ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی برلیانس H330/H320 از دید مالکان؛ مشخصات فنی، نقاط قوت و ضعف

از چهره تکراری محصولات قدیمی خودروسازان داخلی خسته شده‌اید؟ توان مالی خرید یک اتومبیل با اصل و نسب خارجی را ندارید؟ آیا بنابر اینگونه دلایل قصد ندارید خودروی چندسال کارکرده خود را تعویض نمایید؟ موارد ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

از چهره تکراری محصولات قدیمی خودروسازان داخلی خسته شده‌اید؟ توان مالی خرید یک اتومبیل با اصل و نسب خارجی را ندارید؟ آیا بنابر اینگونه دلایل قصد ندارید خودروی چندسال کارکرده خود را تعویض نمایید؟

موارد مذکور و سوالاتی از این دست قطعا دیگر جایی در ذهن مشتریان ایرانی ندارد، چرا که چند سال از حضور خودرو های چینی در شکاف قیمتی مابین محصولات داخلی و خودرو های وارداتی گرانقیمت از مبدا کشور هایی مانند کره، ژاپن و اروپا، می‌گذرد.

برلیانس H320 / H330

شرکت پارس خودرو نیز که نسبت به عطش مشتریان این محدوده به خوبی آگاهی پیدا کرده بود، برای عرضه یکی دو محصول چینی تقریبا ارزان‌ قیمت با شرکت برلیانس اتو چین وارد مذاکره شد.

سرانجام این مذاکرات منجر به تولید دو مدل (چهار محصول) شد. محصولات H220، H230، H320 و H330 چهار خودروی هاچبک و سدان برلیانس هستند که در پارس خودرو مونتاژ می‌شوند و با توجه به ظاهر به‌روزتر و آپشن بیشتر در مقایسه با خودرو های داخلی، موفق شدند تا مانند سایر محصولات چینی بخشی از مشتریان دلزده از خودرو های داخلی را به سمت خود بکشانند.

برلیانس H320 / H330
برلیانس H320 کراس که تنها اندکی از نسخه هاچ بک بلندتر است و برای سال 97 به پیشرانه جدیدی با 10 اسب بخار قدرت بیشتر مجهز شده است.

در این میان دو مدل 330 سدان و 320 هاچبک با استقبال نسبتا خوبی مواجه شدند. این خودرو ها به یک پیشرانه 1.5 لیتری با توان 103 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن-متر تجهیز شده‌اند و سامانه انتقال نیروی آنها نیز از یک گیربکس پنج سرعته دستی و یا چهار سرعته اتوماتیک بهره‌مند شده است.

با توجه به تازه وارد بودن این خودرو نسبت به خودرو های داخلی، قطعا نمی‌توان از ایرادات و مزایای این خودرو بدون شنیدن تجربیات مالکان آنها باخبر شد. بنابراین با ما همراه شوید تا شما را نسبت به جنبه‌های مختلف خودروی هاچبک برلیانس H320، البته از دیدگاه تنی چند از مالکان آن آشنا نماییم.

برلیانس H320 / H330

نکات مثبت برلیانس H320 / H330

مسلما هر خودرویی به نوبه خود دارای نقاط قوت و ضعف است و H320 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. ابتدا به سراغ جنبه های مثبت H320 برویم. عملکرد سیستم برقی فرمان با بازخورد های مثبت فراوانی از سوی رانندگان مواجه شده است.

نرمی و کارایی مناسب این سیستم برای بسیاری از افراد کاملا مشهود و تحسین برانگیز بوده است. هندلینگ مناسب و پایداری نسبی در عبور از پیچ‌ ها را هم بایستی به نکات مثبت این خودرو اضافه نمود.

برلیانس H320 / H330
اگر اهل مسافرت هستید و نگران کمبود جا برای قراردادن وسایل سفر خود در داخل این خودروی هاچبک هستید، بهتر است بدانید که محفظه بار H320 از فضای نسبتا کافی برخوردار است و در مقایسه با سایر هاچبک‌ های بازار، کاملا جادار است. همچنین میزان دید به بیرون از داخل کابین هم کافی ارزیابی می‌شود.

برلیانس H320 / H330نقاط ضعف برلیانس H320/H330

در سوی دیگر نیز مشکلات و مسائلی ذهن برخی مالکان را به خود مشغول نموده است. یکی از فراگیرترین گلایه ها ریشه در کیفیت نامناسب و سروصدای کمک فنرهای عقب دارد که موجب شده تا بعضی از مالکین محترم نسبت به تعویض آنها اقدام نموده و حتی قطعه مربوط به تندر نود را در این خودرو نصب نمایند.

در مورد قدرت خنک کنندگی کولر هم حرف و حدیث فراوان بوده و نظر بسیاری از دوستان بر ضعف نسبی و قدرت کم آن استوار است که حتی نسبت به برخی خودرو های داخلی نیز ضعیف‌ تر است.

برخی از این عزیزان با تعویض و تنظیم مجدد میزان گاز کولر نتایج خوبی به دست آورده اند و بهتر است شرکت سازنده در صورت تأیید مشکل مذکور، خود نسبت به تنظیم گاز کولر و افزایش قدرت خنک کنندگی آن اقدام نماید.

برلیانس H320 / H330
افرادی که به دنبال هیجان و شتاب بالا در رانندگی هستند، آنچنان از این خودرو استقبال نخواهند کرد. در واقع شتاب اولیه چندان راضی کننده نیست. این مورد به ویژه در نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک بیشتر نمود پیدا می‌کند و حتی با انتخاب حالت دستی تعویض دنده هم شرایط چندان بر وفق مراد نخواهد بود.

مورد دیگری که موجب زحمت برخی از مالکان این خودرو شده، خرابی قفل درب به صورت تک و یا نقص در سیستم قفل مرکزی خودرو است که بهتر است شرکت سازنده نسبت به کنترل کیفیت این قسمت اهتمام بیشتری داشته باشد تا اگر قطعه یا قطعات خاصی کیفیت لازم را دارا نیستند، نسبت به جایگزینی آن با قطعات مرغوب تر اقدام نماید.

کیفیت مواد بکار رفته در داخل کابین هم چندان چنگی به دل نمی زند و گفته شده پس از مدتی داشبورد پلاستیکی و خشک این خودرو رنگ و لعاب اولیه را از دست داده و تا حدی رنگش تغییر خواهد کرد. این مسئله به ویژه در تریم کرم رنگ بیشتر گزارش شده است.

برلیانس H320 / H330
در یکی دو مورد نیز نفوذ آب به داخل و یا سر و صدای بیش از حد از سمت صندلی شاگرد گزارش شده که احتمالا ناشی از عدم مونتاژ مناسب است.

البته عیوب مونتاژی نه تنها در این خودرو بلکه در بسیاری از دیگر خودرو های چینی و غیر چینی نیز به چشم می‌خورد و نمی توان آن را فقط مختص یک مدل دانست.

برلیانس H320 / H330
در پایان می‌توان این طور بیان نمود که عموما بسیاری از دارندگان H320 از خودروی خود راضی هستند و اگر برخی از عیوب ناشی از مونتاژ در این خودرو مرتفع شود، با توجه به بازه قیمتی که در آن عرضه می‌شود، می‌تواند به عنوان یک رقیب محترم برای حریفانی همچون رنو ساندرو، لیفان ایکس 50 و جک j5 عرض اندام نماید.

البته در پی نامشخص بودن شرایط ایمنی برلیانس سری h300، در چین شاهد معرفی مدل جایگزین این خودرو با نام h3 هستیم اما مشخص نیست که این محصول جایگزین چه زمانی به بازار کشور عرضه خواهد شد؟

برلیانس h3

تمام این موارد در حالیست که به تازگی پارس خودرو پیشرانه ای بزرگتر با حجم 1650 سی سی با قدر 114 اسب بخار را برای برلیانس h330 و h320 کراس (c3) مهیا کرده است و از این رو قیمت این خودرو برای مدل 97 به حدود 60 میلیون تومان افزایش یافته، به گفته پارس خودرو پیشرانه جدید به لطف قدرت بیشتر و تجدید در نظر در ضرایب گیربکس، بهتر از قبل با شرایط ایران سازگاری دارد و حالا باید منتظر ماند و دید که نتیجه این تغییرات در عمل چه خواهد بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Ali Bakhshi
    Ali Bakhshi | ۵ مهر ۱۳۹۷

    در یک کلام خلاصه میشه "آشغال"
    من مدل h220 دنده ای رو خریداری کردم و نمیتونم در مورد سری 300 نظر بدم ولی سری 200 اصلا گیربکس خوبی نداره !
    ماشین 1000 تا کار کرده دنده یک جا نمیخوره بیشتر اوقات و دنده 2 خود به خود خلاص میشه !
    آینه برقیش سر 200 تا از کار افتاد
    داشبورد سر 500 تا به صدا افتاده !
    همینها کافیه که بگم چند ده میلیونو دور ریختم
    بازار دست دوم هم نداره
    مزیت هاش صدای موتور پایین (از داخل کابین , چون پیاده شید صدای تراکتور میده)
    سیستم تعلیق نرم و فرمان برقیه
    (توی 600 تای اول فرمان برقی از تنظیم خارج شد با اینکه دست انداز هارو با احتیاط رد میکنم )
    خر بخرید ولی برلیانس نخرید :(

  • alireza ekt
    alireza ekt | ۲۹ تیر ۱۳۹۷

    پس با توجه به اینکه شرکت BMW آلمان پشت برلیانس هست در کیفیت بالای آن شکی نیست. برلیانس یکی از بزرگترین پروژه های سایپا و پارس خودرو هست و قراره موتور آن توسط مگا موتور داخل سازی بشه. موتور آن در خودرو جدید سایپا یعنی رهام نصب شده.

  • alireza ekt
    alireza ekt | ۲۹ تیر ۱۳۹۷

    شما در مقاله تان درباره شرکت برلیانس و توانایی هاش چیزی نگفتید. شرکت برلیانس یک شرکت کامل چینی نیست بلکه یک شرکت آلمانی و چینی هست. 50 درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت BMW آلمان هست . این شرکت بسیاری از خودرو های BMW را میسازد . حتی موتور BMW داخل شرکت برلیانس تولید میشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی