ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جف بزوس
تکنولوژی

سرمایه گذاری هنگفت بزوس برای ساخت ساعتی که ده هزار سال عمر می کند

جف بزوس، مدیرعامل کمپانی آمازون و ثروتمندترین فرد دنیا که اغلب به دلیل عدم گشاده دستی در امور خیریه مورد انتقاد قرار می گیرد، در سال های گذشته ده ها میلیون دلار را صرف ساخت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

جف بزوس، مدیرعامل کمپانی آمازون و ثروتمندترین فرد دنیا که اغلب به دلیل عدم گشاده دستی در امور خیریه مورد انتقاد قرار می گیرد، در سال های گذشته ده ها میلیون دلار را صرف ساخت ساعتی نمادین کرده است.

او روز گذشته در توییتر خود از آغاز نصب تجهیزات ساعتی خبر داد که 42 میلیون دلار هزینه در پی داشته و قرار است 10 هزار  سال عمر کند. این ساعت که در ارتفاع 152 متری نصب شده و انرژی خود را از چرخه گرمایی تامین می کند، به عنوان نمادی از تفکر بلند مدت ساخته می شود.ایده اولیه ساخت این ساعت نخستین بار  توسط فردی به نام «دنی هیلز» در سال 1989 مطرح شد که عقیده داشت امکان مطالعه دقیق تر آینده بشریت را در دراز مدت فراهم می کند. بزوس در وبلاگ خود طرح هیلز را بدین صورت شرح داده است:

هدف او ساخت ساعتی مکانیکی با عقربه های سال شمار و قرن شمار بود که هر هزار سال یک بار به صدا در آید. از نظر من فناوری بشری به سطحی رسیده که امکان عملی کردن طرح های عجیب را فراهم می کند.

این تیم کار خود را از چند سال پیش آغاز کرده و در حال حاضر مشغول نصب تجهیزات و حفاری کوهی هستند که ساعت روی آن نصب می شود.

پس از نصب قطعات مختلف و راه اندازی ساعت، امکان بازدید برای عموم مردم فراهم می شود، با این حال مشاهده این ساعت از نزدیک دردسرهای خاص خود را دارد چرا که فاصله آن از نزدیکترین فرودگاه چند ساعت است و علاوه بر این علاقمندان باید خود را برای 700 متر صعود از دره تا محل نصب ساعت آماده کنند. ساعت بزوسپیش از این نمونه های اولیه دیگری در مقیاس کوچک از این ساعت ساخته شده اما پروژه بزوس اولین طرحی است که در مقیاس واقعی پیاده سازی می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • پدرام HL
    پدرام HL | ۲ اسفند ۱۳۹۶

    خدا شفاشون بده

  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۲ اسفند ۱۳۹۶

    سلام،مسئولین دیجیاتو،جون مادرتون یا ورود با گوگل رو به اپایکیشن اضافه کنید،یا بخش بازیابی پسورد رو درست کنید،من ۲ میلیون بار تو هر حسابی و هر اپلیکیشنی بازیابی پسورد کردم،دیجیاتو روی منو کم کرد

مطالب پیشنهادی