ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل های بازیابی شده دست دوم
تکنولوژی

رونق بازار موبایل های دست دوم با افزایش قیمت محصولات جدید

در شرایطی که قیمت برخی موبایل های پرچمدار از مرز هزار دلار گذشه و قیمت دیگر محصولات این رده نیز به شکل چشمگیری افزایش یافته، به تدریج شاهد رونق گرفتن هر چه بیشتر بازار موبایل ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

در شرایطی که قیمت برخی موبایل های پرچمدار از مرز هزار دلار گذشه و قیمت دیگر محصولات این رده نیز به شکل چشمگیری افزایش یافته، به تدریج شاهد رونق گرفتن هر چه بیشتر بازار موبایل های دست دوم و بازیابی شده در کشورهای مختلف هستیم.

بنا بر گزارش نشریه وال استریت ژورنال، میزان عرضه موبایل ها در سه ماهه آخر سال گذشته میلادی به شکل چشمگیری کاهش یافته، اما از آن طرف بازار موبایل های بازیابی شده (Refurbished) یا دست دوم برندهایی چون اپل و سامسونگ به شدت رونق گرفته است.

این تغییر می تواند زنگ خطری برای کمپانی های سازنده باشد که بخش اعظم درآمدهای خود را از فروش موبایل های نو به دست می آورند. بر اساس برخی بررسی ها یک موبایل هوشمند پرچمدار به طور متوسط، پیش از آن که راهی زباله دان شود بین چهار کاربر مختلف دست به دست می شود.

موبایل های بازیابی شده دست دوم

نکته جالب تر آن که پیش از این بازارهای در حال توسعه ای چون هند، چین و آفریقا به عنوان بهشت موبایل های بازیابی شده به حساب می آمدند، در حالی که حالا ۹۳ درصد از مشتریان دست دوم فروشی های آنلاین از آمریکا هستند.

علاوه بر این ها، دوره استفاده از یک موبایل جدید در بازارهای پیشرویی همچون آمریکا و اروپا نیز به شکل معناداری افزایش یافته. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ در آمریکا، یک پرچمدار جدید پیش از تعویض به طور متوسط تا ۲۳ ماه در دست یک کاربر جدید باقی می ماند، در حالی که این رقم حالا به ۳۳ ماه افزایش یافته است.

در این میان اپل تلاش می کند تا حد ممکن خود را با شرایط جدید وفق دهد. این شرکت مدت هاست که عرضه موبایل های بازیابی شده خود را آغاز کرده است. البته مزیت پشتیبانی نرم افزاری نسبتاً طولانی این شرکت از آیفون هایش و همچنین محبوبیت محصولات قدیمی آن میان کاربران نیز در رونق نسبی این کسب و کار بی اثر نبوده است.

موبایل های بازیابی شده دست دوم

تحلیلگر مشهور «D.J. Koh» معتقد است که سامسونگ به عنوان بزرگترین موبایل ساز دنیا هم ناچار است دیر یا زود وارد این مسیر شود، چرا که در حال حاضر در بسیاری از بازارها محبوبیت پرچمداران سابق از میان رده های جدید هم قیمت بیشتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • اسماعیل
    اسماعیل | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    درسته. من هم یه چند هفته دیگه میخوام یه آیفون 5 یا 5اس بگیرم. (البته بعنوان گوشی دوم)

  • majid salam
    majid salam | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    خود اینجانب پی ۱۰ پلاس گرفتم در حد ۱۵۰۰

  • mohammadali_aa
    mohammadali_aa | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    این چیزایی که برا خارجیا جدیده برا ما خاطرس!
    اینجا از وقتی اسمارت فون اومده مردم رو اوردن به دست دوم الانم که پرچمدارا بالای هزار دلار شدن فرق خاصی نکرده، آدم میشناسم هنوز میگه گوشی بالای 500 تومن نمیارزه!!!!

    • HasanHoseinPoor
      HasanHoseinPoor | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

      راست گفته پول مت بی ارزش هستش در برابر دلار حیفه پول زور بدیم

  • esio
    esio | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

    یه سال و خورده ای پیش یکی از دوستای من به داداش بزرگ ترش گفت که با هفتصد تومن به جای خریدن گوشی میان رده، اچ تی سی m8 بگیره(اون موقع صفرش تو بازار بود). داداشش هنوز داره ازش تشکر میکنه.

  • Syiamak Bahari
    Syiamak Bahari | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

    کاری که همه میتونن انجام بدن بجای خرید میان رده های نو و گران قیمت میتونن پرچم دار های دست دوم سال های قبلو بخرن چون هنوزم پشیتیبانی نرم افزاری داره و قدرتشم از میان رده ها بیشتره امکان تعمیر و لوازم جانبی برای پرچم دار ها بیشترم هست

مطالب پیشنهادی