ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

برداشت رنو از سرویس های حمل و نقل عمومی در آینده؛ کانسپت EZ-GO در ژنو معرفی شد

کمپانی فرانسوی رنو در نمایشگاه خودروی ژنو، از یک کانسپت مدرن به نام EZ-GO رونمایی کرد. این کانسپت عجیب و غریب که برداشت رنو از آینده حمل و نقل عمومی را نشان می دهد، به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

کمپانی فرانسوی رنو در نمایشگاه خودروی ژنو، از یک کانسپت مدرن به نام EZ-GO رونمایی کرد. این کانسپت عجیب و غریب که برداشت رنو از آینده حمل و نقل عمومی را نشان می دهد، به پیشرانه ای الکتریکی مجهز شده و از فناوری خودران نیز بهره می برد.

Renault-EZ-GO_Concept-2018

به گفته فرانسوی ها مفهومی EZ-GO نه تنها وسیله ای برای جابجایی افراد است، بلکه می توان آن را یک سرویس که "به مسافرین اجازه می دهد سفرهای خود را از مکانی ثابت یا متحرک به اشتراک بگذارند"، خطاب کرد.

Renault-EZ-GO_Concept-2018

EZ-GO به نوعی جانشین مفهومی سیمبیوز (Symbioz) محسوب می شود و اولین خودرویی است که بر پایه تحقیقات رنو در زمینه خدمات به اشتراک گذاری مسیر متولد شده است. در صورت عملی شدن ایده این خودرو، شرکت های خصوصی یا عمومی می توانند با طراحی یک اپلیکیشن یا ایستگاه های ثابت دائمی، از آن برای جابجایی مسافرین در ناوگان خود استفاده کنند.

Renault-EZ-GO_Concept-2018

از لحاظ ظاهری سخت بتوان کانسپت EZ-GO را زیبا توصیف نمود، البته نباید فراموش کرد که کابرد آسان و راحت اولویت اصلی طراحان این وسیله نقلیه بوده است. به همین خاطر قسمت اعظمی از بدنه EZ-GO از شیشه ساخته شده تا ضمن نورگیر بودن فضای داخلی، هم سرنشینان و هم سنسورها و رادارهای مربوط به فناوری خودران دیدی گسترده به اطراف داشته باشند.

Renault-EZ-GO_Concept-2018

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره شد، مفهومی مدرن فرانسوی ها از فناوری خودران سطح 4 پشتیبانی می کند. به عبارت دیگر EZ-GO توانایی مدیریت فاصله با خودروی جلویی، حرکت در بین خطوط، تعویض مسیر و گردش در تقاطع ها را دارد. همچنین در صورت وقوع تصادف جزئی، این اتومبیل قادر است بصورت خودکار یا از طریق هدایت اپراتور از مرکز کنترل، خود را به حاشیه امن منتقل کرده و در آنجا توقف کند.

آقای لورنز ون دن اکر (Laurens van den Acker)، معاون ارشد بخش طراحی رنو درباره این کانسپت گفته:

ما رنو EZ-GO را با هدف تبدیل شدن به نمادی برای شهرها طراحی کرده ایم. این مفهومی برقی و خودران به دنبال کشف تمامی پتانسیل های مثبت خدمات به اشتراک گذاری مسیر برای همگان است. با ظاهری جذاب و سازگاری با محیط های شهری، EZ-GO دیدی 360 درجه به محیط اطراف داشته و با ایجاد فضایی دوستانه برای سرنشینان، سفری راحت و لذت بخش برای آنها فراهم می کند.

آنطور که رنو اعلام کرده، سرعت نهایی کانسپت EZ-GO به دلیل رعایت ایمنی در 50 کیلومتر در ساعت محدود شده است. درباره مشخصات فنی و جزئیات پیشرانه متاسفانه اطلاعاتی ارایه نشده، فقط می دانیم که امکان شارژ باتری بصورت بی سیم وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

    شبیه ماشین توی فیلم هوش مصنوعی هستش

مطالب پیشنهادی