ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هشدار مقامات آمریکا: چین و روسیه برای تقابل فضایی تسلیحات توسعه می دهند

بر اساس گزارش منابع اطلاعاتی آمریکا، کشورهای روسیه و چین در حال توسعه جنگ افزارهای پیشگیرانه مخرب فضایی هستند که در سال های آتی قابل بهره برداری خواهند بود. این گزارش هشدار داده که در ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

بر اساس گزارش منابع اطلاعاتی آمریکا، کشورهای روسیه و چین در حال توسعه جنگ افزارهای پیشگیرانه مخرب فضایی هستند که در سال های آتی قابل بهره برداری خواهند بود.

این گزارش هشدار داده که در جنگ های احتمالی با آمریکا کشورهای یاد شده می توانند از تسلیحات ضد ماهواره استفاده کنند تا به این ترتیب با نابودی این تجهیزات حیاتی، کارایی ارتش آمریکا و متحدانش را به میزان بالایی کاهش دهند.

در این اطلاعات که از طریق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، سازمان امنیت ملی این کشور (NSA) و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دست آمده اشاره شده که بهینه سازی هایی که در ارتش دو کشور روسیه و چین آمده اعمال شده نشان از افزایش میزان تمرکز بر سازماندهی نیروهای عملیاتی برای حمله به سیستم های فضایی دارند.

راکت سایوز 2.1A v روسیه که چندی قبل ماهواره های متعددی را به فضا حمل کرد.

بر اساس اعلام منابع اطلاعاتی آمریکا چین در حال حاضر مراحل اولیه آزمایش تسلیحات مقابله فضایی را آغاز کرده و اکنون واحدهای نظامی زمینی ویژه ای برای هدایت موشک های بالستیک ضد ماهواره ایجاد نموده است. گزارش اخیر همچنین اشاره کرده که روسیه نیز در حال توسعه سیستم مشابه ویژه خود است.

علاوه بر اینها بنا بر ادعای منابع اطلاعاتی آمریکا، چین و روسیه در حال ساخت «تسلیحات انرژی هدایت شده» هستند که می توانند با استفاده از لیزر به تجهیزات حساس ماهواره ها آسیب برسانند.

در نهایت اعلام شده که روسیه و چین به ارسال ماهواره های آزمایشی ادامه می دهند که برخی از آنها داری قابلیت های پیشرفته برای تقابل (نظامی) در فضا هستند.

اتهامات آمریکا تنها چند هفته پس از این مطرح شد که روسیه ادعای مشابهی را مطرح کرده بود. در ماه فوریه سال جاری میلادی «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که آمریکا قصد دارد تسلیحات فضایی را در فضا مستقر کند تا به این ترتیب تلاش های مشترک روسیه و چین را دفع نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • u kh
    u kh | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

    داداچ همین الانشم بعد از بازنشستگی شاتل فضایی آمریکا برای رفتن به ایستگاه فضایی بین المللی به سایوز روسیه محتاجه شما زیادی درگیر تبلیغات ایلان ماسک و تسلا و اسپیس ایکس قرار نگیر همین چین برا خودش ایستگاه فضایی داره ،اینا تبلیغات ندارن فقط

  • آریا
    آریا | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    دم چین رو باید برید. روس ها که شکست خورده پبشفرضن

  • سعید
    سعید | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    تاریخ ثابت کرده هروقت چین و روسیه قدرت گرفتن ثبات صلح جهانی بهم ریخته

  • omid hedayatnej
    omid hedayatnej | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    کی میمیره بازم ما

مطالب پیشنهادی