ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فشار ۲ سرمایه گذار بزرگ اپل برای محافظت از کودکان در مقابل آیفون

شاید تعجب برانگیز باشد، اما ۲ گروه بزرگ از سرمایه گذاران اپل، اعتقاد دارند که آیفون برای کودکان ابزاری اعتیاد آور است و استفاده بیش از حد از آن می تواند سلامت ذهنی کاربران کم سن ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

شاید تعجب برانگیز باشد، اما ۲ گروه بزرگ از سرمایه گذاران اپل، اعتقاد دارند که آیفون برای کودکان ابزاری اعتیاد آور است و استفاده بیش از حد از آن می تواند سلامت ذهنی کاربران کم سن و سال را تحت تاثیر منفی قرار دهد، برای همین می خواهند اپل را وادار کنند با دقت این موضوع را تحت تحقیق و بررسی قرار دهد. این دو گروه سرمایه گذاری Jana Partners LLC و CalSTRS نام دارند و در مجموع نزدیک به ۱.۵ میلیارد دلار از سهام این شرکت را به خود اختصاص داده اند.

گروه سرمایه گذاران در نامه ای سرگشاده به تحقیقاتی استناد می کنند که نشان می دهد تلفن هوشمند حین تحصیل در کلاس درس، حواس بسیاری از کودکان را پرت می کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند در گسترش افسردگی موثر باشد و تلفن هوشمند حتی در خودکشی نوجوانان هم تاثیر گذار است. بر اساس این تحقیقات نوجوانان آمریکایی اولین تلفن هوشمند خود را قبل از ۱۰ سالگی دریافت می کنند و به طور متوسط ۴.۵ ساعت از شبانه روز آنها صرف استفاده از موبایل می شود، البته منهای زمان مکالمه و پیام رسانی.

در نامه سرگشاده ای که منتشر شده می خوانیم: «عقل سلیم حکم می کند شرکت تولید کننده محصولی که این مقدار جذابیت دارد مطمئن شود دستگاه به شکل مناسبی استفاده می شود، خصوصاً وقتی کاربر هنوز در سن تکامل مغزی قرار دارد.»

این ۲ گروه می گویند مسئولیت پذیری در مورد کاربران کم سن و سال در دراز مدت برای اپل سودمند است و ۳ خواسته اساسی خود را در همین زمینه اعلام کرده اند:

  • تشکیل کمیته ای از متخصصین حوزه رشد، برای تحقیق روی تاثیر فناوری بر کودکان
  • فراهم کردن مکانیزم های کنترلی بهتر برای والدین و تعبیه کردن آنها در محصولات خود
  • تعیین یک مقام ارشد در شرکت برای پیگیری این مسئله

Jana Partners یک موسسه حقوقی به حساب می آید که به دست سرمایه گذار و فعال اجتماعی آمریکایی به نام Barry Rosenstein تاسیس شده است. این موسسه قبلاً هم شرکت هایی که در آنها سرمایه گذاری کرده را برای اهداف مورد نظر خود تحت فشار قرار داده است، از جمله تلاش برای اینکه شرکت تولید انرژی El Paso را به ۲ بخش تقسیم کند. اما اولین بار است که هدف مورد نظر این موسسه به مسئولیت اجتماعی و مسائل اخلاقی مربوط می شود. CalSTRS نیز یکی از بزرگترین صندوق های بازنشتگی آمریکا به حساب می آید.

بر اساس آنچه در نامه سرگشاده این دو موسسه آمده: «اپل با انجام راهکارهای پیشنهاد شده، از مشتری ها، نیروی انسانی و رهبران آینده خود که هم اکنون در خردسالی به سر می برند محافظت کرده و با این روش سود دراز مدت کسب می کند.» در پایان گفتنی است که اپل هنوز در مورد انتشار این نامه واکنشی نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی