازی را طوری طراحی کرده اند که نتوانید همیشه با اکشن راه خود را پیش ببرید. هر از گاهی باید به جای دست به اسلحه شدن از پاهایتان کمک بگیرید و همانند رزیدنت اویل های کلاسیک یا اوت لست ها، از دست موجودات عجیب و غریب بازی فرار کنید.

Not a Hero داستان چندان جذاب و گیرایی ندارد. شاید اصلا بتوانیم بگوییم در بازی اصلا داستانی وجود ندارد.

همین موضوع، بزرگ ترین نکته مثبت Not a Hero است. ترس القا می کند و مانع از آن می شود که خیالتان برای یک لحظه آسوده باشد. اما با تمام این اوصاف، Not a Hero یک ایراد کوچک دارد. بازی داستان چندان جذاب و گیرایی ندارد. شاید اصلا بتوانیم بگوییم در بازی اصلا داستانی وجود ندارد.

کپکام در Not a Hero نه شخصیت پردازی می کند و نه اطلاعات جدیدی در مورد داستان رزیدنت اویل ۷ در اختیار کاربر می گذارد. به طور کلی اگر تریلر پیش از انتشار Not a Hero را دیده باشید از تمام داستان آن با خبر هستید و چیز دیگری با تجربه بازی عایدتان نمی شود.

بشخصه دوست داشتم که Not a Hero بیشتر در مورد رابطه کریس ردفیلد و آمربلا توضیح دهد. اما متاسفانه بازی نه به این سوال پاسخ نمی دهد و نه حتی روی شخصیت خود کریس تمرکز می کند. به نوعی شخصیتی که در Not a Hero شاهدش هستیم نه تنها از لحاظ ظاهری، بلکه از نظر شخصیت پردازی هم شباهتی به کریس ردفیلد ندارد.

چهره متفاوت کریس ردفیلد نسبت به نسخه های پیشین رزیدنت اویل.

تقریبا یک شخصیت کاغذی است که فقط نام کریس ردفیلد را یدک می کشد و عملا هیچ نقطه اشتراکی با او ندارد. شاید این موضوع در کنار کوتاه بودن بازی، از مهم ترین مشکلات Not a Hero باشند. نهایتا ۹۰ دقیقه برای به پایان رساندن بازی زمان لازم دارید که البته اگر مسیرتان را زودتر پیدا کنید این مدت زمان به کمتر از این مقدار نیز می رسد. البته نباید فراموش کنیم که Not a Hero یک محتوای کاملا رایگان است.

به نوعی نباید از آن انتظار بالایی داشت. همین که طراحی مراحلش در سطح قابل قبولی قرار داشته باشد و بتواند برای چند ساعت سرگرممان کند، کافیست. خوشبختانه این اتفاق هم افتاده و نمی توان از Not a Hero به عنوان یک اثر کاملا ضعیف و ناامید کننده یاد کرد.

پس اگر هنوز رزیدنت اویل ۷ را روی کنسول های خود دارید یا پیش تر آن را از استیم خریداری کرده اید، بهتر است به سراغ صفحه Not a Hero بروید و از تجربه اش نهایت لذت را ببرید.

  • طراحی مراحل خوب
  • داشتن المان های ترسناک
  • کمبود مهمات و دوری از اکشن محض
  • شخصیت کاغذی کریس ردفیلد
  • داستان به شدت ضعیف
  • کوتاه بودن
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • nfs3forever
    nfs3forever | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

    این چیه دیگه !ببین چی به سر رزیدنت اویل و شخصیت کریس ردفیلد اومده مقصرش تمام کسانی هستند که اویل 6 رو کوبیدن و اویل 7 اول شخص که کل محیطش یه خونه خرابه است رو تجسین کردن !

  • bijan jahan
    bijan jahan | ۲۸ آذر ۱۳۹۶

    کلبه وحشت .شبحی در تاریکی .همه اینا بهش میخوره غیر از رزیدنت اویل

  • Chris Redfield
    Chris Redfield | ۲۸ آذر ۱۳۹۶

    امیدوارم طرفداران راضی بوده باشن ???

    • جانی سینز علیه کریتوس
      جانی سینز علیه کریتوس | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

      والا من از قیافه جدیدت زیاد راضی نیستم.تو توی نسخه ی پنجم یه اسطوره بودی...

مطالب پیشنهادی