ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت ارتباطات همچنان در حال مذاکره با تلگرام

پلتفرم پیام‌رسان تلگرام در ماه گذشته برای اولین بار به مدت دو هفته فیلتر شد. وزیر ارتباطات در زمان فیلترینگ تلگرام خبر داده بود که رفع مسدودی این شبکه پیام رسان منوط به حذف موارد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

پلتفرم پیام‌رسان تلگرام در ماه گذشته برای اولین بار به مدت دو هفته فیلتر شد. وزیر ارتباطات در زمان فیلترینگ تلگرام خبر داده بود که رفع مسدودی این شبکه پیام رسان منوط به حذف موارد ترویستی و خشونت‌آمیز از این شبکه خواهد بود. وی امروز خبر داد که همچنان در حال پیگیری این موضوع است و تلگرام در صورت تمایل به ادامه فعالیت در ایران باید به قوانین کشور ما احترام بگذارد.

آذری جهرمی امروز پس از رویداد «روز فناوری فضایی» در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت تلگرام گفت: «صحبت‌مان با مدیریت تلگرام این بود که باید خشونت و ضربه زدن به اموال عمومی را متوقف کنیم. نباید اجازه دهند که از پلتفرم آنها چنین استفاده‌ای شود و این تنها نگرانی ما نیست، کشورهای دیگر هم در چنین مواردی حساسیت دارند.»

وزیر ارتباطات خبر داد که پیگیری‌ها و مذاکرات با تلگرام در حال انجام است: «اگر این پلتفرم می‌خواهد مورد استفاده دائمی مردم ما باشد و زیرساخت‌های ما به آن متصل شوند، باید به مقررات حاکمیتی ما احترام بگذارد.»

آذری جهرمی خبر می‌دهد که در حال حاضر، تلگرام چارچوبی برای گزارش کاربردهای نامناسب دارد و در صورت مشاهده موارد خشونت‌آمیز، پیغام‌هایی را به صاحبان کانال‌ها داده و از آنها درخواست می‌کنند محتوای خشونت‌آمیز را حذف کنند: «از دید آنها، این اقدامی است که در راستای موضوع کنترل خشونت انجام داده‌اند و طبیعتاً این مسئله از دید ما مطلوب نیست.»

بر اساس آخرین آمار رسمی که بیش از ۱ سال پیش از سوی خود تلگرام منتشر شده، این شبکه پیام رسان بیش از ۴۰ میلیون کاربر در ایران دارد که با یک بررسی میدانی می‌توان دید که امروز این آمار افزایش زیادی پیدا کرده است. این در حالیست که تعدادی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان داخلی در زمانی که تلگرام مسدود شده بود، به علت افزایش حجم کاربران با مشکلات فنی مواجه شده بودند.

از سوی دیگر هیچ‌یک از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان داخلی یا خارجی، برخی قابلیت‌ها را در اختیار کاربران حرفه‌ای و کسب‌وکارها قرار نمی‌دهد که توسعه ربات یکی از همین موارد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • ali-g
    ali-g | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    وزیر ارتباطات خبر داد که پیگیری‌ها و مذاکرات با تلگرام در حال انجام است: «اگر این پلتفرم می‌خواهد مورد استفاده دائمی مردم ما باشد و زیرساخت‌های ما به آن متصل شوند، باید به مقررات حاکمیتی ما احترام بگذارد.»

    مورد استفاده مردم یا مورد سو استفاده شما؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی