ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت تازه از اپل برای کاهش سرعت آیفون و درخواست 1000 میلیارد دلار غرامت [به روزرسانی]

در هفته های اخیر بررسی های متعددی پیرامون موضوع کاهش عمدی سرعت آیفون های قدیمی انجام شده. موضوع این بوده که اپل برای حفظ میزان شارژ دهی آیفون هایی که باتریشان تا حدودی مستهلک شده، ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

در هفته های اخیر بررسی های متعددی پیرامون موضوع کاهش عمدی سرعت آیفون های قدیمی انجام شده. موضوع این بوده که اپل برای حفظ میزان شارژ دهی آیفون هایی که باتریشان تا حدودی مستهلک شده، اقدام به کاهش سرعت کلاک پردازنده می کند تا بدین ترتیب عمر باتری افزایش یابد. این مسئله تا به حال شکایت هایی از سوی کاربران را به همراه داشته و در نهمین شکایت مطرح شده، فردی ادعای خسارتی 1000 میلیارد دلاری از اپل داشته است.

این فرد که «ویولتا مایلیان» نام دارد با کمک تیم وکلای خود به طور دقیق تقاضای 999،999،999،000 دلار خسارت کرده اند. بر اساس اعلام این گروه، اپل با اقدام به کاهش کارایی آیفون های قدیمی، کاربران را از استفاده موبایل های خود منع کرده و ارزش تلفن های هوشمند آنها را پایین آورده است.

به عقیده آنها اپل با این کار قصد دارد به طور غیر مستقیم به جای اینکه کاربران را به تعمیر موبایل راغب کند، آنها را به خرید موبایلی جدیدتر تشویق نماید.

پیش تر بنیان گذار گیک بنچ تأیید کرده بود که اپل در نسخه های اخیر iOS سرعت پردازنده آیفون های قدیمی را کاهش می دهد

اشاره می کنیم که پیش از این بسیاری از کاربران آیفون ادعا کرده بودند که تلفن‌های هوشمندشان با بروز رسانی مرتب سیستم‌ عامل، به مرور کندتر می‌شود. سپس در بررسی های دقیق «جان پول»، بنیان گذار گیک بنچ مشخص شد که این مسئله به علت کهنه شدن باتری است و در نسخه های اخیر سیستم عامل iOS اپل به منظور جلوگیری از خاموش شدن موبایل و برای افزایش شارژ دهی به طور عمدی سرعت کلاک پردازنده را کاهش می دهد. این اقدام موجب کاهش شدید کاراریی آیفون های قدیمی تر می شود.

همچنین چندی بعد اپل با ارسال بیانیه ای موضوع کاهش سرعت آیفون های قدیمی را تأیید کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا مایلیان و گروهش موفق خواهند شد این خسارت را از اپل دریافت کنند یا خیر. البته در هر حال با توجه به رقم عجیبی که آنها مطرح کرده اند، این مسئله بسیار بعید به نظر می رسد.

به روزرسانی

روز گذشته سه نفر دیگر به نام های «مارک میلر»، «کریس اسپیرمن» و «کریگ استنفورد» این کمپانی را به دلیل کاهش عمدی سرعت این موبایل و به اتهامات کلاهبرداری، ارائه اطلاعات نادرست و لطمه به حقوق مالکیت فردی در دادگاهی واقع در تگزاس تحت تعقیب قرار دادند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Khodadadi
    Khodadadi | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    دزدی کردن پایانی هم داره

  • amin.h
    amin.h | ۹ دی ۱۳۹۶

    با این غرامتی که درخواست کرده. انگار خود شرکت اپل رو خواسته. چون ارزش اپل الان همین حدوده?

  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۹ دی ۱۳۹۶

    دوستان اندروید هم همینه تازه اندروید که قوی تره تو این داستان

    • Sami
      Sami | ۲۱ دی ۱۳۹۶

      شرکت‌های اندرویدی مثل سامسونگ هم با ندادن بروزرسانی، حتی بروزرسانی امنیتی، کاربران را مجبور به تعویق گوشی شان می کنند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی