ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کافه بازار یک نقشه بومی توسعه می‌دهد؛ پله‌ای جهت رسیدن به اهداف بزرگ‌تر

حسام میرآرمندهی، هم‌موسس و عضو هیات مدیره کافه‌بازار امروز در حاشیه بازدید «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رییس جمهور از این شرکت، خبر داد که کافه‌بازار در چهار ماه گذشته مشغول توسعه یک نقشه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۰

حسام میرآرمندهی، هم‌موسس و عضو هیات مدیره کافه‌بازار امروز در حاشیه بازدید «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رییس جمهور از این شرکت، خبر داد که کافه‌بازار در چهار ماه گذشته مشغول توسعه یک نقشه بومی برای شهری برای تهران بوده است و در آینده نزدیک آن را برای کل کشور توسعه خواهد داد.

موسس کافه‌بازار در گفتگو با دیجیاتو در خصوص هدف از توسعه و ارائه چنین نقشه‌ای در آینده می‌گوید: «هدف اصلی ما کاهش هزینه‌های حمل و نقل است؛ از تصادف گرفته تا برخورد با ترافیک. سرمایه‌گذاری ما به این جهت است تا مردم هزینه‌ جانی، مالی، سوخت و زمان را کاهش دهند.»

میرآرمندهی عنوان می‌کند که راننده‌ها در شرکت‌های تاکسی‌ اینترنتی هم قادر هستند از این سرویس بهره بگیرند. با این حال، وی عقیده دارد که تاکسی‌های اینترنتی ایرانی در سطحی ابتدایی قرار دارند که صرفاً کاربر می‌تواند از طریق آنها درخواست خودرو بدهد:

«لیفت و اوبر در مسائل بلند مدت و خودروهای خودران سرمایه‌گذاری کرده‌اند. کسب‌وکارهایی که در ایران کار تاکسی آنلاین انجام می‌دهند در حد صدا کردن تاکسی پیش رفته‌اند. سرمایه‌گذاری و موفقیت اصلی روزی است که بتوان در این حوزه خودروی خودران داشت و ما تصور می‌کنیم مسائل خودروهای خودران در ایران مشابه با کشورهای اروپایی و آمریکایی نخواهد بود. در ایران، چین و هند تفاوت‌های جاده‌ای، فرهنگ رانندگی و اولویت‌ها در هزینه‌ها وجود دارد.»

موسس کافه‌بازار باور دارد که در داخل کشور، به شکل جدی نیاز به یک راهکار داخلی برای نقشه هستیم. با این‌حال، آن را زیرساختی برای اهداف بزرگ‌تر شرکت خود می‌داند اما فعلاً تصمیمی مبنی بر ارائه اطلاعات در خصوص این اهداف بزرگ‌تر ندارد. وقتی از میرآرمندهی می‌پرسم که آیا در تصور ایجاد یک سرویس تاکسی آنلاین است، در پاسخ می‌گوید: «خیر، به شکل فعلی نه.»

او می‌گوید که خودروهای پیشرفته، خودران و همچنین بحث کاهش تصادفات به زیرساختی نیاز دارد که کافه‌بازار این زیرساخت را هدف قرار داده است، با این حال مشخص است که این شرکت اهداف بزرگ‌تری را با این نقشه دنبال می‌کند؛ نقشه‌ای که می‌توان آن را مقدمه‌ای بر یک پروژه بزرگتر در زمینه خدمات شهری به حساب آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • yasinnn
    yasinnn | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    اصلا به فرض محال اگه بهتر از نقشه گوگل مپ هم بسازن هیچکی سمتش نمیره

    • Saeed Mirshams
      Saeed Mirshams | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

      در واقع اینطور نیست. اگه سرویس با کیفیت داخلی بدون محدودیت و تبلیغات و ... برای نقشه باشه من برای استفاده در برنامه های اندرویدی و ای او اس مشکلی باهاش ندارم.

  • titso strife
    titso strife | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    شنود پیام رسانای داخلی کافی نبود از این به بعد مکان ما رو هم برادران ... می تونن مشاهده کنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی