ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل Hydrogen One محصول RED
تکنولوژی

موبایل ۱۲۰۰ دلاری هیدروژن وان شرکت RED با نمایشگر هولوگرافیک معرفی شد [به روزرسانی]

کمپانی RED یکی از مشهورترین برندها در عرصه تولید دوربین های حرفه ای گرانقیمت و تجهیزات وابسته در صنعت سینما به شمار می رود. اما این شرکت به تازگی از موبایل ماژولار ۱۲۰۰ دلاری خود ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۵

کمپانی RED یکی از مشهورترین برندها در عرصه تولید دوربین های حرفه ای گرانقیمت و تجهیزات وابسته در صنعت سینما به شمار می رود. اما این شرکت به تازگی از موبایل ماژولار ۱۲۰۰ دلاری خود با بدنه ای از جنس آلومینیوم و نمایشگر ۵.۷ اینچی هولوگرافیک رونمایی کرده است.

نسخه تیتانیومی هیدروژن وان ۱۶۰۰ دلار قیمت خواهد داشت

وقتی قیمت بعضی از دوربین های RED با یک خودروی BMW برابری کند، قیمت ۱۲۰۰ دلاری موبایل «Hydrogen One» چندان هم عجیب نخواهد بود. تازه اگر بخواهید بدنه موبایلتان از جنس تیتانیوم باشد، قیمت آن تا ۱۶۰۰ دلار افزایش می یابد. جالب این که کمپانی سازنده اعلام کرده این قیمت ها تنها برای زمانی محدود در دسترس خواهد بود، بنابراین احتمالاً در آینده باز هم شاهد افزایش آنها باشیم.

شاید مهمترین ویژگی اسمارت فون RED نمایشگر ۵.۷ اینچی هولوگرافیک آن باشد. نمایشگری که طبق ادعای سازنده از لحاظ رزولوشن تصویر قابل رقابت با نمایشگر رتینای اپل بوده و با بهره گیری از فناوری نانو محتوای خود را در حالت های 2D معمولی، هولوگرافیک با نمای همزمان، حالت سه بعدی و بازی های تعاملی به نمایش بگذارد.

تنها یک رندر رایانه ای و تصاویری شماتیک مربوط به یک پتنت از موبایل هیدروژن وان در دسترس است. همین تصاویر به خوبی عجیب و غیرعادی بودن طراحی بدنه آن را به خوبی نشان می دهد. شاید در نگاه اول به نظر برسد که طراحی دالبری کناره های این موبایل برای جایگیری مطمئن تر آن در دست باشد، اما نگاهی به پتنت ها نشان می دهد که هدفی بیشتر از این مد نظر طراحان بوده و آن تعبیه سنسورهایی است که احتمالاً در مسیر نمایش تصاویر هولوگرافیک به کار خواهند آمد.

ارجحیت کارایی به زیبایی در سایر بخش های موبایل گران قیمت RED نیز دیده می شود. از جمله ماژول بزرگ و بیرون زده دوربین که احتمالاً به لطف تخصص بالای سازنده در این بخش واجد ویژگی هایی کاملاً ممتاز و استثنایی خواهد بود.

احتمالاً ماژول هایی برای تصویربرداری حرفه ای تر با این موبایل عرضه شود

همانند موبایل های موتورولا یا «Essential phones» اندی رابین، هیدروژن وان نیز در بخش پایینی بدنه پشتی خود درگاه اتصال مغناطیسی برای اتصال ماژول های اضافه دارد که به طور حتم می توان با استفاده از آنها قابلیت های جدیدی را به این تلفن هوشمند افزود.

سازنده در کنفرانس رونمایی محصول جدید خود اعلام کرد که این پین های مغناطیسی سرعت بالایی در انتقال اطلاعات خواهند داشت. بنابراین احتمالاً می توان ماژول های دوربین حرفه ای تری را برای ثبت تصاویر و ویدیوهای با کیفیت تر (حتی 6k) نسبت به دوربین اصلی دستگاه به آن متصل نمود.

هنوز از پردازنده به کار رفته در موبایل منحصر به فرد Hydrogen One و میزان رم و باتری آن اطلاعی در دست نیست، اما به طور قطع برای پشتیبانی از نمایشگر جالب و دوربین احتمالاً قدرتمند نیاز به بهترین های بازار با بالاترین سرعت ها خواهد بود.

عرضه موبایل گران قیمت RED اوایل سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

به روزرسانی

«جیمز جنرد» موسس کمپانی RED در فروم کاربران بخش دیگری از مشخصات این موبایل منحصر به فرد را اعلام کرده که از این میان می توان به چیپست اسنپدراگون 835، باتری قدرتمند 4500 میلی آمپر ساعتی و درگاه سیم کارت هیبرید اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Ali Tavakoli
    Ali Tavakoli | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    نمایشگر هولوگرافیک با کارایی شاید یه جورایی اکنون رویا پردازی باشه و این پرتوتایپی که ازش تصاویری موجود هست، چندان چیز شگفت انگیزی رو نشون نمیده! یه چیزی در اندازه گوشی ماژولار موتورولا، میتونید تصاویر بیشتر از این گوشی رو تو این لینک ببینید.

    • Ali Tavakoli
      Ali Tavakoli | ۴ بهمن ۱۳۹۶

      https://www.gsmarena.com/video_shows_prototypes_of_1200_hydrogen_one_smartphone-news-26550.php

  • علی بحرینی
    علی بحرینی | ۳ بهمن ۱۳۹۶

    من که از این تلفن خیلی خوشم میاد

  • iran gnulinux
    iran gnulinux | ۳ بهمن ۱۳۹۶

    نمایشگر هولوگرام یک کار آینده دار است امیدوارم در داخل هم روی این موضوع کار بشود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی