ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جف بزوس
تکنولوژی

فهرست میلیاردرهای 2018 منتشر شد؛ 8 نفر از 20 رتبه اول در حوزه آی تی فعالیت دارند

مجله فوربس به تازگی فهرست سالیانه ثروتمندترین افراد را منتشر کرده که در میان 20 رتبه برتر، 8 نفر از فعالان حوزه آی تی به چشم می خورد. بر این اساس جف بزوس، مالک کمپانی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

مجله فوربس به تازگی فهرست سالیانه ثروتمندترین افراد را منتشر کرده که در میان 20 رتبه برتر، 8 نفر از فعالان حوزه آی تی به چشم می خورد.

بر این اساس جف بزوس، مالک کمپانی آمازون نخستین کسی است که با مجموع دارایی 112 میلیارد دلاری از مرز صد میلیاردی در این فهرست عبور کرده و رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

بر پایه این گزارش، سهام آمازون در سال میلادی قبل از 846 دلار در هر سهم به یکهزار و 523 دلار در ماه مارس افزایش پیدا کرد که حاکی از رشد 2 برابری است. از آنجایی که بزوس 16 درصد از سهام این کمپانی را در اختیار دارد، دارایی های وی نیز طی یکسال 39.2 میلیارد دلار رشد کرده که بیشترین رقم افزایش دارایی ثروت یکنفر طی یکسال محسوب می شود.ثروتمندترین افرادبیل گیتس که قبلا با 87 میلیارد دلار دارایی نفر اول این فهرست بود، علی رغم رشد 3 میلیاردی به رتبه دوم نزول کرده است. در رتبه های بعدی «وارن بافت» و «برنار آرنو» قرار گرفته اند و در مقام پنجم نیز مارک زاگربرک، مالک فیسبوک با دارایی 71 میلیارد دلاری خودنمایی می کند.

«جک ما»، مدیرعامل «علی بابا»، که قبلا ثروتمندترین فرد آسیا بود حالا رتبه خود را به «ما هواتنگ»، موسس «تنست» واگذار کرده است. رتبه بین المللی هواتنگ و جک ما نیز به ترتیب هفدهم و بیستم است.

از سوی دیگر دونالد ترامپ سال چندان خوبی را پشت سرنگذاشته و به لطف بازار نامساعد مسکن در شهر نیویورک، 400 میلیون دلار از ثروت خود را از دست داده تا با سقوطی 200 پله ای در این فهرست مواجه شود.

امسال دو هزار و 208 میلیاردر در فهرست سالانه فوربس قرار گرفته‌اند که رکورد جدیدی محسوب می شود. ثروت این افراد نیز به نسبت سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته و در این میان میلیاردرهای آمریکایی و چینی به ترتیب 38 و 26 درصد از این لیست را اشغال کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

    این 2208 نفر با هم 9059.6 میلیارد دلار پول دارن که اگه بین همه دنیا تقسیم بشه به هر نفر حدودا 1132 دلار میرسه
    میانگین سنی این خرپولا هم 61 ساله

  • Babak Za
    Babak Za | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

    منم پارسال دو میلیون داشتم الان دیگه ندارمش.

مطالب پیشنهادی