ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عوارض خروج از کشور
نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به اپلیکیشن ایوا؛ راه جدید پرداخت عوارض خروج از کشور

ماه گذشته بود که خبر افزایش عوارض خروج از کشور به تیتر جنجالی رسانه ها تبدیل شد. مطابق لایحه جدید دولت، با آغاز سال ۹۷ عوارض خروج از کشور از ۷۵ هزار تومان به ۲۲۰ ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

ماه گذشته بود که خبر افزایش عوارض خروج از کشور به تیتر جنجالی رسانه ها تبدیل شد. مطابق لایحه جدید دولت، با آغاز سال ۹۷ عوارض خروج از کشور از ۷۵ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می کند و با سفر دوم و سوم، هزینه این عوارض به میزان پنجاه و صد در صد با افزایش مواجه خواهد شد.

طبیعتا اولین راهی که برای پرداخت این عوارض به ذهن مسافر می رسد، اقدام مستقیم از فرودگاه هاست. اما خوشبختانه راه های ساده تر و کم دردسر تری هم برای این کار وجود دارند که امروز یکی از آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

شرکت پرداخت الکترونیک سداد با اپلیکیشن «ایوا» امکانی فراهم کرده که پرداخت عوارض را به راحتی انجام بدهید.

ایوا یک اپلیکیشن خدمات پرداخت است شبیه به آپ و سیم پی، که در اصل برای انجام کارهایی مثل خرید شارژ سیم کارت و کارت به کارت پول، پرداخت قبوض و خلافی و کمک به نهادهای خیریه طراحی شده و به لطف اتصال به درگاه امن و اختصاصی سداد امکانی فراهم کرده که برای خرید الکترونیکی نیازمند خروج از محیط اپ نباشید.

حالا همین امکان برای پرداخت عوارض خروج از کشور هم فراهم شده تا «ایوا» یکی از نخستین اپ هایی باشد که چنین امکانی را در اختیار کاربران می گذارد.

ایوا به خاطر اتصال مستقیم به درگاه پرداخت اینترنتی سداد (که مجوز فعالیت رسمی از سوی شرکت شاپرک را دارد) امنیت بالایی دارد و کلیه مجوزهای لازم برای انجام پرداخت عوارض را هم از نیروی انتظامی و سازمان امور مالیاتی کشور دریافت کرده تا با خیال راحت از آن استفاده کنید.

خوشبختانه پرداخت عوارض با ایوا، چه در نسخه اندروید و چه iOS که هر دو رابط کاربری منظم و شکیلی دارند به راحتی انجام می شود. با فشردن دکمه عوارض خروج از منوی اپ، صفحه ای باز می شود تا نوع سفرتان را مشخص کنید: سفر هوایی زیارتی یا سفر سیاحتی.

از آنجا که سال ۹۶ هنوز به اتمام نرسیده و نرخ های جدید تا سال آینده اعمال نمی شوند، خوشبختانه فعلا عوارض سفر زیارتی ۳۷ هزار و پانصد تومان و سفر سیاحتی ۷۵ هزار تومان برای هر نفر محاسبه می شود.

برای پرداخت عوارض باید کد ملی تان را در اپلیکیشن بنویسید، اما خوشبختانه ایوا با قرار دادن یک QR Code داخلی امکانی مهیا کرده که این کار را با اسکن کارت ملی انجام بدهید تا زحمت نوشتن کد ملی را از دوش تان برداشته باشید.

اگر در سفر تنها نیستید هم می توانید با فشردن آیکن + نفرات بیشتری را برای پرداخت عوارض به اپ اضافه کنید. بعد از این کار، نوبت پر کردن فیلد شماره کارت و رمز دوم و CVV2 می رسد.

یک مزیت ایوا این است که با پر کردن فیلد شماره کارت و البته کد ملی، این دو را برای همیشه به خاطر می سپارد تا برای سفرهای بعدی کارتان راحت باشد. ضمن این که برای پرداخت وارد مرورگر نمی شود و بعد از نوشتن اطلاعات و فشردن دکمه پرداخت، در آن واحد تراکنش را انجام داده و رسید را تحویل تان می دهد.

این رسید را می توانید در قسمت گزارش خرید اپلیکیشن مشاهده کنید، ضمن این که همین رسید به شکل پیامکی هم برایتان ارسال می شود. با پرداخت عوارض، یک کد ۸ کاراکتری در اختیارتان قرار می گیرد که نشانه ای از پرداخت عوارض خروج از کشور توسط شماست و در فرودگاه کنترل می شود.

البته توجه داشته باشید که مطابق قانون کشور، باید حداقل ۳۰ دقیقه از پرداخت عوارض گذشته باشد تا بتوانید سوار هواپیما شوید. برای همین پیشنهاد می کنیم که اگر قصد سفر دارید، حتما یکی دو روز پیش از پرواز این کار را انجام بدهید.

در مجموع باید بگوییم که اپلیکیشن ایوا با اضافه کردن پرداخت عوارض خروج از کشور، خدمات خوب قبلی اش را تکمیل کرده و به لطف رابط کاربری خوب و اتصال مستقیم به سرورهای درگاه سداد در حال حاضر یکی از راه های امن و آسان برای پرداخت عوارض خروج از کشور محسوب می شود.

این اپلیکیشن را می توانید همین حالا برای پلتفرم های iOS و اندروید دانلود کنید.

ایوا

ایوا

سازنده: پرداخت الکترونیک سداد قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 70.6 / 10.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • amir khani
    amir khani | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    نظر ما که تایید نمیشه اما خدا ازشون نگذره با این دزدیا

  • Pasha_B
    Pasha_B | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    چه کاریه الکی اپ نصب کنی از سایت فرودگاهم میشه گرفت خیلی راحت

  • pine
    pine | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    به به خدا رو شکر حالا میتونیم به راحتی پول زوری که ازمون میگیرن رو پرداخت کنیم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی