ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با آپدیت مک او اس، بخشی از آسیب پذیری چیپست های اینتل را برطرف کرد

آسیب پذیری چیپست های اینتل که اخیرا پیدا شده بود، با آپدیت 10.13.2 مک او اس در مک بوک های اپل تقریبا به طور کامل اصلاح شده و اصلاحات بیشتری نیز در آپدیت شماره 10.13.2 ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

آسیب پذیری چیپست های اینتل که اخیرا پیدا شده بود، با آپدیت 10.13.2 مک او اس در مک بوک های اپل تقریبا به طور کامل اصلاح شده و اصلاحات بیشتری نیز در آپدیت شماره 10.13.2 اعمال خواهد شد. گفته شده بود که این آسیب پذیری، همه چیپست های تولید شده در 15 سال اخیر را تحت تاثیر قرار داده و اصلاح آن تا 30 درصد از قدرت پردازشی سیستم می کاهد.

پس از انجام آپدیت، به نظر می رسد که هیچ کاهش سرعت پردازشی روی مک بوک های اپل مشاهده نمی شود و این در حالی است که منبعی معتبر گفته که تقریبا بخش اعظمی از این آسیب پذیری (اگر نگوییم کل آن) برطرف شده. گزارش های اولیه حاکی از آن است که High Sierra 10.13.1 با 10.13.2 هیچ تفاوتی در سرعت پردازنده های مک بوک ها ایجاد نمی کند.

مک بوک پرو

آسیب پذیری چیپست های اینتل به بد افزارها اجازه می دهد تا حافظه کرنل سیستم را بخوانند و این یعنی همه اطلاعات مهمی نظیر رمز عبور و اطلاعات کش شده در وبسایت ها که اهمیت بسیار بالایی دارند.

اینتل در همان ابتدا گفت که قادر نیست با یک آپدیت سفت افزاری این آسیب پذیری را برطرف کند. جدا از مک او اس، لینوکس و ویندوز نیز در این مسئله متضرر هستند و فراتر از این ها نیز باید به سراغ سروس های ابری مثل آمازون EC2 و آژور مایکروسافت و... هم رفت و آسیب پذیری چیپست های اینتل را در آن ها نیز بررسی کرد. هم مایکروسافت و هم آمازون قرار است طی چند هفته آینده اصلاحاتی را انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی