ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جایزه کشف باگ Spectre در محصولات اینتل
تکنولوژی

اینتل جایزه کشف حفره های امنیتی مشابه باگ Spectre را افزایش داد

شکی نیست که کمپانی اینتل از بابت گستردگی و عمق خطر باگ های امنیتی Meltdown و Spectre کاملاً غافلگیر شد، اما این چیپ ساز بزرگ آمریکایی تلاش دارد با استفاده از تخصص توسعه دهندگان مستقل ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۳:۳۰

شکی نیست که کمپانی اینتل از بابت گستردگی و عمق خطر باگ های امنیتی Meltdown و Spectre کاملاً غافلگیر شد، اما این چیپ ساز بزرگ آمریکایی تلاش دارد با استفاده از تخصص توسعه دهندگان مستقل هر چه سریع تر نقص های مورد بحث و موارد مشابه با آنها را به شکل کامل و در همه ابعاد رفع نماید.

در همین راستا این شرکت جایزه کشف حفره های امنیتی مرتبط یا مشابه با باگ Spectre را افزایش داده تا از این طریق متخصصین امنیتی بیشتری را وادار به کمک به خود نماید. بر این اساس از این پس یافتن هر باگ عمومی جایزه ای ۱۰۰ هزار دلاری را به دنبال خواهد داشت. یابنده باگ های مرتبط با کانال های جانبی همچون Spectre نیز ۲۵۰ هزار دلار دریافت خواهد کرد.

جایزه بیشتر برای کشف مواردی مشابه با باگ Spectre تنها به دلیل گستردگی و اهمیت آنها نیست، بلکه پیچیدگی این فرایندها و دشواری یافتن حفره ها نیز در این قبیل موارد بسیار بیشتر است.

کمپانی اینتل وعده داده امنیت چیپ های تولیدی اش در سال ۲۰۱۸ به شکل چشمگیری ارتقا یابد، اما برنامه کشف باگ ها تا آخرین روز سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد یافت تا از این طریق احتمال روز بحران هایی چون مورد اخیر تا حد ممکن کاهش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • M
    M | ۲۷ بهمن ۱۳۹۶

    باید دولت ها هم اینطور جایزه ای در نظر بگیرند تا امنیت شهروندان شان بالا برود.

مطالب پیشنهادی