ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت دستبند آمازون دسترسی به اجناس در انبارها را تسهیل می کند

آمازون همواره تلاش می کند فناوری های مختلفی را برای تسریع فرایندهای انبارداری و توزیع کالا به کار گیرد. در دو مورد از جدیدترین پتنت هایی که فرایند ثبت آنها تأیید شده، امکان پایش حرکت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

آمازون همواره تلاش می کند فناوری های مختلفی را برای تسریع فرایندهای انبارداری و توزیع کالا به کار گیرد. در دو مورد از جدیدترین پتنت هایی که فرایند ثبت آنها تأیید شده، امکان پایش حرکت کارمندان در انبارها به واسطه دستبندهای پوشیدنی به طور دقیق تری فراهم می شود.

درخواست ثبت دو پتنت مورد بحث از ماه مارس سال 2016 (اسفند تا فروردین سال 94) از سوی آمازون مطرح شده و به تازگی تأیید شده اند. البته به نظر می رسد در نهایت هر دو دستبند قرار است وظیفه ای مشابه ولی به دو روش متفاوت را انجام دهند. آمازون وظیفه این دستبندها را «پایش کارایی وظیفه تخصیص داده شده» نامیده است.

پتنت آمازون در انبار

سیستمی که شامل این دو پتنت است از مجموعه ای از دستگاه های مبتنی بر امواج فراصوت، دستبندها و یک ماژول نظارتی برای مدیریت تمام این تجهیزات بهره می برد. دستبند کمک می کند که موقعیت کاربری که آن را پوشیده بسته به مکان بسته ها در انبار، مشخص شود.

بر اساس پتنت اول (تصویر بالا) اگر کاربر دست خود را به سمت آیتم اشتباه نزدیک کند، دستبند صدای هشدار پخش می کند. پتنت دیگر (تصویر پایین) نیز اشاره به دستبندی دارد که در صورت نزدیک شدن دست کاربر به آیتم درست، او را با ویبره با خبر کرده و در جهت درست هدایت می کند.

پتنت آمازون در انبار

به نظر می رسد این پتنت در صورت پیاده سازی در انبارها به میزان زیادی از اتلاف وقت بکاهد. بنا بر گزارش وبسایت ورج پتنت یاد شده می تواند در آمازون که به شرایط کار طاقت فرسا، از جمله زمان مشخص برای استفاده از سرویس های بهداشتی، تایمرهای تنظیم شده برای بسته بندی اجناس توسط کارکنان و 55 ساعت کار در هفته معروف است، بسیار کاربردی باشد، البته از آنجایی که این موضوع ممکن است به اشتباه برداشت شود، آمازون نیز به ادعای ورج پاسخ داده. این کمپانی اعلام کرده:

حدس و گمان هایی که در مورد این پتنت مطرح شده، اشتباه بوده است. بر اساس گفته آمازون، در حال حاضر کارکنان این کمپانی از اسکنرهای همراه برای بررسی کردن فهرست ها و تکمیل کردن سفارشات بهره می برند. ایده پتنت ها در صورت پیاده سازی در آینده قرار است این فرایندها را بهبود بخشد. به این ترتیب (در صورت پیاده سازی) دیگر نیازی به حمل اسکنرها یا مشاهده دائمی نمایشگر های کامپیوترها نیست.

آمازون در ادامه افزوده که مشابه با سایر کمپانی ها از هر کارمند خود انتظاراتی در زمینه کارایی آنها را دارد. این کمپانی در نهایت اعلام کرده که قرار نیست تجهیزات مرتبط با این پتنت برای ردیابی کارمندان یا محدود کردن امکان استفاده از استراحت آنها به کار رود. البته در نهایت این هم یک پتنت است که شاید هیچگاه پیاده سازی نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی