ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عینک هوشمند
تکنولوژی

استفاده پلیس چین از عینک هوشمند برای شناسایی سرنشینان خودرو و پلاک آنها

دولت چین به دنبال گسترش استفاده از عینک های شناسایی چهره توسط نهادهای تحت نظرش است. نیروی پلیس این کشور از ماه گذشته برای اسکن مسافرین قطار و هواپیما و تشخیص افرادی که برای پنهان کردن هویت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

دولت چین به دنبال گسترش استفاده از عینک های شناسایی چهره توسط نهادهای تحت نظرش است. نیروی پلیس این کشور از ماه گذشته برای اسکن مسافرین قطار و هواپیما و تشخیص افرادی که برای پنهان کردن هویت اصلی، مدارک جعلی به همراه دارند از این عینک ها بهره می برد.

ظاهرا استفاده از این گجت های هوشمند نتایج رضایت بخشی را به همراه داشته چرا که مسئولان این کشور تصمیم گرفته اند برای شناسایی سرنشینان خودرو و پلاک آن از نیز عینک های را  LLVision را به کار بگیرند.

کمپانی کمپانی LLVision مدعی است که به کمک دیتابیس از قبل آماده شده 10 هزار تبهکار، می‌تواند فرد مورد نظر را در عرض 100 میلی‌ثانیه شناسایی کنند. با این حال سطح دقت ذکر شده می‌تواند در حالت عادی و بنا بر شرایط مختلف محیطی تغییر کند.

در صورتی که سرنشین خودرو یکی از افراد موجود در لیست مورد نظر باشد، یک علامت هشدار نشان داده شده و کادری قرمز اطراف صورت وی ترسیم می شود.عینک هوشمنداین سیستم همزمان با برگزاری کنگره سالیانه خلق چین که دو هزار نفر در آن شرکت دارند، تست شده است. دولت این کشور برای افزایش سطح ایمنی علاوه بر عینک های هوشمند، ورودی ساختمان محل برگزاری کنگره را نیز توسط اسکنرهای شناسایی چهره تحت نظر قرار داده است.

«دیوید بندروسکی»، از مدیران «پروژه رسانه چین» می گوید:

پیشرفت فناوری های ارتباطی و اینترنت رهبران چین را هیجان زده کرده و قصد دارند از آن به عنوان ابزاری برای کنترل سیاسی و اجتماعی استفاده کنند.

استفاده دولت از این فناوری نگرانی های بسیاری را بین شهروندان به دنبال داشته و برخی معتقدند این تکنولوژی مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

با این حال «وو فی»، مدیر ارشد اجرایی LLVision معتقد است نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد چرا که دولت تنها در موارد محدود و ضروری از آن استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza
    reza | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    چند سال دیگه این فناوری به ایران فروخته میشه.?

مطالب پیشنهادی