ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رونمایی رسمی مینی کوپر توسط پرشیا خودرو؛ از 275 تا 475 میلیون تومان

شرکت پرشیا خودرو به عنوان متولی محصولات بی ام و در ایران رسما پس از بازگشایی سایت ثبت سفارش عرضه محصولات شرکت مینی کوپر به عنوان یک خودروساز انگلیسی-آلمانی را در ایران را آغاز کرد. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

شرکت پرشیا خودرو به عنوان متولی محصولات بی ام و در ایران رسما پس از بازگشایی سایت ثبت سفارش عرضه محصولات شرکت مینی کوپر به عنوان یک خودروساز انگلیسی-آلمانی را در ایران را آغاز کرد. مینی یکی از زیرشاخه های شرکت بی ام و به شمار می رود.

برند مینی را باید یکی از استثنائات صنعت خودروسازی قلمداد کرد که در دهه 50 میلادی با عرضه محصول جذابی با نام مینی کوپر تبدیل به یکی از نام های ماندگار در صنعت خودروسازی شد. در ادامه این خودروساز کوچک برای این که به حیات خود ادامه دهد و از خطر ورشکستگی نجات پیدا کند به خودروساز بزرگ تری همچون بی ام و آلمان پیوست و این شرکت آلمانی با توجه به قوای بالای مهندسی خود جانی تازه به روح مینی دمیده است.

گرچه خیلی از هواداران این شرکت اعتقاد دارند که هرگز آن مینی کلاسیک و دوست داشتنی تولید نخواهد شد و بی ام و با دست گذاشتن بر روی این نام آن را از مسیر اصلیش دور کرده است.

اما باید واقع بین و بود و مینی با طراحی کاملا تکراری برای سالیان متمادی تولید می شد و هیچ گونه نوآوری خاصی در آن دیده نمی شد به گونه ای که این شرکت به دست چندین خودروساز دیگر افتاد اما در نهایت این بی ام و بود که توانست این شرکت را نجات دهد.

مینی های اولیه در سه نسل مختلف عرضه شدند و تا همین سال 2000 میلادی با طرح اولیه به فروش می رسیدند.

پس از آن بود که با شروع قرن 21 ام بی ام و با حفظ ظاهر کلاسیک آن اما استفاده از قوای مهندسی خود دست به باز طراحی مینی زد و حال شاهد آن هستیم که بیش از 9 محصول متفاوت از این شرکت در بازارهای جهانی عرضه می شود.

با توجه به شرایط به وجود آمده در زمینه تعرفه خودروهای وارداتی و رشد روز افزون بهای دلار شاهد آن هستیم که شرکت ها مجبور به واردات محصولات ارزان قیمت تر هستند تا بتوانند با قیمت مناسب تری محصولات خود را عرضه کنند. از همین رو خودروهای مینی در ایران شامل تعرفه های 75 و 55 درصد فعلی می شوند و بهای نهایی آن ها با توجه به همین تعرفه است.

شرکت پرشیا خودرو که حال با عنوان نمایندگی رسمی بی ام و و مینی در ایران شناخته خواهد شد. سه محصول مختلف از این برند را در ایران عرضه خواهد کرد. مدل های Cooper، Clubman و Countryman در وهله اول عرضه خواهند شد.

مدل مینی کوپر را باید کلاسیک ترین مدل دانست که بیشترین شباهت را با مدل اصلی دارد. این مدل در دو نسخه 3 و 5 درب عرضه می شود و ادیشن های خاصی همچون Cooper Works و S دارد. همچنین مدل سقف تاشو موسوم به کانورتیبل نیز توسط شرکت مینی در نظر گرفته شده است.

جدید ترین مدل این خودرو مربوط به مدل 2019 است که در دو نسخه کوپر S و کوپر کانورتیبل عرضه می شود.

این خودرو با موتورهای 3 سیلندر 1.5 لیتری و 4 سیلندر بنزین سوز توربوشارژ شده عرضه می شود قدرت این دو موتور به ترتیب 136 اسب بخار و 192 اسب بخار است. این خودرو با جعبه دنده های 6 سرعته دستی، 7 سرعته دوکلاچه Steptronic و 8 سرعته دو کلاچه Steptronic در مدل 2019 در سال جاری میلادی در بازارهای جهانی عرضه خواهند شد و احتمالا پس از آن شاهد عرضه آن در کشورمان نیز باشیم.

مدل کلابمن نیز تا به امروز در دو نسل متفاوت عرضه شده است. این خودرو که در بخش انتهایی خود حالتی شبیه به خودروهای استیشن دارد فضای بسیار بیشتری را به هواداران این برند عرضه می کند و از این رو خودروی خانوادگی تری به نسبت مینی کوپر است.

کانسپت این خودرو اولین بار در سال 2014 میلادی در نمایشگاه ژنو رونمایی شد و پس از آن در نمایشگاه فرانکفورت در نسخه تولیدی به نمایش گذاشته شد. این خودرو نیز با موتورهای 1.6 لیتری 4 سیلندر، 2 لیتری توربوشارژ شده و 1.5 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ شده عرضه می شود که دقیقا مشابه با مدل مینی کوپر است.

طول کلی این مدل به 4275 mm می رسد و از این نظر بزرگ ترین مینی است که تا به آن تاریخ تولید شده است(با معرفی نسل جدید کانتریمن این عنوان از کلابمن گرفته شد).

گرچه این مدل در اوایل عرضه با استقبال خوبی مواجه نشد و به دلیل طراحی خاص آن بیشتر مناسب کسانی است که به دنبال یک خودروی خانوادگی در سگمنت C با برند مینی هستند.

مدل دیگری که قرار است توسط شرکت پرشیا خودرو عرضه شود کانتریمن است که در کلاس کراس اور های ساب کامپکت قرار می گیرد. این خودرو در دو نسل عرضه شده است که نسل جدید آن با مدل سال 2017 عرضه شد.

این خودرو در نسخه 5 درب عرضه می شود و سایت تولیدی آن در بورن هلند قرار دارد.

کانتریمن در هر دو نسخه محور متحرک جلو و محور متحرک عقب تولید می شود و علاوه بر نسخه های بنزینی نسخه پلاگ-هیبرید نیز دارد.

مدل پایه این خودرو به موتور 3 سیلندر توربوشارژ شده با 134 اسب بخار و 220 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است و با جعبه دنده های 6 سرعته دستی و 6 سرعته و 8 سرعته اتوماتیک عرضه می شود.

مدل قوی تر نیز همانند دیگر برادران و خواهرانش به موتور 2 لیتری توربوشارژ شده به حداکثر قدرت 189 اسب بخار مجهز شده است.

در  مدل پلاگ-هیبریدی نیز همان موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر استفاده شده که به یک موتور الکتریکی به حداکثر قدرت 87 اسب بخار تجهیز شده است و ظرفیت باتری های لیتیوم یونی آن نیز معادل 6.1 kWh و مجموع قدرت تولیدی آن به 221 اسب بخار می رسد. این مدل بردی معادل 40 کیلومتر در حالت تمام برقی دارد.

در هر صورت مینی کوپر در نسخه موسوم به Hardtop(سقف فلزی) از 22.450 هزار دلار در بازار آمریکا قیمت خورده است. همین مدل در بازار داخلی این برند یعنی انگلستان از 15.250 پوند قیمت آن آغاز می شود.

کلاب من از 24.800 دلار قیمت خورده است و کانتریمن نیز از 26.600 دلار قیمت خورده است.

مینی دارای اشتراکات فنی با محصولات شرکت بی ام و است و پس از انتقاداتی که در دهه گذشته به شرکت بی ام و در مورد کیفیت پایین محصولات مینی شد این شرکت نسل های جدید را با تغییر و تحول اساسی در بحث کیفیت همراه کرده است تا در خور یک خودروی انگلیسی-آلمانی باشد.

در حال حاضر شاهد استفاده از پلت فرم و قوای محرکه یکسانی در سری های پایین بی ام و همچون سری 1 و 2 با محصولات مینی هستیم و در آینده نزدیک نیز بی ام و موتور کم حجم و قدرتمند مینی را برای نسل جدید سری 3 عرضه خواهد کرد.

بی ام و با مینی در مسابقات اتومبیل رانی مختلفی نیز شرکت می کند که از مهم ترین آن ها می توان به مسابقات WRC و رالی داکار اشاره کرد.

همچنین نسخه مخصوص پیست های اتومبیل رانی تحت نام GP نیز عرضه شده تا عاشقان واقعی این برند بتوانند با این محصول در پیست های اتومبیل رانی به مسابقه بپردازند.

با توجه به این که در آینده شاهد عرضه خودروهای تمام الکتریکی از سوی بسیاری از خودروسازان خواهیم بود. مینی نیز در نسخه تمام الکتریکی عرضه خواهد شد تا فصلی جدید را در تاریخ محصولات این شرکت رقم بزند.

از امکانات کلاب من می توان به سیستم صوتی هارمن کاردون، بلوتوث، سقف پانوراما، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل، تهویه مطبوع هوشمند، صندلی جلو برقی مجهز به گرمکن، دوربین عقب و..اشاره کرد. امکانات مشابهی در هر دو دل دیگر یعنی کانتری من و کوپر دیده می شود.

فروش خودروهای مینی از تاریخ 18 اسفند آغاز خواهد شد. مدل مینی کوپر 5 درب موتور 1.5 لیتری با قیمت 275 میلیون تومان، کوپر s با قیمت 400 میلیون تومان، کلابمن چهارچرخ متحرک با قیمت 445 میلیون تومان و در نهایت  کانتریمن با موتور 2 لیتری چهارچرخ متحرک 475 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و تحویل آن 30 روز کاری است. تمامی مدل ها مجهز به جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک هستند و در سال آینده شاهد عرضه مدل های کانورتیبل نیز خواهیم بود. تمامی مدل ها از نوع 2018 خواهند بود و گارانتی این محصولات توسط شرکت پرشیا خودرو 5 ساله اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • Saeed_Olov
    Saeed_Olov | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

    ماشین ۲۶ هزار دلاری با تعرفه ۷۵ درصد و دلار ۵۰۰۰۰ تومنی میشه ۲۲۵۰۰۰میلیون تومن! ۲۵۰ میلیون رو هر ماشین سود میکشه پرشیا خودرو!

    • mehdi zargarian
      mehdi zargarian | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

      تعرفه 75 درصد فقط یه بخش از تعرفه ها و عوارض ورود هست... لیست کامل تعرفه ها شامل موارد زیر میشه:
      9 درصد مالیات بر ارزش افزوده (از جمع ارزش گمرکی به علاوه حقوق ورودی)
      4 درصد مالیات علی‌الحساب (از جمع ارزش گمرکی بعلاوه حقوق ورودی)، عوارض هلال‌احمر معادل یک درصد حقوق ورودی،
      پنج درصد از ارزش فوب به عنوان عوارض خاص واردات خودرو،
      هزینه استاندارد معادل 8 در هزار ارزش سیف
      گواهی اسقاط خودرو فرسوده جهت پلاک هر خودروی ترخیص شده از 2 خودرو تا 8 خودرو
      ده (10) درصد از ارزش گمرکی خودرو طبق سند ترخیص جهت شماره گذاری (عوارض راهنمایی و رانندگی)
      سه درصد ارزش گمرکی در هنگام شماره‌گذاری هزینه نقل و انتقال دارایی
      عوارض شهرداری به هنگام پلاک بسته به نوع خودرو از 300 تا 700 هزار تومان

  • Saeed_Olov
    Saeed_Olov | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

    Vagheam 500 milyun bara mini?!

  • Javad
    Javad | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

    اقا اگه مردم نخرن قیمتا درست میشه ، وقتی ماشینا رو دستشون بمونه حل میشه اما متاسفانه مردم جوگیر هستن برای همین ماشین با همین قیمت صف میکشن اونا هم میگن چرا بیشتر فرو نکنیم

    • silent_eagle
      silent_eagle | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

      نخرن چیکار کنن ؟؟ من خودم جزو اون دسته ام که پول ندارم ولی ملت هم به دلیل نبود حالت دیگه ای مجبورن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی