ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کره ای بلند پرواز؛ مشخصات فنی و آپشن های نسل جدید هیوندای سانتافه

سرانجام پس از انتشار چند تصویر و اطلاعات محدود هیوندای در اقدامی غیر منتظره و پیش از برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو 2018 از نسل چهارم سانتافه در موتور استدیوی خود در سئول رونمایی کرد. همانطور ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

سرانجام پس از انتشار چند تصویر و اطلاعات محدود هیوندای در اقدامی غیر منتظره و پیش از برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو 2018 از نسل چهارم سانتافه در موتور استدیوی خود در سئول رونمایی کرد.

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، سانتافه 2019 به لحاظ طراحی کاملا متحول شده و اینک از ظاهری پویاتر و جذاب تر برخوردار است. جلوپنجره شش ضلعی عظیم، چراغ های اصلی باریک و کشیده و چراغ های مه شکن بزرگ برخی از خصوصیات بارز سانتافه در نمای جلو هستند.

Hyundai-Santa_Fe-2019-1280-06

Hyundai-Santa_Fe-2019-1280-06

در نمای جانبی خط نسبتا ضخیمی که از گوشه چراغ های جلو آغاز شده و تا چراغ های عقب امتداد پیدا می کنند، نقشی بسزا در القای حس پویایی و تحرک دارند. گلگیرهای نیز اکنون متورم تر شده و کمان آنها حالت مربعی تری به خود گرفته است.

Hyundai-Santa_Fe-2019-1280-1d Hyundai-Santa_Fe-2019-1280-1d

در توصیف نمای عقب باید بگوییم که این قسمت نیز تا حد زیادی دگرگون شده و ترکیب جذاب و هیجان انگیزی خلق شده است. حجم پردازی های بعضا اغراق آمیز، چراغ های باریک و کشیده و امتداد فوق العاده زیبای خط جانبی اصلی بر روی درب، برخی از المان های شاخص و کلیدی نمای عقب به شمار می روند.

Hyundai-Santa_Fe-2019 Hyundai-Santa_Fe-2019

به گفته هیوندای  در نسل چهارم ضخامت کم ستون های A و پنجره های بزرگ تر باعث شده اند که دید داخل به اطراف تا 40 درصد افزایش پیدا کند.

Hyundai-Santa_Fe-2019 Hyundai-Santa_Fe-2019

مثل نمای بیرونی در داخل کابین نیز گویی انقلابی رخ داده و تقریبا همه اجزا عوض شده اند. با وجود گسترده بودن دامنه تغییرات شاید نتوان کابین سانتافه 2019 – به ویژه چینش اجزای داشبورد - را چندان زیبا توصیف کرد، هر چند به عبارتی زیبایی در چشمان بیننده بوده و ممکن است برخی نظر متفاوتی داشته باشند.

Hyundai-Santa_Fe-2019Hyundai-Santa_Fe-2019

سیستم اینفوتنیمنت سانتافه 2019 در مدل پایه به یک نمایشگر ایستاده 7 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو مجهز شده است.

Hyundai-Santa_Fe-2019 Hyundai-Santa_Fe-2019

برای نسل چهارم سانتافه، کره ای ها از شیوه نامگذاری متفاوتی استفاده کرده اند. در نسل سوم که روزهای آخر حیات خود را سپری می کند، مدل کوچک تر یا به عبارت بهتر پنج نفره، با پسوند اسپرت شناخته می شود؛ حال آنکه مدل هفت نفره با نام سانتافه و در برخی بازارها با نام گرند سانتافه به فروش می رسد.

Hyundai_Sante-Fe and Santa Fe Sport

در نسل جدید نسخه پنج نفره با نام سانتافه و نسخه طولانی تر یا همان هفت نفره با نام سانتافه XL ارایه می شود. جالب آنکه یک نسخه هشت نفره دیگر نیز با نامی متفاوت راهی میدان رقابت خواهد شد.

ابعاد سانتافه 2019 در مقایسه با سانتافه اسپرت کنونی اندکی رشد کرده؛ طبق اطلاعات موجود فاصله محوری نسل جدید با 6.61 میلی متر افزایش به 276.61 سانتی متر رسیده، طول آن نیز از 469.9 به 477.01 سانتی متر افزایش یافته است. نتیجه اینکه فضای داخل کابین سانتافه 2019 اکنون 3,134.7 لیتر است که در مقایسه با فضای 3,058 لیتری نسل کنونی به میزان قابل توجهی بیشتر شده است.

کره ای ها برای به حرکت در آوردن نسل چهارم سانتافه چند موتور مختلف در نظر گرفته اند. نمونه 2.2 لیتری توربو دیزل چهار سیلندر یکی از این موتورهاست که می تواند 200 اسب بخار قدرت و 434 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

در کنار موتور دیزلی، خریداران امکان انتخاب سانتافه با دو موتور بنزینی دیگر را خواهند داشت. نمونه آشنای 2.4 لیتری چهار سیلندر که نیروبخش مدل پایه خواهد بود، 185 اسب بخار قدرت دارد. افرادی هم که به دنبال قدرت بیشتر با سوخت بنزین باشند می توانند به سراغ موتور 2 لیتری چهارسیلندر توربو با 232 اسب بخار قدرت بروند. به گفته یکی از مقامات رده بالای هیوندای در ایالات متحده نسخه هیبریدی سانتافه نیز در حال توسعه بوده و در آینده نزدیک معرفی خواهد شد.

تمامی مدل ها و تریم های مختلف سانتافه 2019 بدون توجه به نوع موتور از یک گیربکس هشت سرعته خودکار اتوماتیک بهره خواهند برد. این گیربکس جدید توسط مهندسین هیوندای توسعه یافته و گفته می شود نسبت به نمونه شش سرعته قبلی سبک تر و بهینه تر است. حالت های رانندگی نرمال، اسپرت و هوشمند یکی از کلیدی ترین ویژگی های گیربکس اختصاصی هیوندای هستند.

در نسل چهارم، هیوندای تاکید ویژه ای بر روی کلید واژه ایمنی داشته و سانتافه را از این لحاظ در کلاس خود سرآمد می داند. ترمز اضطراری خودکار، اخطار عدم هوشیاری راننده، سیستم کنترل نقاط کور، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط و تعویض مسیر، کروز کنترل هوشمند و اخطار عبور وسیله نقلیه از پشت خودرو برخی از سیستم های مرتبط با ایمنی هستند که در قالب مجموعه ای به نام " SmartSense" ارایه شده اند.

جالب آنکه هیوندای به فکر والدین فراموشکار نیز بوده و در صورت جا ماندن کودکان بر روی صندلی عقب با بوق زدن و یا روشن و خاموش کردن چراغ ها به آنها اخطار می دهد.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند هیوندای با نسل چهارم سانتافه گام های بزرگی را برداشته و به نظر می رسد این شاسی بلند کره ای خواهد توانست با تکیه بر فاکتورهایی مثل طراحی متفاوت، تجهیزات ایمنی مناسب در حالت استاندارد، کابین جادار و فاکتور احتمالی قیمت حرف های زیادی برای گفتن در برابر بزرگان داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • m.b
    m.b | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    خدایا به ما هم عطا کن

    • Mohammad Daryabiyan
      Mohammad Daryabiyan | ۵ اسفند ۱۳۹۶

      بشین الان عطا میکنه !!! یادت باشه عزیز خدایی که ازش دم میزنی همیشه داد بیچاره ها رو درمیاره ، خنده پول دارها رو ...

  • ali
    ali | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    قشنگ تر شده اما وقتی فهمیدم چراغ اصلی اومده جای پرژ کتور و چراغ اصلی شده دی لایت کلا نظرم عوض شد

مطالب پیشنهادی