ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلگرام
تکنولوژی

تلگرام احتمالاً رفع فیلتر نخواهد شد [به‌روز رسانی شد]

پیام‌رسان تلگرام در روزهای گذشته ابتدا با اختلال در شبکه دیتای همراه رو به رو شد و از ساعت ۱۸ روز گذشته، به طور کامل از دسترس خارج شده است. در حالی که به نظر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

پیام‌رسان تلگرام در روزهای گذشته ابتدا با اختلال در شبکه دیتای همراه رو به رو شد و از ساعت ۱۸ روز گذشته، به طور کامل از دسترس خارج شده است. در حالی که به نظر می‌رسید این مسدود شدن موقتی باشد، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «ایلنا» خبر می‌دهد که این سرویس روسی برای همیشه در ایران از دسترس خارج شده است.

از روز گذشته و همزمان با فیلترینگ سراسری تلگرام، تمام نشانه‌ها حکایت از آن داشت که این مسدودسازی موقتی خواهد بود. «اسماعیل جبارزاده»، معاون سیاسی وزیر کشور نیز در خصوص اختلالات اخیر تلگرام گفته بود: «دولت بنای تعطیلی شبکه‌های مجازی را ندارد اما وقتی که ایجاد اختلال می‌شود طبیعی است که از ابزارهای کنترل اجتماعات غیرقانونی استفاده شود و تصمیمات مقطعی گرفته شود.»

با این حال به نظر می‌رسد همانطور که «پاول دورف» دیروز پیش‌بینی کرده بود، این تصمیم مقطعی نیست. خبرگزاری ایلنا نیز اکنون به نقل از «یک منبع آگاه» می‌نویسد: «مسئولان مجموعه تلگرام با مقامات ایرانی همکاری نکرده‌اند و مشکل در عبور از خطر قرمز ایران توسط یک پیام رسان بیگانه با تعداد زیاد کاربر ایرانی است. انتظار بر این است که پیام رسان تلگرام با وجود نمونه‌های داخلی مناسب و امن حتی نمونه‌های خارجی، به صورت دائمی فیلتر و از دسترس خارج شود. توصیه می‌کنیم مردم از شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند سروش استفاده کنند.»

این در حالیست که هنوز پیام‌رسان‌های داخلی موفق نشده‌اند تا تمام ابزارهای فنی موجود در تلگرام را در شبکه‌های پیام‌رسان خود جای دهند و مورد توجه کسب‌وکارهای نوپا قرار بگیرند.

این منبع آگاه که نامش فاش نشده همچنین خبر می‌دهد که فیلترینگ اینستاگرام موقتی است و تا هفته‌های آینده برداشته خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار رسمی، تلگرام در ایران بیش از ۴۰ میلیون کاربر دارد. مرکز ملی فضای مجازی نیز تا روزهای اخیر آمار روزانه فعالیت در این شبکه پیام رسان را منتشر کرده است. آخرین آمار، به هفتم دی ماه برمی‌گردد که نشان از فعالیت بیش از ۷۳۰ هزار کانال در تلگرام دارد.


به‌روز رسانی ساعت ۱۳:۳۰، ۱۱ دی ماه

وزیر ارتباطات دقایقی پیش در توییت تازه خود نوشت: «شایعه هایی که در خصوص قطع دائمی شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود صحت ندارد.»

آذری جهرمی بدون اشاره به نام اینستاگرام و تلگرام، اشاره به موقتی بودن فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی دارد.

«جمشید جعفرپور»، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با «خبر فوری» گفته است: «بنده و هیچ فردی در شرایط فعلی نمی‎تواند بگوید که فلیترینگ تلگرام چقدر طول می‎کشد ولی ذکر همین نکته کفایت می‎کند که بگویم این وضعیت مقطعی است و به زودی ما به روال عادی برمی‎گردیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (97 مورد)
  • yosof
    yosof | ۱۷ دی ۱۳۹۶

    آقای راد و بقیه دوستان، من میخوام یه کمپین بزنم با نام «آزادی آمریکایی ها از سانسور و فیلترینگ بازی وزین GTA» اگه پایه هستین عضو بشین
    آخه چرا آدم 17 سال به پایین نباید بتونه این بازی رو از مغازه بخره. و اگه بخره، مغازه دار رو جریمه میکنن!! توهین به شعور ملت تااین حد؟! توهین به حقوق بشر تا این حد؟!!
    مرگ بر دیکتاتور!
    ملت خودشون میدونن چی خوبه و چی بده (از بچگی که توی شکم مادرشون بودن، همه چیز دون بودن!!)
    حالا این کمپینو پیش ببریم. بعدش نوبت به مواد مخدر میرسه. بابا ملت خودشون میفهمن که این خوبه یا بده.ماریجوانا و حشیش و... باید آزاد باشه.مثل هلند. با زور نمیشه جلوی مردمو گرفت. مردم راهشونو فهمیدن، از هرچی ملتو نهی کنی بیشتر به سمتش میرن. حالا همه با هم: مرگ بر دیکتاتور

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی