ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دفاع انجمن حمایت از علی بابا
تکنولوژی

علی بابا به دنبال فروش روزانه ۱۰ میلیاردی

امروز -۲۳بهمن- سورنا ستاری، معاون علم‌وفناوری رئیس جمهوری در ادامه بازدیدهایش از استارتاپ‌های بزرگ و موفق به سراغ هلدینگ توشا (علی‌بابا، جاباما) رفت و مدیران این مجموعه برای او از دستاورد‌ها و همچنین اهداف آینده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۸

امروز -۲۳بهمن- سورنا ستاری، معاون علم‌وفناوری رئیس جمهوری در ادامه بازدیدهایش از استارتاپ‌های بزرگ و موفق به سراغ هلدینگ توشا (علی‌بابا، جاباما) رفت و مدیران این مجموعه برای او از دستاورد‌ها و همچنین اهداف آینده خود گفتند.

«مجید حسینی نژاد»، هم‌موسس و رییس هیات مدیره هلدینگ توشا در جریان همین بازدید خبر داد که اکنون درآمد علی بابا به شکل روزانه ۲.۵ میلیارد تومان است و پیش‌بینی کرد که در سال آینده، فروش این شرکت به شکل روزانه ۱۰ میلیارد تومان خواهد بود. وی همچنین خبر داد که تا سه سال آینده، علی بابا می‌تواند به شکل روزانه ۳۵ هزار بلیت به فروش برساند؛ رقمی که اکنون به شکل روزانه ۱۰ هزار بلیت است.

رییس هیات مدیره هلدینگ توشا در توضیحات خود برای سورنا ستاری گفت که در ۱۲ ماه گذشته مجموعه علی‌بابا ۳.۵ میلیون بلیت به فروش رسانده است. حسینی همچنین خبر داد که علی بابا ۲۰ درصد از بازار فروش بلیت هواپیمای داخلی، ۱۵ درصد از بازار بلیت قطار و نهایتاً یک درصد از بازار بلیت هواپیمای خارجی را در اختیار دارد: «اعتقاد داریم که ۴۵ درصد از بازار آنلاین این حوزه را در اختیار داریم هر چند که این رقم مبنای دقیقی ندارد.»

نیما قاضی، مدیرعامل جدید شرکت علی‌بابا در حال توضیح برای سورنا ستاری.

حسینی‌نژاد عنوان کرد که هلدینگ توشا به دنبال ایجاد تحول در حوزه گردشگری است. وی در گفتگو با دیجیاتو خبر داد که امروز در گردشگری ایرانی، کاربر به شکل تصادفی و کورکورانه از خدمات استفاده می‌کند و نمی‌توان فعالین باکیفیت را از بی‌کیفیت تشخیص داد: «امروز واقعاً این اتفاق نمی‌افتد که خدمات‌دهندگان با کیفیت در این حوزه بتوانند از مزیت‌ها و تعهد خود بهره‌مند شوند و خلق ثروت کنند. ما تلاش می‌کنیم با ابزارهای تکنولوژی فعالین حوزه گردشگری را توانمند کنیم تا بتوانند سرویس‌های خود را به مردم معرفی کنند و مردم هم بتوانند در مورد این خدمات نظر خود را ابراز کنند.»

مجید حسینی نژاد، هم‌موسس و رییس هیات مدیره هلدینگ توشا در حال ارائه آمارهای علی‌بابا برای سورنا ستاری.

اشاره رییس هیات مدیره هلدینگ توشا، به مجموعه جدیدی است که پیشتر شروع به کار کرده اما فعلاً متوقف شده اما می‌خواهد از تابستان سال آینده کار خود را از سر بگیرد. این مجموعه «Hello Persia» نام دارد و به گفته حسینی‌نژاد، قرار است از خرداد سال آینده پلتفرمی برای فعالین این حوزه باشد. او به دیجیاتو می‌گوید که اولویت اول برای بحث ایران‌گردی در این پلتفرم، توجه به کاربران داخل ایران است: «حجم بازار ایران به حدی بزرگ است که هیچ‌کدام از سایت‌های ما زبان انگلیسی ندارند. تا نتوانیم مردم ایران را به درستی در ایران بچرخانیم نمی‌توانیم کیفیت صحیح را در اختیار گردشگر خارجی قرار دهیم.»

سورنا ستاری، معاون علم‌وفناوری رییس جمهوری نیز در جریان بازدید از شرکت علی بابا و هلدینگ توشا، عنوان کرد که استارتاپ‌ها باید خودشان زیرساخت را با حمایت دولت تهیه کنند نه اینکه دولت در ایجاد زیرساخت دخالت داشته باشد:

«کار اصلی را باید کسب‌وکار انجام دهد. بیش از هرچیز نیاز داریم تا در ارائه مجوزها یک تحول جدی صورت گیرد. نمی‌توانیم با شیوه‌های که در گذشته در پیش گرفته بودیم این استارتاپ‌ها را تقویت کنیم. امروز شرکت‌ها در حال توسعه بازار خود هستند و هر روز ایده‌های جدیدی ارائه می‌دهند تا این بازار را بیشتر فتح کنند. همینطور کم‌کم نگاهی به خارج از کشور دارند که یکی از حوزه‌های مهم، حوزه گردشگری است و می‌تواند در آینده شاهد تحولات جدی باشد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی