ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلکاتل از 4 اسمارت فون و 2 تبلت اقتصادی دیگر با قیمتی کمتر از 250 دلار رونمایی کرد

آلکاتل کنگره جهانی امسال را با معرفی چندین موبایل تازه آغاز کرد که همگی قیمتی کمتر از 280 دلار داشته و می توانند برای مشتریانی که بودجه اندک دارند بسیار مقرون به صرفه ظاهر شوند. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

آلکاتل کنگره جهانی امسال را با معرفی چندین موبایل تازه آغاز کرد که همگی قیمتی کمتر از 280 دلار داشته و می توانند برای مشتریانی که بودجه اندک دارند بسیار مقرون به صرفه ظاهر شوند. علاوه بر موبایل «آلکاتل 5»، این کمپانی هم اکنون 4 موبایل و دو تبلت اندرویدی تازه دارد که تقریباً تمام آنها برخی مشخصات پرچمداران را در خود جای داده اند و ضمناً از زبان طراحی تازه آلکاتل، یعنی «Simganic» بهره می برند.

آلکاتل 3، 3X و 3V

تمام موبایل های این خانواده از نظر طراحی و مشخصات سخت افزاری به یکدیگر شباهت دارند، اما در ابعاد گوناگون عرضه می شوند. مدل 3 نمایشگری 5.5 اینچی با رزولوشن 1440x720 دارد، مدل 3X نمایشگری 5.7 اینچی با رزولوشن 1440x720 و مدل 3V نمایشگری 6 اینچی با رزولوشن 2K.

افزون بر این، هر سه دیوایس از پردازنده چهار هسته ای مدیاتک بهره می برند و از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می کنند که قطعاً به هیچ وجه با نمونه های پیشرفته تر مثل Face ID  برابری نمی کند.

دو نکته عجیب درباره موبایل های این خانواده وجود دارد. از یک سو، مدل های 3X و 3V برای ارائه حالت پرتره، به دوربین دوگانه مجهز شده اند اما مدل 3 چنین دوربینی ندارد. از سوی دیگر نیز، مدل های 3 و 3V اندروید اوریو را به اجرا در می آورند اما 3X به صورت پیش فرض به اندروید نوقا تجهیز شده و دلیل این تصمیمات به هیچ وجه مشخص نیست. در نهایت، سه موبایل آلکاتل 3، 3X و 3V به ترتیب با قیمت 150، 180 و 190 یورو فروخته می شوند.

آلکاتل 1X

نخستین موبایل آلکاتل در خانواده «الکاتل 1»، تحت عنوان 1X شناخته می شود. این موبایل در مدل های گوناگون عرضه می شوند که اکثر آنها «اندروید گو» را به اجرا در می آورند؛ نسخه ای سبک وزن از اندروید که برای سخت افزارهای ضعیف تر بهینه سازی شده. اما یکی از مدل ها نیز به صورت پیش فرض از نسخه کامل اندروید اوریو بهره می برد.

به همین شکل، یک مدل از دو سیم کارت پشتیبانی می کند و یک مدل دیگر تنها از یک سیم کارت. موضوع زمانی جالب تر می شود که بدانید برخی مدل ها به سنسور اثر انگشت مجهز نیستند و در عوض باید به قابلیت تشخیص چهره «Face Key» اتکا کنید که البته مشخص نیست تا چه حد امنیت دستگاه را تامین می کند. مدل های مختلف آلکاتل 1X با قیمت 100 و 110 یورو طی ماه آوریل امسال عرضه می گردند.

آلکاتل 1T 7 و 1T 10

علاوه بر چهار اسمارت فون بالا، آلکاتل دو تبلت اندرویدی نه چندان گران قیمت نیز در آستین دارد. تبلت های 1T 7 و 1T 10، دیوایس هایی اقتصادی با پردازنده 4 هسته ای و 1 گیگابایت حافظه رم هستند که اندروید 8.1 اوریو را به اجرا در می آورند. مثل موبایل های بالا، خبری از پشتیبانی از وای فای 802.11ac نیست که یکی از استانداردهای این صنعت برای سالیان متمادی بوده است.

بزرگ ترین وجه تمایز دو تبلت، همانطور که از نامشان نیز پیداست به ابعاد نمایشگر و رزولوشن باز می گردد. مدل 1T 7 به نمایشگری 7 اینچی با رزولوشن 1024x600 مجهز شده و همین مشخصات در مدل 1T 10 به نمایشگر 10 اینچی با رزولوشن 1280x800 ارتقا می یابد. دو تبلت اندرویدی آلکاتل در فصل بهار پیش رو و با قیمت 70 و 100 یورو عرضه می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی